Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

De Vakstudie in het nieuwe concept van Kluwer. Het nieuwe concept van Kluwer  Alle informatie geïntegreerd en niet langer beperkt tot 1 uitgave  Online.
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Google versus Bing Gigantenstrijd.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Broadcast Search. Doel van het project Mogelijkheid om o.a. vanaf de TU/e website te kunnen zoeken in TU/e website zelf Catalogus Metis Cursor / Matrix.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
Bounce rate verlagen: is SEO de oplossing?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Voor bibliotheken. Training AquaBrowser Zoetermeer, 20 mei 2010.
LET’s get Social.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Kluwer The end of Publishing
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
SNELHEID = OPBRENGST ONS VOORDEEL VERLIES NIETS. VERDIEN ALLES.
De website.
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl

Stel: Google indexeert continue al onze content. Klanten kunnen onze content vinden via Google en na betaling toegang krijgen tot onze diensten potentiële nieuwe klanten bestaande klanten Kluwer Content € €

Waarom doen? Huidige klanten willen dit — direct vanuit Google in Kluwer content — nu al is Google het startpunt juridische zoektocht voor velen — Google sneller tot essentie (wijze van sorteren en presenteren zoekresultaten beter dan van Navigator) Betere vindbaarheid onze content Hogere kans op ‘confrontatie’ met Kluwer Meer gebruik door huidige klanten Nieuwe klanten worden bereikt

Waarom niet? Afhankelijkheid van Google —Google wordt startpunt klant, Kluwer één van vele bronnen —Weinig binding klant -> Als Kluwer resultaat niet bevalt terug naar Google Lagere waardeperceptie onze content —Geen premium jasje / Kluwer omgeving —Kluwer content naast gratis content gerangschikt Lagere relevantie voor klant —Geen invloed op volgorde zoekresultaten Klantinformatie, gebruiksstatistieken en context-informatie niet meegenomen in ranking zoekresultaten —Klant krijgt geen content in context —Geen relevante artikelen getoond

Verlies klantinformatie —Geen inzicht in zoekgedrag gebruiker —Onbekend op welk zoekwoord Kluwer content wordt gevonden Afhankelijkheid van backlinks — Hoogte in Google ranking wordt bepaald door aantal backlinks (links terug naar jouw site). Op dit moment bestaan die nog niet, organisch groeien duurt lang, kopen van backlinks is kostbaar en riskant. Waarom niet? (2)

Nieuwe klanten kunnen nog niet bediend —Geen mogelijkheid om relevante ‘snippets’ te tonen —Geen mogelijkheid om geïnteresseerden te converteren door ontbreken juiste betaalmodellen/conversiemechanisme (landingpage/trx platform) —> zorgdragen voor landingspage / transactie- en fulffilment-platform Concurrentie op SEO niet content —Betere content betekent niet automatisch betere vindbaarheid (backlinks) —Opbouw content concurrenten zou wel eens beter kunnen zijn voor zoekmachines —> eerst uitzoeken hoe onze content SEO effectief aangeboden kan worden Risico dat Snippets al antwoord geven —Gratis weggeven van het gezochte antwoord in de eerste twee regels in Google —> vaststellen en doorvoeren standaardisatie content om aan Google aan te bieden Waarom nog niet?

Moeten we onze content integraal door Google laten indexeren? Neen Conclusie

Verzamelen best practices WK —Binnen sommige landen wordt content al integraal door Google geindexeerd Content inrichten en standariseren om Google SEO effectief te kunnen laten indexeren. Bouwen transactie- en fulffilment-platform Wat moet eerst?

Achterhalen wat de populairste juridische zoektermen zijn in Google. En op basis hiervan: 1.Adverteren op Google met Google Ads 2.Delen van content laten indexeren die het best passen bij deze zoekwoorden Waarbij deze content eerst SEO-gereed wordt gemaak en Snippets zorgvuldig worden gecomponeerd 3. Inrichten landingpage voor proef-abonnementen En hiermee kennis opdoen over hoeveel bezoekers ons via Google vinden, op welke zoekwoorden, en welk percentage converteert. Wat kan al wel?

Alleen geïndexeerd waar nu al op wordt gezocht met conversie naar proefabonnementen potentiële nieuwe klanten bestaande klanten Kluwer Content Kluwer Content

Meer weten? Jasper Baggerman Kluwerlab.nl