Nederland in de Eerste Wereldoorlog Regio Zeist
Project Zeist in Wereldoorlog ll
Herdenking Eerste Wereldoorlog
Regionale geschiedenis vergroot interesse van leerlingen
Leerlingen ruiken aan (primaire) bronnen
Leerlingen leren ook vaardigheden zoals samenwerken
Voorproefje op het maken van een profielwerkstuk
Betere inleving door historische activiteiten dag
Op basis van een negental thema’s maken leerlingen in groepjes een “onderzoekdossier”
Uitgangspunt hierbij: Thema’s tentoonstelling “Tusschen twee vuren” bij Huis Doorn
Thema 1: Kamp Zeist
Thema 2: (HD) De mobilisatie en haar gevolgen
Thema 3: Dankbaarheid van de Belgen
Thema 4 (HD) Hongerlijders en oorlogswinstmakers
Thema 5: De Duitse Keizer en Amerongen
Thema 6: (HD) Media en Propaganda
Thema 7: De Hollandse Waterlinie als verdedigingslinie
Thema 8: Wilhelm ll en zijn knagende geweten
Thema 9: De komst van Belgische vluchtelingen en de opvang hiervan
Activiteiten dag voor alle leerlingen van Havo 3
Activiteiten dag; Ieder groepje bezoekt een museum/monument
Activiteiten dag; Ieder groepje bezoekt een museum/monument Fort Vechten
Activiteiten dag; Ieder groepje bezoekt een museum/monument Fort Vechten Kasteel Amerongen
Activiteiten dag; Ieder groepje bezoekt een museum/monument Fort Vechten Kasteel Amerongen Huis Doorn
Activiteiten dag; Ieder groepje bezoekt een museum/monument Fort Vechten Kasteel Amerongen Huis Doorn Belgenmonument
Activiteitendag; Ieder groepje verdiept zich op speelse wijze in een aspect van de oorlog Vluchtelingenspel Dodendraad Frontleven
Presentatieavond voor ouders
VRAGENBOEKJE BELGISCHE VLUCHTELINGEN EN DE OPVANG HIERVAN n%20en%20de%20opvang%20hiervan% docx?dl=0 BRONNENBOEKJE BELGISCHE VLUCHTELINGEN EN DE OPVANG HIERVAN en%20en%20de%20opvang%20hiervan% docx?dl=0 ANTWOORDEN BELGISCHE VLUCHTELINGEN EN DE OPVANG HIERVAN elingen%20en%20de%20opvang%20hiervan% docx?dl=0