ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT! Dag van de Duitse taal Campagne ter versterking van de positie van de Duitse taal in Nederland
Dag van de Duitse taal
Doelstellingen Actiegroep Duits De Actiegroep Duits maakt zich sterk voor de Duitse taal in Nederland. Met gebundelde kracht werken de vier partners samen om het bewustzijn voor het belang van de Duitse taal voor Nederland te vergroten. Partners:
Projecten Actiegroep Duits Dag van de Duitse taal Jouw hit? Mach mit! Sprookjesachtig Duits Mach-mit-Mobil Meer informatie op www.machmit.nl
Waarom is er een Actiegroep Duits? Gebrek aan belangstelling en kennis Duitse taal in Nederland zorgwekkend Minder leerlingen en studenten (mbo, hbo, wo) kiezen Duits. Vergelijk: 1995 540.000 scholieren met Duits 2015 380.000 scholieren met Duits 1995 466 studenten Duitse taal en cultuur 2015 268 studenten Duitse taal en cultuur …
Het belang van Duits Vind jij dat kennis van de Duitse taal en cultuur belangrijk is voor Nederlanders? Waarom vind je dat (niet)? Bekijk nu deze film over het belang van Duits. Wat wist je nog niet?
En Engels dan? Nee, Engels is niet voldoende: De Duits-Nederlandse Handelskamer en exportorganisatie Fenedex deden onder bedrijven in hun netwerk een onderzoek naar het belang van kennis van de Duitse taal in de handel met Duitsland. “Is het beheersen van de Duitse taal een noodzaak om export naar Duitsland te realiseren en te onderhouden?” Uitkomst enquête 2012 van DNHK en Fenedex
“Zouden Nederlandse bedrijven meer omzet in Duitsland kunnen behalen wanneer zij de Duitse taal (nog) beter zouden beheersen?” Uitkomst enquête 2012 van DNHK en Fenedex
Redenen voor Duits Welke redenen kun je nu geven om Duits te leren? Bekijk de brochures. Welke redenen zijn nieuw voor je?
Ambassadeurs voor de Duitse taal Zij vinden Duits belangrijk. Bernard Wientjes Ellen te Damme Ron Jans Frans Timmermans Linda de Mol
Meer weten? www.machmit.nl