Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Visitatiecommissie Waterketen
Advertisements

in de Bouw Digitale informatie uitwisseling tussen aannemers en leveranciers Harrie Rosink, 9 september 2009.
Groothandel dierenartikelen
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
Elektronisch factureren in de Uitzendbranche Hans Derksen (Adecco) en Dennis Krukkert (TNO) 9 september 2009.
Advies AO Wielerbond De Euromasters
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
Florecom en Internet bestel systeem
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
bij de administratieve verwerking van de verhuur
De kern van projectmanagement
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Geïntegreerde contracten en bouwprojecten
6 september 2012 Vakgemeenschap Sociale Stijging Thema Wonen
De kracht van MySolution
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
De ogen en oren krijgen nu ook handen en voeten
De informatie gestuurde haven
Afkoppelen in Kortrijk: het beleid. INHOUD Kader Historiek Subsidies Rol afkoppelingsadviseur.
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Het elektronische zorgplan - SEL-verantwoordelijken Het elektronische zorgplan SEL-verantwoordelijken Dienst Welzijn en Gezondheid Provinciebestuur Vlaams-Brabant.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Klantwaardering in beeld met KWH
Revalidatie DBC versie 5.9
Jeugdhulp Oktober 2014.
Registratie en facturatie
Digitaal samenwerken Jurgen Pijpker: Voorzitter VVMA.
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Professioneel opdrachtgeverschap
Nelleke Flick Directeur
Bedrijfsfunctiemodel IZO AWBZ, Wmo en Zvw Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning JANUARI 2013 VERSIE 1.0 IZO Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning.
PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres:
Purchase 2 Pay Meer controle over uitgaven Vroegtijdig inzicht ‘Nog te besteden’ Verbetering accordering Betere FactFlow.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
E-book platform Sander van Kempen/Tony van den Bogaard.
Congres Rechtmatige zorg: Een kijkje in de keuken van de medisch specialist Herman-Jan Pennings, longarts Michael Ehlen, Manager F&C Laurentius ziekenhuis,
H9 Sturen. Bewaking scope Door scope verandering is er kans dat er meer geleverd wordt dan afgesproken Meer leveren betekent meer kosten Meer leveren.
H11 Afronden. Opleveren Opdrachtgever vroegtijdig betrekken bij opleveren. Zo voorkom je verrassingen Opleveren van deelprojecten sluit ‘hoofdstukken’
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
NS en EduDex 1 maart september 2013 John May
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Voortgang project rechtmatigheid Rekeningcie. d.d. 2 september 2005 T. Schulpen.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Beugels en zonnepanelen in één campagne:
Werkzaamheden aan Geepstraat Steurweg, Makreel-straat, Spieringstraat
Programma ISD voor gemeenten en aanbieders
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Overlegtafel GGZ/LVB m.b.t. inkoop/contractverlenging 2017
Van der Sanden Asbestsanering BV
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
processing software OCTOBOX processing software.
Maarten Peeters 6Handel
Implementatie ECK Jorrit Janszen
DAGINDELING (Elke sessie duurt ca. 1,5 uur)
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Brandveiligheidproject woningcorporaties
Projectmanagement TI en SE voor spoorzone Delft
Stand van het land Samenwerkdag 12 april Harmke Bekkema.
Transcript van de presentatie:

Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013

Doel Het ontwikkelen, realiseren en in gebruik nemen van een ketenproces tussen corporatie en aannemer. Het ketenproces faciliteert de samenwerking tussen corporatie en aannemer zodat: 1.De doorlooptijd van het ketenproces korter is (b.v. door inzet berichtenverkeer) 2.De administratieve belasting voor de uitvoer van het ketenproces minimaal is (b.v. door elimineren van dubbele handelingen) 3.De corporatie en aannemer beter in staat zijn om de eigen doelstellingen te behalen Scope Het ketenproces bestaand uit: Samenstellen opdracht Plannen opdracht Verstrekken opdracht Vastleggen uitgevoerde werkzaamheden Gereed melden Factureren Controle Informatievoorziening Randvoorwaarde Uitkomst moet aansluiten bij CORA/VERA Initiële doelstelling, scope en randvoorwaarde Reparatie Mutatie Contract Planmatig Corporatie Aannemer

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Focus Niet Planmatig Onderhoud (NPO): reparatie en mutatie 2,4 miljoen VHE 3,5 miljoen NPO opdrachten per jaar

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Activiteiten administratieve uitvoer proces woningcorporatie – derde (bouw- installatiebedrijven) Activiteiten 1.Melding/opdracht vastleggen 2.Bepalen uitvoerende derde 3.Opdracht verstrekken aan derde via 4.Verwerken ontvangen opdracht 5.Aanmaken opdracht 6.Telefonisch contact met bewoner en afspraak plannen 7.Opdracht printen en klaarleggen voor vakman 8.Uitvoeren werkzaamheden 9.Uitgevoerde werkzaamheden vastleggen 10.Opdracht inleveren 11.Technisch gereed verwerken en corporatie informeren 12.Opstellen en versturen factuur 13.Verwerken ontvangen factuur 14.Controleren prijs en prestatie 15.Koppelen factuur aan verstrekte opdracht 16.Boeken en betaalbaarstelling factuur 17.Archiveren factuur 18.Verwerken/controleren ontvangen betaling

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Kosten uitvoer proces woningcorporatie – derde (bouw- installatiebedrijven) Huidig proces 3,5 miljoen NPO opdrachten per jaar €21 miljoen per jaar€69 miljoen per jaar Totale kosten derden: €108 miljoen per jaar Totale kosten corporaties: €90 miljoen per jaar 31% uitvoer door eigen dienst 69% uitvoer door derden

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Besparing uitvoer proces woningcorporatie – derde (bouw- installatiebedrijven) Geoptimaliseerd proces 3,5 miljoen NPO opdrachten per jaar 31% uitvoer door eigen dienst 69% uitvoer door derden Totale besparing €109 miljoen per jaar voor corporatie en derde

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Doel “Geen gegevens meer van elkaar overtypen” Scope Het ketenproces bestaand uit: Samenstellen opdracht Plannen opdracht Verstrekken opdracht Vastleggen uitgevoerde werkzaamheden Gereed melden Factureren Controle Informatievoorziening Randvoorwaarde Uitkomst moet aansluiten bij CORA/VERA Doel, scope en randvoorwaarde eerste versie berichtendefinitie Reparatie Mutatie Contract Planmatig Corporatie Aannemer

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Kunnen we gebruiken wat er al is? 1.Stamgegevens Artikelbericht Productbericht Conditiebericht 2.Bestellen Order Orderbevestiging 3.Ontvangen Verzendbericht 4.Facturatie Factuur/verzamelfactuur 1.Intake Onderhoudsverzoek 2.Planning/Uitvoering StandaardOnderhoudsorder OnderhoudsorderVoorcalculatie Onderhoudsorder Onderhoudstaak 3.Afhandeling X

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Voorstel berichtdefinitie Opdracht: van woningcorporatie naar derde Gereed: van derde naar woningcorporatie Factuur: van derde naar woningcorporatie

Aanpak project Woningcorporaties – – NCCW versie: 29 november 2013 Voorstel vervolgstappen: als nieuw project i.s.m. NCCW 1.Gegevens in bestaande “berichten” tussen woningcorporatie en uitvoerende zijn de basis. - OK 2.Toevoegen wat moet of handig is: sneller/handigere/minder foutgevoelige verwerking 3.Laat weg wat kan: gegevens die voor zowel verzender als ontvangen geen waarde toevoegen, kunnen weggelaten worden om vervuiling en/of onduidelijkheden te voorkomen. 4.Borging berichten binnen VERA en