Ontsluitingsweg HDZ/Laag Beugt Varianten en afweging.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nr. 2, maart 2012 ‘Ruimte om te leven met water’ PROJECT KOSTVERLORENSTRENG en KLOOSTERZIELSTRENG De Kostverlorenstreng en Kloosterzielstreng zijn twee.
Advertisements

Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Verkeerseducatie : dode hoek
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Informatieavond Belangstellenden
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
Duurzaam Drimmelen Duurzaam Betaalbaar Lokaal Lokaal samenwerken aan een duurzame toekomst Inspiratie-avond Made Welkom op BS De Lage Weide 20 juni 2012.
Knelpunt 3 : kruispunt E. Blangeoisstraat - Paalstraat.
Soft Selection Methodology
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
VOORSTEL EU RICHTLIJN HERNIEUWBARE ENERGIE 2020 Ontwerp Boerenbond standpunt François HUYGHE Boerenbond.
Turborotonde met fietsers ongelijkvloers: de voorkeursvariant!
Ontwerpwijzer Fietsverkeer
Fietsoversteek turborotonde Wijchen
Presentatie Netwerkdag voor de fiets Maandag 15 juni 2009 Maike Mertens.
JOHN FONK Beleidsmedewerker verkeer Gemeente Hilversum.
Bètaprojectweek.  Belanghebbenden Belangen  Fietsers leuke omgeving en veilige weg  Automobilisten brede weg  Voetganger leuke omgeving en veilige.
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Trajectverkenning 71: N322 Rossum – Beneden Leeuwen Toelichting Commissie Ruimte 10 oktober 2012.
2 e Ontsluiting Stiphout I pagina 2 e ontsluiting Stiphout Aanleiding De Dorpsstraat is momenteel de enige weg waarmee de kern Stiphout ontsloten.
CENTRUMPLANNEN EELDE EN VRIES informatieavond 18 januari 2011.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Europaplein.
Duurzame landgoederenzone 3 september 2013
Route van thuis naar school
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
Praktische verkeersproef
Inloop D’n Brooy d.d. 2 juli Welkom Stand van Zaken besluitvorming gemeente Toelichting plannen en proces Vragenronde.
Veelgestelde vragen Omlegging N215 bij Melissant
Reconstructie Jeltingalaan Buitenpost
B 1 voorrang verlenen B 3 verkeersbord dat het verkeersbord B 1 aankondigt op de bij benadering aangeduide afstand.
Informatiebijeenkomst Ambachtsschool 30 november 2009.
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Smart Traffic: pilot N201 Dataverrijking door combinatie met simulatie
Fietsveiligheid lessen uit Nederland voor een sterk fietsveiligheidsbeleid Dr. J.P. Schepers.
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Bestemmingsplannen Proces Jan Pieters. Wat is een bestemmingsplan? Een plan waarin de bouw- en gebruiksmogelijkheden van gronden en bouwwerken vastliggen.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
SamenMeeNaarDeA2? Goes, 28 sept Situatie 2 Goes, 28 sept 2015.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Wat is een bestemmingsplan: Een voor de gemeente en burgers bindend plan waarin is vastgelegd welke functies waar zijn toegestaan. De bestemming verwijst.
Herziening mobiliteitsplan Berkel Presentatie raad 31 maart 2015.
Welkom bij de Informatieavond Groot onderhoud N mei 2016.
14 oktober 2010 Verruiming Twentekanalen (fase 2) en uitbreiding capaciteit sluis Eefde Aanpak en planning planstudie.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Verkeersnotitie Landerd Waar staan we? Waar willen we naar toe? Hoe bereiken we dat?
In contact blijven en overleggen met de gemeente provincie en alle andere belanghebbenden. Communiceren met de inwoners van Lomm Uitvoeren van de maatregelenkaart.
Duurzaam- heidsagenda GT 11 maart 2015 Jaap Tuinstra.
De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, en uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Bewonersavond 24 januari 2013.
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
RO & Milieu Gedwongen vriendschap onder de Omgevingswet? Sandra Anzion
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
PROJECTEN IN HET BARGERVEEN
Pastoor Bauwenslaan definitief ontwerp
Herinrichting Peelplein en Stevensstraat
Iv-Infra.
KINDCENTRUM ZEELAND Voortgangspresentatie inzake Kindcentrum Zeeland
Workshop ‘pensioeninzicht’
wetteren aan de schelde GECORO – 6 februari 2012
Groot Onderhoud Noordkade
Ontwikkelingsruimte vanuit ondernemers
PowerLine Communications
“Oirschot blijvend verbonden”
Informatie avond Reconstructie Broekdijk Incl. Eikelkampen en Hooidonk
Transcript van de presentatie:

Ontsluitingsweg HDZ/Laag Beugt Varianten en afweging

2 Inhoudsopgave  Rol Grontmij  Proces (drie varianten voor het kruispunt)  Criteria  Afweging

Rol van Grontmij Technisch adviseur wegontwerp:  Werkt de ideeën van de gemeente uit in een schetsontwerp  Toetst het ontwerp aan de geldende richtlijnen  Controleert het ontwerp met rijcurven, namelijk: –Met standaard 18 meter voertuig –Met exceptioneel 22 meter voertuig (Ploegmakers) 3

Proces vanaf najaar 2011  Meerdere ideeën van de gemeente Bernheze uitgewerkt  Bestemmingsplanprocedure (schetsontwerp)  Voor- en nadelen op een rij gezet  Uiteindelijk nu drie varianten uitgewerkt 4

1. Ontwerp najaar 2011 Rotonde binnen kom 5

Controle rijcurven  Niet opgesteld  Bereikbaarheid Ploegmakers: middeneiland geheel overrijdbaar 6

2 Ontwerp zomer 2012 (voorontwerp bp) Voorrangskruispunt 7

Controle rijcurven 8

3 Ontwerp najaar 2012 Grote rotonde 9

Controle rijcurven 10

Criteria  Beleid duurzaam veilig (rotonde met fietsers in de voorrang, voorrangskruispunt  lage rijsnelheid autoverkeer)  Verkeersbeleid (duurzaamheid, comfort/snelheid voor fietsers)  Verkeersdoorstroming (verwerkingscapaciteit en berijdbaarheid vrachtverkeer)  Bereikbaarheid aanliggende percelen  Ruimtegebruik (aankoop particuliere gronden)  Toekomstige ontwikkeling (achterom Retsel) 11

Afweging Rotonde binnen kom Voorrangs- kruispunt Grote rotonde Duurzaam veilig beleid++- Fietsers voorrang+--- Lage rijsnelheid+++ Capaciteit/vrachtverkeer+++ Uitrit Ploegmakers-+- Ruimtegebruik-+-- “Achterom” Retsel??? 12

Voor vragen en opmerkingen kunt u contact opnemen met: Hans de Man T Dank voor uw aandacht