Truck platooning en de werkvloer PASSEN EN METEN 6 juli 2016 Loes Aarts, Sandra Erkens en Caroline den Besten (RWS/ TUD)
In 14 stalen bruggen in Nederland zijn op tal van plekken scheurtjes ontstaan, vooral in de lassen tussen de dekplaat en de onderliggende constructie. Bruggen als de Van Brienenoordbrug, de Galecopperbrug en de Moerdijkbrug – cruciaal voor het verkeer in Nederland - blijken de enorm toegenomen stroom aan vrachtwagens niet meer aan te kunnen
Alle veranderingen in het gebruik hebben invloed op de infrastructuur: Aslasten Aantal assen Aantal aspassages Mate van versporing Asafstanden Totaallasten
Wat doet het met de werkvloer? (meten) 0-meting (referentie) Meetplan Medewerking
Wat kunnen we met het concept? (passen) Tijdsstip op de dag Temperatuur Aantal trucks in de platoon Maximum gewicht van de totale combinatie Volgafstand Type lading Routes Versporend rijden
Discussie Kader real life cases truck platooning : Max. 3-truck platoon Medewerking aan meetplan Afhankelijk van het concept: Max. GWV totale combinatie Tijdsstip van de dag Niet rijden boven 25C
Discussie Wat willen we met de werkvloer? POLITIEK