Javascript. Voortgang op: Account gegevens Invullen op: Bevestiging ontvangen ( ) via website?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
PSD Basisstructuren programmeren.
PSD Basisstructuren programmeren.
Invullen e-profiel Ga naar
Practica Computerlinguistiek Tekst en uitleg:
Hoofdstuk 6: Controle structuren
1 SOCS Hoofdstuk 1 Programmeertaal C. 2 Kenmerken van C Hogere programmeertaal  Grote verzameling types, strenge type controle  Zelf nieuwe types definiëren.
VHDL Peter Slaets KHLim Functies en procedures Functies –type conversie functies »bit vector to integer en omgekeerd –verkorte componenten met maar 1 output.
Hogere-orde functies: herhaald patroon? Parametrizeer! product :: [Int]  Int product [ ]= product (x:xs)= 1 product xs x * and :: [Bool]  Bool and [
Les 2 Basisbouwstenen (deel 1)
Frank Stalpers en Ad Baars
Numerieke Natuurkunde
PHP functies.
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
Inleiding tot Excel.
Liesbeth Van Raemdonck
<HTML> <HEAD> <TITLE>Eerste script </TITLE>
Reservaties Reservatietype aanmaken Reservatieprocedure aanmaken Onderverdeling toevoegen Reservatieitems toevoegen Reservatie beschikbaar voor studenten.
PHP & MYSQL LES 02 PHP & FORMULIEREN. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
tircms02-p les 1 Operating Systems practicum
JAVA: een platformonafhankelijke taal
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  Een (vaste) melodie spelen op de PC speaker 
Bewerkingen met Strings
Interactieve animatie met Adobe Flash Week 6 // Drag & Drop.
Magister voor ouders.
Les 0 Structured Query Language SQL. Programma Les 0 – Introductieopdracht Les 1 Les 2 Les 3 Schriftelijke toets.
Programmeren.
En rekenen met variabelen Bijzondere producten. Variabele: rekenen met variabelen een variabele is een letter die een getal voorstelt. de letters a, b,
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Studiehouding Ergens verstand van krijgen kost tijd… Uren die je alleen in je boeken doorbrengt maken het verschil. Er is niets mis met onafhankelijkheid.
Rekenen met variabelen. Variabele: rekenen met variabelen een variabele is een letter die een getal voorstelt. de letters a, b, c, n, p, q, x, y en z.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie a • 10b
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Javascript. Vandaag Samenvatting vorige les PSD's Random Array's Herhalingen – For-loop – While-loop.
Vraag 1: Functies Bestudeer dit stukje code: >> print (4.0/3.0)* *1**3 >> print (4.0/3.0)* *2**3 >> print (4.0/3.0)* *3**3 >> print.
Robby de Robot. Javascript Tot nu toe gebruikt: – document.write(" Hello World "); – alert("tekst") – Toon een waarschuwingsvenster – prompt("tekst",
Training: Inloggen en Zoeken
Javascript.
Gameprogrammeren: Keuzeopdrachten
Hoofdstuk 9.2 Strings.
Training: Inloggen en Zoeken
Gameprogrammeren: Expressies
Javascript.
Gameprogrammeren: Methoden
Tinpro015b-les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Les 3: Negatieve getallen Les4: Optellen en aftrekken
Tinpro015b-les6 Templates.
Programmeren in de Klas
Javascript.
VeiligheidsRegioTwente
Small Basic Console deel 2
SQL Les February 2019.
Tellen met kaarten.
SQL Les 6 14 April 2019.
Software Development fundamentals
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
Vergelijkingen van de vorm ax + b = c oplossen
Gameprogrammeren: Arrays
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
Instructie inloggen docent
Python – For loop + strings
Transcript van de presentatie:

Javascript

Voortgang op:

Account gegevens Invullen op: Bevestiging ontvangen ( ) via website?

Backup maken!

Github

Github Desktop vs Terminal

Repository aanmaken

Commit and Sync

Github Commit

Opmerkingen toevoegen

Eerste keer (publiceren)

History

Aanpassingen of nieuwe bestanden

History

Resultaat op Github.com

Kern begrippen Variabele Conditional statements Functies Events Herhalingen Arrays (lijsten)

Variabele (toekenning) var variabeleNaam = "tekst"; getal (integer/float) boolean (true/false) array(verzameling) functie object

Conditional statements if(bezoeker == "docent"){ alert("Welkom docent, wat wilt u doen?"); } else { alert("Welkom student, welke cursus wil je openen?"); } vergelijking

Standaard functies – document.write(" Hello World "); – alert("tekst") – Toon een waarschuwingsvenster – prompt("tekst", "waarde") – Stel de gebruiker een vraag – confirm("tekst") – Laat een bevestigingsvenster zien – typeof() – bepaal type van een variabele – parseInt() – maak er een integer (geheel getal) van – parseFloat() – maak er een float (komma getal) van

Karel J. Robot

Zelf functies schrijven var naarLinks = function(){ naarRechts(); }

Eigen functies optellen();

Functies en parameters optellen(4,2);

onclick var optellen = function(){ getal1 = prompt("getal1?"); getal2 = prompt("getal2?"); antwoord = parseInt(getal1) + parseInt(getal2); alert(antwoord); }

.length alert("webprogrammeren".length); var voorNaam = prompt("wat is je voornaam?"); var aantalLetters = voorNaam.length; alert("Jouw voornaam telt " + aantalLetters + " letters");

Opgave 1 Opgave 1: Welk woord is langer? – part 1 Maak een functie genaamd vergelijkWoorden Maak een die de functie vergelijkWoorden() aanroept Vraag via de prompt() de twee woorden Vergelijk de twee woorden met.length Geef terug aan de gebruiker via een alert() welk woord het langst was en uit hoeveel letters het woord bestond

SHL

Vraag over F2.3 Met prompt's wachtwoorden opvragen Vervolgens vergelijken: Als (wachtwoord1 == wachtwoord2) //doe niets Anders //foutmelding geven met alert

Reflectie Hoe vertaal je dit naar bijv. een inlogscherm

Huiswerk Puzzels – Opgave 1,2 en 3 maken Codecademy oefeningen maken (zie SHL) Functionaliteiten realiseren (zie SHL)