Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Adwords RemarketingAdwords Remarketing
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Iedereen gebruikt social media.
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
SEO Hoger in Google.
Les 3 Affiliate Marketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Joris Verwater B2C & Marketing manager -
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing voor het MBO
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Maak een site en onderscheid
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3

Zoekmachinemarketing Bron: search%20engines.jpg

2. SEARCH ENGINE ADVERTISING Search Engine Marketing SEOSEA Vertical Search Social Search

Search Engine Marketing SEA (Search engine advertising) SEO (search engine optimalization) Advertising Organic

SEA: Advertising

Biedingsmodel Pay-per-click model Veilingmodel – CPC (cost per click | bieding) – Quality Score

Biedingsmodel Positie? Quality Score CTR (Click Through Rate) Advertentieteksten Landingspagina’s Hoeveel betaal je per click

Campagne management Opzetten Optimaliseren Analyseren en evalueren Doelstelling formuleren Structuur Landingspagina’s Zoektermen Advertentieteksten Campagnemanagement Dayparting Lessons learned Rapportage

◦ Visueel doel direct duidelijk ◦ Niet te veel randinformatie ◦ Beperk de keuze bij landingpage ◦ Concrete link in landingpage ◦ Verband tussen advertentie en landing ◦ Vang eerst gegevens van klant die weinig moeite vergen ◦ Vertrouwen door logo ◦ Duidelijke belofte ◦ Toon productfoto's ◦ Verschillende landing pages voor verschillende advertenties

Google adwords

Doelstellingen van SEA – Branding – Verkeer genereren – Conversie Bron: content/uploads/2010/09/search-engine-advertising.jpg

Doelstelling SEA - Branding: - Merkbekendheid rondom een nieuwe productintroductie. - Bijvoorbeeld Alfa Romeo, nieuwe Giullietta - Gevonden worden op product en merknaam termen

Voorbeeld

Doelstelling SEA - Verkeer genereren - Informatieve website wil de bezoeker informeren bij specifieke vragen. Denk hierbij aan sites van de overheid en gemeentes.

Voorbeeld

Doelstelling SEA - Conversie: Verkopen/Offertes/Leads - Een webshop of hypotheeklead generator wil dat de consument een verkoop of offerte aanvraag doet op zijn website. - Een verkoop is een bepaald bedrag waard, hier tegenover mag een maximum qua advertentiekosten staan. Ofwel de Cost Per Action (CPA)

Voorbeeld

als hulpmiddel om advertentieteksten te optimaliseren

Doelstellingen adplanner: Beter bereik: het is eenvoudiger om websites te vinden waarop je wilt adverteren Verhoogde relevantie: je kunt beter achterhalen welke websites relevant zijn voor jouw advertenties. Beter inzicht in waar je publiek/doelgroep heen gaat op het internet

Google adword tutorial Budget: dat wat je je kan veroorloven om te besteden zonder iets terug te krijgen. Search campagnes meest eenvoudig Track conversie Bid strategie manual CPA, CPA Continu verbeter proces Extensies gebruiken Keywords broad, “phrase” of [Narrow]

5R5R 5R model en zoekmachinemarketing Retenti e Releva nt Reactie & rendem ent Rich Als de bezoeker niet direct converteert vang dan eenvoudige gegevens, etc. De advertentie en de timing moet relevant zijn Resultaten moeten afgestemd zijn op zoekquery. Call to action moet kort en sterk zijn