Een project met deze 3 dimensies … … in opbouw Hans van Oers – projectmanager Wiel Wijnen – onderwijskundige invulling Hans van Oers – projectmanager Wiel Wijnen – onderwijskundige invulling
Wat zijn uw beelden daarbij? - Doelmatigheid - Duurzaamheid - Draagvlak
Sluit aan bij: Hoe werkt het? B. Bestaand landelijk economisch beleid C. Regionale bedrijfsleven A. Bestaande onderwijsstructuur
‘vernieuwing vmbo’: profielen en keuzedelen A. Bestaande onderwijsstructuur: ‘Wij maken eigen keuzedelen’
Topsectorenbeleid (9 topsectoren) B. Bestaand landelijk economisch beleid:
C. Regionale bedrijfsleven: 6 topsectoren + 1
4 pijlers Focus Passie DLL State of the Art kennis van docenten
7 keuzedelen7 topsectoren Focus
‘Verplicht’ doorlopende leerlijnen top- sector CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO CREBO DLL
LOB-modules voor leerjaar 1 en 2 leerlijn LOB Passie
Docentenstages in topsectorbedrijven Opdra cht Opdra cht win - win aan docent vanuit bedrijf State of the Art kennis van docenten
Er zijn 2 (extra) werkgroepen vmbo-t Kartrekker [directeur (v)mbo] Docenten vmbo Docenten mbo Medewerkers bedrijfsleven (topsector) Als ‘poort’ naar de bedrijven: Ambassadeurs Kartrekker [directeur (v)mbo] Docenten vmbo Docenten mbo Medewerkers bedrijfsleven (topsector) Als ‘poort’ naar de bedrijven: Ambassadeurs 7 werkgroepen… +2 Taakverdeling
Uw oordeel? - Doelmatigheid? - Duurzaamheid? - Draagvlak?
Vragen?