Informatieavond groep 4 September 2013 Aletta Geuzinge Hannie van Hasz
Kennismaking
Dagindeling/weekrooster Het dag-rooster staat op het bord.
Weektaak
Vakken/methodes Pennenstreken Lekker Lezen Begrijpend lezen tweede helft van het jaar De Wereld in Getallen Taal Actief Eigenwijs
Zelfstandig werken ‘BAS blokje’, hulp- rondes Nakijkboeken; inzicht in eigen fouten (rekenen) Werken aan instructie tafel
Extra zorg Instructietafel; voor verlengde instructie Extra zorg wordt bepaald n.a.v. methode gebonden toetsen en de toetsen van CITO. Daarbij wordt er gekeken naar de werkhouding en het gedrag in de klas Handelingsplannen- groepsplannen RT: Door onze intern begeleider Siny, maar meestal in de groep. Plusleerlingen; ander werk naast de verplichte leerstof en uitdaging
Projecten Vanuit kerndoelen basisonderwijs Leerkracht bepaalt het doel Leervragen vanuit de kinderen Beeldmateriaal en internet Samenwerken en onderzoeken Opdrachtenkaarten maken
Huiswerk Lezen; kopieerblad race lezen of een tekst Laat uw kinderen veel hardop lezen thuis Taal en spelling; bij uitval een oefenblad Eventueel werk wat niet af is met rekenen Boekbespreking Spreekbeurt
Omgaan met elkaar Eerste weken extra aandacht voor dit punt Samen met de klas regels maken en ondertekenen Weerbaarheid
Continuerooster Kleine pauze drinken en eten en 15 minuten buitenspelen. Lunch gaat in de koelkast. Eerst een half uur buitenspelen. Theedoek mee. Wat de kinderen niet op krijgen, gaat mee terug naar huis.
Klassenouder/hulp ouders Klassenouder(s) Meehelpen/meegaan zwemmen?
Vragen