Welkom ! Informatieavond Groep 8 2016-2017.  Vakken en doelen  Van klas naar groep  Sociale en emotionele ontwikkeling  Afspraken in de klas  Afspraken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maar ze kunnen er niet uit Het kan heel somber zijn Maar ook heel fijn
Advertisements

Leefgroepen in de kleuterschool
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
Welkom Groep 8 Meester Michel (8a) Meester Erik (8b)
PCB Willem de Zwijger Groep 7 Welkom op de informatieavond van:
WELKOM!. INHOUD • VOORSTELLEN • ORGANISATORISCHE ZAKEN • BEOORDELINGEN % • HUISWERK • PORTFOLIO • CITO ENTREE & VERKEERSEXAMEN • VRAGEN & OPMERKINGEN.
Welkom bij Leefstijl.
Opvoeden in de puberteit
Workshop Knallende ruzie
Ontwikkelingstraject kinderen
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 3.
Welkom in groep 8 Algemeen Schoolafspraken Contact Procedure VO
Echtscheiding: gevolgen voor kinderen
Psychotherapie bij ouderen
Sociale media op school
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Willem de Zwijgerschool
Opvoeden van drukke kinderen
Autismespectrumstoornis
PAD Mindfulness en Yoga
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Welkom in groep 7 Even voorstellen Wat vinden wij belangrijk? Vakken
Welkom in groep 3 en 4.
Een kijkje in de keuken…..
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep
Voorlichting traject Voortgezet Onderwijs Groep 8
Mijn kind wordt een puber…wat nu
Informatie avond 2 september 2015 Welkom. Agenda Welkom Wat voor school zijn wij? Wat doen we?
Basisschool Op De Horst
Informatieavond groep 8 Maandag 31 augustus – uur Welkom !
OMGAAN MET ELKAAR Anti-pestbeleid rsg wiringherlant preventief
W ELKOM ! Bij de informatieavond van groep 7. V OORSTELLEN Wie ben ik? Wat vinden wij belangrijk? Contact met ouders  /
Informatieavond groep 8
Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit op school Studiedag Poziliv 29 april 2015.
Groepsdynamiek 1.
Welkom ik maak me sterk.
Montessori Lyceum Amsterdam Een impressie voor betapartners “HELP MIJ HET ZELF TE DOEN”
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Kennismakingsavond 8 september 2015 Welkom in groep 8.
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
Schooljaar Juf Inge Maandag, dinsdag en woensdag (om en om). Juf Barbra Woensdag (om en om), donderdag en vrijdag. Juf Lisanne LIO stagiaire.
Welkom in Groep 6/7!. Inhoud Even voorstellen Vakken en activiteiten in groep 6 Vakken en activiteiten in groep 7 Voorlopige advisering groep 7 Hoe werkt.
Zo min mogelijk op de fiets en lopen op het schoolplein Graag een briefje bij verzuim (huisarts/tandarts/gym Gebruik van medicijnen graag doorgeven.
W ELKOM ! Informatieavond groep Arissa Dingen.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Pedagogiek als beroep.
Welkom in groep 7! Informatieavond 5 september 2017.
Ouderavond groep 1-2 donderdag 7 september 2017
Welkom op de informatieavond van groep 5a
Begeleiden van een zorgvrager
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Welkom iedereen! Rick van der Hulst (6R) Tineke van der Bent (6MT)
Informatieavond groep 7-8
Gemaakt door Lars Courtens
Informatieavond groepen 8
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Doelgroepen Adolescentie
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
van Basisschool naar Voortgezet Onderwijs
Periode tussen kindertijd en volwassenheid.
Informatieavond groep 4K
Transcript van de presentatie:

Welkom ! Informatieavond Groep

 Vakken en doelen  Van klas naar groep  Sociale en emotionele ontwikkeling  Afspraken in de klas  Afspraken op school  Mededelingen inhoud

 Document doelen op de groepspagina Wanneer kinderen zich bewust zijn wat er geleerd moet worden, hebben ze veel meer zin om te leren  Nieuwe onderdelen: Staal. Methode voor spelling en voor taal Vakken en doelen

Van klas naar groep

  In het algemeen zien we in deze periode de behoefte aan zelfstandigheid, privacy, een eigen mening en eigen verantwoordelijkheid sterk toenemen. Kinderen worden vaak als oudsten aangesproken: medeverantwoordelijkheid voor jongere kinderen, corveewerkzaamheden. De toegenomen zelfstandigheid uit zich vaak in een kritische houding tegenover voorschriften en gedragingen van opvoeders en andere volwassenen. Daarnaast is er een toenemende behoefte aan conformering aan leeftijdgenoten. Normen en gewoonten van de leeftijdsgroep worden hierdoor belangrijker.  Verder doet ook de puberteit langzamerhand zijn intrede. Doordat sommige kinderen enkele jaren eerder of later de puberteit binnenstappen, bestaan er grote onderlinge verschillen.  De heroriëntatie op andere waarden en normen, wijzigingen in de omgang met leeftijdgenoten, toegenomen verantwoordelijkheid en veranderingen op het hormonale vlak zorgen vaak tijdelijk voor een zekere emotionele instabiliteit en verminderd zelfvertrouwen. Hierdoor is extra aandacht gewenst voor het zelfbeeld en het omgaan met gevoelens die voortkomen uit: lichamelijke veranderingen (beugel, borstontwikkeling, menstruatie), de relatie met leeftijdgenoten (voor paal staan, erbij willen horen, stoer gedrag, rolpatronen) en de toenemende druk van ouders en de confrontatie met eigen mogelijkheden en beperkingen (CITO-toets, schoolkeuze). Sociaal emotionele ontwikkeling

 Onze regels en afspraken  Huiswerk -Map en agenda -Hoeveelheid -Documenten -Afspraken (inleveren, netheid)  Materiaal van thuis Afspraken klas

 Verzorging werk -Pen en vulling  Fietsen  Verzameltijd 8.40 uur / uur  Afmelden 8.15 uur / 8.30 uur  Briefjes  Gym (oorbellen) Afspraken school

 Lio-stagiaire Jamila  pleinwacht  Brieven  Wie o wie…… hulpouder!  Centrale Eindtoets 18, 19 en 20 april 2017 mededelingen