ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

Technology in the classroom
Flipping the classroom
Wat komt er zoal bij kijken?
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Verzoek vorige keer - samenhang:
Autisme en ICT Henric Bezemer – FPO Rijnmond
Kiezen in het VMBO!! Karin Nieuwenburg en Sjoerd Tolsma FarelCollege
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
Leerlingen ontwikkelen apps
Welkom Tips en Trucs H&M
Hoe blijf JIJ fris als docent? Het DOT als manier om didactisch en vakinhoudelijk fris te blijven Arjen Nawijn (STOAS/ betasteunpunt) Annemieke Gemmink.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Welkom…...
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
WELKOM BIJ ONZE WORKSHOP Leerstof in combinatie van digitaal en papier versie
Workshop evalueren Dcp1 WORKSHOP Vernieuwende Media (deel I)
De Moderne Onderwijsmedia
Het motiveren van leerlingen in het VO
PTA Programma van toetsing en afsluiting
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Formatief toetsen m.b.v. ICT
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Ouderportaal. Ouderbetrokkenheid – Het ouderportaal als middel en niet als doel.
MAVO - HAVO - VWO Vinden en arrangeren met Wikiwijs Maken Linda le Grand.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
1 e Leidersvergadering C’s en D’s seizoen augustus 2014.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
De Play Store van Google Van start met je tablet of smartphone Johan Jacobs ( )
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Mediawijsheid competentie:
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
TeachMeet - iPadstoplicht
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Docentvaardigheden ICT
Interactief oefenen, formatief toetsen
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Wanneer het niet loopt zoals je wenst.
Mediawijsheid competentie:
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Les 2: Van productie tot verkoop
Van Opdracht tot Website
H1 Media en communicatie
Waarom Google slide handig of onhandig is
Vakgroep Frans.
Center for e-Learning, RSM
Interactief oefenen, formatief toetsen
WAT LEREN ONZE LEERLINGEN?
Techniek op school Julie Sijmens Elke De Jonge.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Kennisclip Web toepassingen
Chromebooks in lessituaties
Lesgeven zonder cijfer?
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Slimme gemeenten doen aan Smart Mobility
Aanwijzend voornaamwoord
Les 2: Van productie tot verkoop
Cijferloos lesgeven bij talen
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
Ontwikkelingen zichtbaar
Transcript van de presentatie:

ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”

Wat wil ik? geeft-oldschool-college-krijt-in-plaats-van- digibord.html Dat is de vraag die centraal moet staan bij je keuze voor een bepaalde technologie. Ter illustratie dit filmpje.

Michel en Frans hebben een whiteboard en krijtbord, ik ben wel eens jaloers. En boeken zijn geweldig!

Toch… er kan zoveel meer… Filmpjes kijken Flipping the classroom Opdrachten maken Testen Stopwatch Toetsen plus nakijken Administreren Contact met elkaar Rubrics Gebruik van websites en apps in het klaslokaal Etc……

Wat wil ik? Volledig zelf kunnen bepalen wat, wanneer, hoe etc.. Communiceren met leerlingen op een veilige manier Toetsen… en automatisch nakijken Lesmateriaal makkelijk bereiken Apps makkelijk kunnen toepassen Administratieve processen als inleveren organiseren

Welke goede opties ken ik? Magisterlesmateriaal vind ik lastig te bereiken Wattsappis enkel voor contact, soms onveilig Edmodogeen zeggenschap over, onveilig Chalkupfacebook-achtig, onveilig Symbaloo lesplannenniet voor communicatie met leerlingen Formativegeen required questions Formulieren pluginsbeperkte mogelijkheden Diverse apps, socrative, cram, kahoot, quizlet etc..beperkt Google (gmail, drive, forms) Een eigen site (Wordpress, sitebuilder, anders)

Oke.. Middel moet dus passen bij doel… Ik kies voor een eigen site en een Google account. Een eigen site via Wordpress bied maximale vrijheid. Voor deze cursus kies ik voor maximale efficiëntie en dus een sitebouwer als

Resultaat Straks hebben we een eigen site waar we kunnen communiceren naar onze leerlingen met: Uitleg Opdrachten Testen Toetsen Zodat we kunnen: Flipping the classroom Differentiëren Toetsen automatiseren Lesmateriaal bereiken

Hebben we nog wat nodig? Ja… zowel leerling en leraar hebben een Google account nodig. Ja… we maken een account bij GOGOGoGogogo….

Einde deel 1