Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 2: Innovatieve trends Deel A.
Advertisements

Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Welkom op de informatieavond van groep 1-2
Welkom. De stand van zaken Steeds meer mensen zitten in de schulden De kans op een baan wordt steeds kleiner Uitkeringen worden steeds verder ingeperkt.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Onderzoeksvaardigheden
Social Media.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Ontbijtsessies Vrijwilligerswerk bij BILL. Zij hebben het mee-gemaakt Fernand, sinds 2010Armelle, sinds 2013.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
WOW: enqueteren bij Jumbo
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Iedereen gebruikt social media.
Informatiekunde “Ik wil ‘iets’ (relevants) met computers…” Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Wat voor inkomen heb je & waar blijft je geld?
Alle lijntje bij elkaar…?
Managementgame 4/11/2015. Vandaag Inleiding Marcel van der Lugt -Competentie/Leerdoel/Toetsing -Spelen van de game, wie, wanneer? -Tips van studenten.
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Afsluiting Minor Mediaondernemerschap (MMO16) 2015/ semester 2 23 juni 2016.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Mediaondernemerschap Workshop 2 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Maak je website beter vindbaar!
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Rolf Winter 30 maart
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Beeld magazine.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Solliciteren met Social Media
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
E health, Domotica en E-learning
Les 2: Van productie tot verkoop
Workshop creativiteit
Social media Wat deel je wel en niet?.
Hulpverleningszondag Christelijke Gereformeerde Kerken
Rolwisseling van student naar docent
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304

Voorstellen docent

Aanwezigheid

Heb je al vragen?

Uitdelen naamstickers: schrijf zelf je naam op deze sticker en plak op je borst kleurcode per specialisatie van jou uit jaar 2: Blauw: Ik doe Mediaondernemerschap als minor Roze:Mediamarketing Zwart:Audiovisuele producties Geel:Digitale Media Groen: Tekstschrijven

“Speeddaten” met hele klas (deel 1) Naam, woonplaats, vorige specialisatie, idee voor startup, in welke rol zie jij jezelf etc.

Brainstormen: wat is wel/niet mediabranche?

WEL media Content maken en/of vermarkten Content is tekst, beeld, events, culturele collecties (musea) of culturele voorstellingen (theater) maar ook events GEEN media Niet elke organisatie/bedrijf met website of webshop is Mediabedrijf Bijvoorbeeld: Zalando is Fashionbedrijf GEEN Mediabedrijf Denk naast B2C zeker ook aan B2B Denk ook aan adviesbureau in mediawereld Denk ook aan media-productie-bedrijf: social media, video, websites Pas op met een app, want dat kost veel tijd en geld en ben je in staat die te maken? Kun je er binnen 5 maanden ook geld mee verdienen?

“Speeddaten” met hele klas (deel 2)

PAUZE!

Inventariseren of iedereen al idee heeft voor startup in Mediabranche (voor Workshop 2 later deze dag/week)

Op basis waarvan idee? Doelgroep? En/of Probleem dat je oplost? En/of Branche? En/of Product of dienst? En/of Welk mediumtype? Denk daarbij verder aan: B2B of B2C of beide? Thema/richting?

Eisen aan samenstelling groepje/team/startup : Elk team 4 studenten in uitzonderingsgevallen 3, geen 2 en geen 5!) maximaal 7 teams per klas! In elk team moeten 3 “smaken” vertegenwoordigd zijn Minimaal 1 en liever 2 AV studenten per team (NIET meer dan 2 AV’ers per team) Welke smaken zijn er? 1.Je doet MO als MINOR! 2.Je deed in jaar 2 MIC specialisatie Tekst 3.Je deed in jaar 2 als specialisatie Mediamarketing 4.Je deed in jaar 2 als specialisatie AV 5.Je deed in jaar 2 als specialisatie Digitale Media Aan het eind van workshop 2 vormen jullie zelf de teams!

Vragen?

Einde workshop 1 Tot ziens in workshop 2: MO301 – donderdag 8 e om 8.30 uur MO302 – woensdag 7 e om 9.20 uur MO303 – woensdag 7 e om 15,20 uur MO304 – aansluitend: woensdag 7 e uur (wel ander lokaal in BPH…..)