Briant College Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten Paragraaf 4/5: feitelijke en niet-feitelijke argumenten argumentatiestructuren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Advertisements

Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
Zakelijk lezen Nederlands.
Bah cultuur, bèèèh debatteren, aaaaaaaaaaaarch denken! relevantie van en vooruitblik op het vak uitdelen readers Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College.
Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft.’ Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 3.
Lesplanning 6.4, blz Binnenkomst. Ging dit goed? Intro. Bespreken proefwerk hoofdstuk 5 Uitleg docent paragraaf 6.4, blz Zelfstandig.
Argumentatiestructuren
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
Monniken en Ridders Hoofdstuk 3.
Paragraaf schrijven h2 Zakelijke brief.
Paragraaf drie en vier: incongruentie en dat/als constructie
Feiten, meningen en argumenten
Briant College Fictie h4 Spanning. Briant College ­ Wat een verhaal spannend maakt ­ Welke ‘trucjes’ de schrijver gebruikt om het verhaal spannend te.
H4 lezen ‘zoekend lezen’.
De indeling van een tekst
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Briant College Fictie h4 Tijd. Briant College ­ Op welke manier een schrijver ‘tijd’ gebruikt in een verhaal. 2 Wat ga je deze les leren.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
Adjectief / comparatief DE-woorden De kast is lelijk. Het is een lelijke kast Er staan twee huizen in de straat. Het groene huis is mooi. Het groene huis.
Briant College H6 paragraaf lezen Informerende teksten.
Paragraaf 1.2 Les 3: Hoe blijven planten stevig?.
Briant College Cursus formuleren h1 Par 1 ‘Dubbelop’
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
Briant College H2 het onderwerp. Briant College H1 De persoonsvorm vinden en zinsdeelstrepen zetten Hoe vind je de pv? -zin vragend maken -de zin van.
Discussie les 5 Bron afbeelding:
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Roken Door Kay & Chloë.
Argumenteren en betogen II
Welkom Havo 5..
Een beoordeling schrijven
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Overtuigende tekst/betoog
Vaste tekststructuren
Effect van vertelstandpunt, tijd
Inhoud les Nieuw thema: Planten Aantekeningenblad Planten; De wortel
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Woorden 4.7 Stijlfiguren.
Paragraaf lezen h5 Feiten, meningen en argumenten
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Interview voorbereiden
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Vwo 4 Nederlands Periode 2 Mevrouw Schrauwen
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Argumentatie Stelling of mening onderbouwen
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Informatieve teksten, interviewverslag
Nieuw Nederlands 4/5 havo, p
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Argumenteren en betogen II
Leidinggeven voor eerste verkoper
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Stappenplan werkwoordspelling
Duitsland “Made in Germany’’
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Transcript van de presentatie:

Briant College Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten Paragraaf 4/5: feitelijke en niet-feitelijke argumenten argumentatiestructuren

Briant College Het verschil tussen feitelijke en niet-feitelijke argumenten. Drie basisstructuren van argumentatie. Wat gaan we leren deze les?

Briant College Argumenten 3 feitelijke argumenten Niet-feitelijke argumenten

Briant College Deze zijn ‘waar’ of ‘niet waar’en hoeven daarom niet ondersteund te worden. Ik ga liever met de fiets naar mijn werk, dat is gezonder dan met de auto. 4 Feitelijke argumenten

Briant College Hierover kan een verschil van mening bestaan. Niet- feitelijke argumenten moeten daarom ondersteund worden! Ik ga liever met de fiets naar mijn werk, dat is leuker dan met de auto. 5 Niet-feitelijke argumenten

Briant College ­ Standpunt: Internet is onmisbaar Argumenten: 1. Ik kan niks meer opzoeken zonder internet. 2. Zonder internet hebben veel bedrijven een groot probleem. 3. Docenten kunnen dan geen les meer geven. 4. Het uitwisselen van informatie wordt een stuk trager. 6 Wat is wat? Feitelijk of niet-feitelijk

Briant College Drie basisstructuren argumentatie 7 Paragraaf 4 Argumentatiestructuren enkelvoudige meervoudige onderschikkende

Briant College 8 Enkelvoudige argumentatie argument standpunt Roken is ongezond Roken moet verboden worden

Briant College 9 meervoudige argumentatie Roken is ongezond Roken moet verboden worden Roken is heel duur argument standpunt argument

Briant College 10 onderschikkende argumentatie Roken is ongezond Roken moet verboden worden Jaarlijks sterven er duizenden mensen als gevolg van roken argument standpunt argument

Briant College 11 Meervoudig onderschikkende argumentatie Roken is ongezond Roken moet verboden worden Jaarlijks sterven er duizenden mensen als gevolg van roken argument standpunt argument Roken is vies voor niet-rokers Kleren van niet- rokers gaan stinken naar rook van anderen

Briant College M opdrachten 10 en 11 blz 174/ Huiswerk