Monitoring Beluisteren van sociale media. Dagelijks verschijnen er ruim 5 miljard berichten in alle media. Dat kost je 250 miljoen uur per dag om door.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Advertisements

Monitoring. Monitoring  Wat ‘zegt’ men over je website?  In blogs, op twitter, op een website, in een andere applicatie  Gebruik software om dat op.
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
Homcom Leden vergadering 22 – Nieuws Bing de zoekmachine voor Yahoo EU keurt akkoord tussen Microsoft en Yahoo goed Verhoogt aandeel van Microsoft.
- - - Social Media.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31.
Elise Bauwens, Astrid Danau en Lies Jacxsens. 1 dashboard voor verschillende accounts Gelinkd aan 8 sociale netwerken Bespaar tijd Gratis of betalend.
realtime & social: blogs & tweets
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Hogeschool PXL – Elfde-Liniestraat 24 – B-3500 Hasselt Wegwijs in Gopress Handleiding voor het gebruik van de databank.
Flyer maken (
1 Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen Jeroen Bosman VOGIN, 6 november 2014 Wageningen.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
voor leerlingen en leerkrachten van het SGi.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Windows 10 Ben te Kulve Inhoud Waarom Windows 10 gemaakt? Waarom zal ik het installeren? Veel gestelde vragen. Kan mijn PC dat aan? Wanneer.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
1 Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Overzicht Leergang 1.Slimmer werken 2.Opdrachten krijgen met LinkedIn 3.Je bent wat je publiceert 4.Opdrachten krijgen met Twitter 5.Maak een plan! 2.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Special. Startpagina Profiel.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Social Media Quick Scan Wat vinden we? Universiteit Utrecht vs. Universiteit Twente.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Google Analytics Statistieken over je website
Zoeken op internet
Attenderingen instellen op referenties (citation alert)
Analyse Analyseren van sociale media
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Inleidende Module Waarom Web 2
Attenderingen instellen op referenties (citation alert)
Attenderingen instellen op zoekacties (search alert)
realtime & social: blogs & tweets
Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen
Attenderingen instellen op zoekacties (search alert)
handige hulpmiddelen voor communicatiemedewerkers
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Redactiekwartier 23 augustus 2018
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Monitoring Beluisteren van sociale media

Dagelijks verschijnen er ruim 5 miljard berichten in alle media. Dat kost je 250 miljoen uur per dag om door te nemen!

Wat ‘zegt’ men over je bedrijf/ merk/ naam?

Monitoring software Zoekmachines Zoekmachines Gratis online tools Gratis online tools RSS reader RSS reader Alerts Alerts

Monitoring software Zoekmachines Zoekmachines Gratis online tools Gratis online tools RSS reader RSS reader Alerts Alerts

Gratis online tools Gratis online tools

Google Trends Google Trends

Google Trends Tijdsperiode kiezen Tijdsperiode kiezen Regio kiezen Regio kiezen Verschillende trefwoorden vergelijken Verschillende trefwoorden vergelijken

Finchline Finchline

Finchline Tijdsperiode kiezen Tijdsperiode kiezen Geeft volume Geeft volume Geeft de bronnen Geeft de bronnen Geeft sentiment Geeft sentiment

Hashtagify Hashtagify

Hashtagify Visueel en tabel overzicht Visueel en tabel overzicht Verder klikken op verwante begrippen Verder klikken op verwante begrippen ‘Live’ sharen en embedden ‘Live’ sharen en embedden

Knowem? Knowem?

Knowem? Gebruikersnaam nog vrij? Gebruikersnaam nog vrij? Kijk ook bij: Kijk ook bij: Social Networks Social Networks Domains Domains Trademarks Trademarks

Tagboard Tagboard

Tagboard Overzicht van meest recente berichten op: Overzicht van meest recente berichten op: Instagram Instagram Facebook Facebook Twitter Twitter Google + Google +

Hootsuite Hootsuite

Hootsuite Overzicht social media toepassingen: Twitter, Facebook, LinkedIn, … Overzicht social media toepassingen: Twitter, Facebook, LinkedIn, … Verschillende tabbladen en kolommen Verschillende tabbladen en kolommen Zoektermen Zoektermen

Monitoring software Zoekmachines Zoekmachines Gratis online tools Gratis online tools RSS reader RSS reader Alerts Alerts

RSS Reader

Laat het nieuws naar jou toe komen

RSS Is dynamisch = inhoud verandert automatisch mee Is dynamisch = inhoud verandert automatisch mee Goede reader Goede reader

RSS-feed Overzichtspagina in XML waarin het laatste nieuws staat Overzichtspagina in XML waarin het laatste nieuws staat In de homepage of via ikoontjes In de homepage of via ikoontjes

Alerts

Alerts Eénmaal zoekopdracht instellen Eénmaal zoekopdracht instellen Resultaten worden naar e- mail doorgestuurd Resultaten worden naar e- mail doorgestuurd Ideaal voor archiveren Ideaal voor archiveren Tip: fictief adres Tip: fictief adres

Alerts Google Alerts Talkwalker SocialMention Alerts Nutshellmail

Google Alerts Google Alerts

Social media management systeem

Betalende systemen Alles geïntegreerd: