Interactief voorlezen in de kinderopvang aan 0 – 4 jarigen Training.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Boekbaby’s en Boekenbende
Advertisements

Doorstroming en kritieke overgangen
Lezen.. en wat daar mee samen hangt
Driemaal Taal Sessies.
Lectoraat Interactie en taalbeleid 1 Ouderbijeenkomst 2 Gesprekken thuis: hoe doe je het als ouders (nog) beter!
OnderwijsServicebus. De OnderwijsServicebus is een mobiele mediatheek ter ondersteuning van het onderwijs in kleine kernen.
De snelste rechtsbuiten ter wereld Pepijn Mesie
Rondetafelconferentie Brussel RTC Brussels Nederlandstalig onderwijs Werkgroep 1 – Leerlingen en ouders Voorzitter : Jo De Ro Verslaggeving: Katrien Bonneux.
Bevorderen van de taalvaardigheid
De schat in het heelal Boekbespreking Tom Halberstadt 11 februari 2010
Optimaal Educatief Handelen in de Kinderopvang 11 november 2009
Taalstimuleringin Genk Bibus & Biba - een praktijkvoorbeeld -
Stage van Audrey, Lisa en Laura De organisatie De organisatie is opgericht omdat ze kinderopvang een onderdeel van de opvoeding en begeleiding van kinderen.
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
Laat deze trainingsdag niet op zichzelf staan, maar werk daarna verder aan het ontwikkelen van je interactievaardigheden. De Kinderopvang Academie doet.
Vooruitblik voor het NIP Algemeen Bestuur dr. Elly Plooij 27 november 2014.
Ontdek je talenten bij de brede school Bekijk de nieuwe activiteitenkalender.
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Taalbeleid: Van brabbel tot babbel Inspiratiedag VVSG 2 april 2015
Stichting Lezen & Schrijven. Even voorstellen Wie bent u? -Pedagagisch medewerker -Leidinggevende -Beleidsmedewerker -…….?
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Werken met deze powerpoint
- Ouderbetrokkenheid stimuleren - Ouders aanzetten om verhalen- /boekenrijke thuiscontext te creëren - Leesplezier - Taalstimulering - Knuffelwaarde.
Leesbevordering in het VMBO, dat werkt! Samen sterk met.
Waar is de zevende dwerg?
De ColumBus en Biblioservicebus: extramuraal bibliotheekwerk in Zeeland.
De monitor Wat, hoe en waarom? 4 juni Situatieschets  Schooljaar gestart met vier pilotscholen  Plan van aanpak per school  Collectiescan.
Stichting Lezen: naar een sterke leescultuur Inspiratiedag Kunst van Lezen 13 september 2011.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Ouderavond Het belang van (voor)lezen en de taak van de leescoördinator.
‘Hoe we blijvend leren’ Peuterspeelzalen Rijnstad 12 Juni 2013.
Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 2 Voorlezen in de kinderopvang.
Bibliotheek van betekenis; bibliotheekbeleid gemeente Borsele
Ons kinderdagverblijf werkt met BoekStart Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-4) - BoekStart voor baby’s - BoekStart in de kinderopvang Doel:
Geschiedenis in een boekenkast. Entoen.nu 2007: commissie van Oostrom presenteert Canon van Nederland Stichting entoen.nu stimuleert het gebruik van de.
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
Interactief voorlezen in de kinderopvang Taalaanbod Module 1 Wat zeg je en hoe zeg je het.
Dummie de mummie En de gouden scarabee.
Initiatief Ministerie van OC&W Stichting Lezen Sector instituut openbare bibliotheken.
IDOP Zeeland Een visie van en voor het dorp. Agenda Inleiding Proces Visie op hoofdlijnen Leefbaarheidsagenda Vervolgtraject.
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
Bibliotheek op school in de praktijk Inspiratiedag 5 mei 2015.
Peuterspeelzaalbeleid Voorbereidende Vergadering 16 oktober 2007.
BoekStart Initiatief Boekstart Ministerie van OC&W (minister Plasterk) Stichting Lezen Vereniging van Openbare Bibliotheken Cubiss Projectleider: Adriaan.
Anke van Keulen, Bureau MUTANT NVTK
1 VERWIJSINDEX KOP VAN NH BOJOZ d.d Anneke de Ruiter.
Interactief voorlezen in de kinderopvang Taal in peuterboeken Verhalende tekst (en rijm) © Gottmer; De rommelige reus.
DE BIBLIOTHEEK EN DE KRACHT VAN LADY GAGA. BIBLIOTHEEK EN VMBO BIBLIOTHEEK ZWAKKE LEZERS 12 TOT 15 SAMENWERKING COLLECTIE PROGRAMMA´S 4you! Dick van der.
6 interactievaardigheden
Boekstart in de kinderopvang: de monitor Naam Functie /telefoon Bibliotheek Helmond-Peel datum.
HOE KRAAK JE EEN BOEK (NIET ZOMAAR)? SLEUTELS OM TE SPREKEN OVER EEN MENGELMOESJE AAN GENRES GROEP
Leesplezier voor jonge kinderen (0-4 jaar). 2 Waarom is voorlezen zo belangrijk?
Voorleescoördinator voor de kinderopvang
Harmonisatiebijeenkomst
Leesbevordering in de BSO dagdeel 1
Voorlezen in de kinderopvang
Inspiratiebijeenkomst
Voorlezen in de kinderopvang
Taalbeleid: Van brabbel tot babbel Inspiratiedag VVSG 2 april 2015
Monitor BoekStart in de kinderopvang van resultaat naar doelen
Taalbeleid: Van brabbel tot babbel Inspiratiedag VVSG 2 april 2015
Gemaakt door: Amina Boussihmad
blok 1 les 3: Lezen is belangrijk
naam gemeente | datum start
Onderzoeksrapport ‘Voor- en Vroegschoolse Educatie’
DUMMIE DE MUMMIE EN DE DANS VAN DE COBRA. Gemaakt door Guy.
Dummie de mummie En de gouden scarabee.
Laagtaalvaardige ouders
Monitor BoekStart in de kinderopvang van resultaat naar doelen
Rotterdam met LEF Diversiteit als thema in het onderwijs
Transcript van de presentatie:

Interactief voorlezen in de kinderopvang aan 0 – 4 jarigen Training

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©

Interactief voorlezen in de kinderopvang Elly van der Linden | Bureau Leesbevordering & Taalstimulering 0-7 jr. | ©