Contentmarketing Content kalender. ‘A goal without a plan is just a wish’ Antoine de Saint-Exupéry.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
E-Collage presents.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Achtergrond Individueel Ontwikkel Plan
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Contentmarketing Meten.
Inbound Marketing Plan
Contentmarketing Plan.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
WOW: enqueteren bij Jumbo
Training voorbeeld voor
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Sociale media bij HR & jobs
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Wedstrijd Seizoen Planning tool Piet Wauters. Achtergrond Het doel van dit tool is om de trainer te helpen – bij het opstellen van (individuele) kalender.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Budg€t Fun.
Inbound marketing en bloggen
LET’s get Social.
Meer communiceren met een klein budget
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Online Marketing voor het MBO
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social Media Eindcriteria SM-plan
Twitter • LinkedIn • Facebook
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Social media voor statenleden/politici
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Contentmarketing Content kalender

‘A goal without a plan is just a wish’ Antoine de Saint-Exupéry

Content inplannen

Je content marketingplan is je plan van aanpak in verband met de content die jij zal posten

Content inplannen focus Behoud de focus in de uitvoering van je contentmarketing contentverkrijgt Zorgt ervoor dat je je content ook echt verkrijgt afstemming Interne afstemming met andere departementen Consistentie Consistentie in je publishing inplanningcontent-tijd Vaste inplanning van content-tijd (belangrijk vs dringend)

Content inplannen Facebook edgerank (Carmen Zendgraff p29) Goed gebruik van Facebook (Carmen Zendgraff p28) Goed gebruik van Twitter (Carmen Zendgraff p31) LinkedIn (Carmen Zendgraff p33) YouTube (Carmen Zendgraff p34) en (Sander Declerck p52) Foursquare (Sander Declerck p53)

Tools voor samenwerken/plannen Plantools om in real-time samen te werken Trello ( Asana ( Eenvoudige tools voor content verzamelen/planning Evernote ( Google agenda

Content kalender

Kalenders in vele vormen/formaten mogelijk Aanpassen aan jou project/nood Voorbeeld:

Project starten

Begintijdsgevoelige Begin met tijdsgevoelige items contentplankalender Stel je contentplan en kalender op distributie Maak een plan voor distributie Wie Waar Welk formaat Welk moment

Project starten conversaties Maak een plan voor conversaties (procedures bepalen) Wie reageert? Welke ‘tone of voice’? Wie als auteur? (bedrijf, eigen naam…) Binnen welke tijd reageren?

Vindt een goed ritme Jaarlijks Jaarlijks zet je de grote lijnen uit Maandelijks Maandelijks herbekijk je alles (focus houden) Wekelijks/dagelijks Wekelijks/dagelijks kleine acties Meetanalyseer Meet en analyseer wat werkt of niet Check telkens of je de juiste doelgroepen/persona’s blijft aanspreken

Vind een goed ritme Plan de content voor de eerste 3 maanden Eerst test Eerst test je de waters uit gewoontes kweken Vooral de gewoontes kweken evalueren Daarna evalueren en effectiviteit doen groeien Daarna ritme opdrijven Daarna ritme opdrijven Volumeopdrijven Volume content opdrijven, engageer meer mensen voor bijdrages Thema’s aanvullen Thema’s aanvullen Meer interactie Meer interactie zoeken met fans/followers Nieuwe formaten aanbieden Nieuwe formaten aanbieden (video, infographics…)

Vindt een goed ritme Begin bvb met… 3 social media posts per dag van curated (geleende) content 1 eigen blogpost per 14 dagen 1 trendreport/enquête per seizoen 1 videofilmpje per seizoen Leg het tempo in het begin niet te hoog

Momenten

Bepaal je ankers/momenten jaar/maand Maak een editoriale kalender per jaar/maand momenten Identificeer je momenten agenda Vul een agenda in met Data van productlanceringen Belangrijke evenementen in de sector Belangrijke eigen bedrijfsevenementen Typische seizoensmomenten (ook in nieuws, op social media…) (keywords + locatie + periode)

Werk rond je momenten In beginperiodes heb je een primair thema Momentenaanloop Momenten hebben een aanloop (tease, love, remember) Lanceernieuws Lanceer belangrijk nieuws als een ‘event’ vergeet geen secundairethema’s Maar vergeet geen (tijdelijk) secundaire thema’s Bijvoorbeeld: Als kaarsenfabrikant richt je al je aandacht op Valentijn (in die periode). Maar door enkel daarrond te werken verlies je de singles, de knuselaars enz… als doelgroep uit het oog.

Vergeet je persona’s niet bepaalde periode focussenbepaald persona In bepaalde periode, (afhankelijk van thema/kalender) meer focussen op bepaald persona Belangrijke actie in vooruitzicht: die doelgroep gericht opvolgen Relevante content aanbieden Interactie verhogen, zowel in aanloop, tijdens als na de actie Een minimum aan diverse content behouden om de andere persona’s niet kwijt te raken Afwisselen tussen de persona’s Afwisselen tussen de persona’s (doelgroepen)

Uur van de dag toestellen toepassingenverschillend uur Mensen gebruiken verschillende toestellen en toepassingen op een verschillend uur van de dag Ook dit kan van persona tot persona verschillen

Publicatie

Publicatie/distributie/promotie Handmatig Handmatig outreach Wordt ‘outreach’ genoemd Je gaat zelf zoveel mogelijk mensen benaderen Best de ‘influentials’

Plan en automatiseer Automatiseer verzamelendistribueren Automatiseer zo veel mogelijk, zowel om content te verzamelen en te distribueren Evernote In Evernote kan je de content verzamelen (alle medewerkers – 1 Evernote) IFTTT IFTTT linkt acties op verschillende platformen Buffer Buffer ( Een dag schrijven/verzamelen/verwerken en op vele dagen publicerenhttps://bufferapp.com/

Content status overzichtstatus Houd een overzicht van de status van de content bij in bvb Trello

Content status Aangevraagd Aangevraagd: je verwacht de content Bezig Bezig: content wordt gemaakt, verzameld, gecureerd Klaar Klaar: content moet nu nog gecontroleerd worden Gepubliceerd Gepubliceerd: Content is volgens kalender op juiste kanaal gepubliceerd herplannen Bij gemiste deadline: herplannen

Daarna meten metendoelen bereikt Op regelmatige basis meten of de content de doelen die je vooropstelde wel bereikt continu proces Bijsturen is een continu proces

‘Those who fail to plan, plan to fail’ Winston Churchill

Bronnen Vorming Content Marketing – Arteveldehogeschool Vorming Content Marketing – Arteveldehogeschool Door Koen Verbrugge How to create change How to create change Door Oscar Berg Handboek Content Strategie Handboek Content Strategie Door Patrick Petersen Prezi Content Marketing Prezi Content Marketing Door Carole Lamarque en Philippe De Puydt

Bronnen The Handy-Dandy Content Audit Template The Handy-Dandy Content Audit Template Door John McCrory Data voor Content : Een waarschuwend verhaal Data voor Content : Een waarschuwend verhaal Door Koen Verbrugge