NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Reclame Le Trefle over wc papier Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie x sociale bewijskracht x sympathie x schaarste x autoriteit x Conclusie Met de grappige manier waarop de man zijn tablet aanbiedt en dat tegen hem wordt gebruikt zodra hij papier nodig heeft, trekt het veel aandacht. dia 1 van 5© Noordhoff Uitgevers 2015
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Hornbach reclame met de supportieve vader Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie x sociale bewijskracht x sympathie x schaarste x autoriteit x Conclusie Deze reclame werkt goed, omdat de manier waarop een verhaal wordt verteld een emotie naarboven brengt. dia 2 van 5© Noordhoff Uitgevers 2015
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Reclame met Star Wars en Volkswagen Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie x sociale bewijskracht x sympathie x schaarste x autoriteit x Conclusie Deze reclame werkt goed, want er wordt een mengsel van een populair merk onder de bevolking wie film kijkt, zoals Star Wars, gebruikt en vermengd met een populair automerk. Dit kan een factor zijn die ervoor zorgt dat de consument beïnvloed wordt door zijn favoriete film dia 3 van 5© Noordhoff Uitgevers 2015
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Old Spice reclame Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie x sociale bewijskracht x sympathie x schaarste x autoriteit x Conclusie Deze reclame werkt goed, omdat er een mix van kunst en creativiteit wordt gebruikt om op een leuke manier een product aan te bieden. dia 4 van 5© Noordhoff Uitgevers 2015