1 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Kennismaking met de werkgroep Betalingsverkeer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Project Uitvoering Wachtplaatsenbeleid binnenvaart
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
README TXT This slideshow has been developed for running an on-line video on slide 6 using WMP. If you don’t have access to internet during the presentation,
Verbinden met energie Sporen naar de toekomst met GPX op basis van ICT en energie.
Trends en ontwikkelingen in betalen op Internet Ir. Simon Lelieveldt S. Lelieveldt Consultancy.
Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer
Homcom Leden vergadering 22 – Nieuws Bing de zoekmachine voor Yahoo EU keurt akkoord tussen Microsoft en Yahoo goed Verhoogt aandeel van Microsoft.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
HOM COM 23/09/2013 LEDENVERGADERING. BIG Big Companies – Google – Apple – Microsoft – Amazon.
ScaldWIN, Internationale Scheldeweek 2011 De Schelde, rivierstroom als levensstroom.
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Flyer maken (
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Sessie 5: Business strategie. Programma Extra: Facebook Special Bespreken persoonlijke actieplannen Een strategische blik in de toekomst: – Beeldmarketing.
Collect Betalingsverkeer 2 Vrijwilligers 3 Verantwoorde kerk 4.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Jaarplan 2015 CONCEPT– 27/10/14 Commissie GAIN. Realisatie jaarplan 2014 In 2014 is de jaarlijkse GAIN benchmark georganiseerd. In 2014 waren er 30 deel-
Congres Rechtmatige zorg: Een kijkje in de keuken van de medisch specialist Herman-Jan Pennings, longarts Michael Ehlen, Manager F&C Laurentius ziekenhuis,
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Wat is Digitale marktplaats voor hulp, klusjes en zorg Laagdrempelig, veilig en eenvoudig hulpmiddel om elkaar te vinden. Via een organisatie of rechtstreeks.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Roadmap Witboek innovatie in de publieke dienstverlening Powered by… “De innovatieve bende”
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Welkom tijdens de inloopmarkt Nieuwbouw Bergerhof 13 januari 2009.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
VERTROUWELIJK EN AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD Tafel 3 – Versnellen commercialisering cleantech Energieakkoord voor duurzame groei 18 november 2013.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Adviesraad Sociaal Domein
Training: Op je mobiel zetten
Talentherkenning en Talentontwikkeling in Regio West
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Training: Op je mobiel zetten
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen
Media is er altijd en overal
H1 Media en communicatie
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Training: Op je mobiel zetten
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Bent u klaar voor de toekomst?
Pret met de tablet Iedereen kan HET Leren.
POP 3 Investeringen in infrastructuur t.b.v. landbouwbedrijven
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Twitter • LinkedIn • Facebook
Bewegingsanalyse.
Toedienen meststoffen
Social media voor statenleden/politici
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

1 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Kennismaking met de werkgroep Betalingsverkeer

2 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Keten In dit overzicht staan enkele voorbeelden van partijen die zijn betrokken bij het betalingsverkeer. initiatie verwerking clearing settlement

3 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER clearing Ontwikkelingen initiatie verwerking settlement Ogone Google Wallet Google Wallet Apple Pay Apple Pay Buckaroo Paypal mobiel Paypal mobiel Facebook Atos Worldline Atos Worldline

4 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Doelen en activiteiten IT-auditors aansporen: Inzicht in betalingsverkeer Ontwikkelingen in de markt laten zien o.a. Door het organiseren van roundtables (2x) Twee artikelen geschreven Doorgeven van kennis dmv Opstellen framework voor het beoordelen van het doen van betalingen En/of opstellen van factsheets Links en artikelen opnemen op de NOREA site Communiceren met IT auditors en betrokkenen in de wereld van het betalingsverkeer: Door middel van een twitter account: Friends of payment

5 KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Leesmateriaal  Artikel “Betalingsverkeer: trends, ontwikkelingen en de IT-auditor”Betalingsverkeer: trends, ontwikkelingen en de IT-auditor  Artikel “Risico’s in het betaalproces en betaalpakketten”Risico’s in het betaalproces en betaalpakketten”  Framework met normen voor uitgaande betalingen

© NOREA KENNISGROEP BETALINGSVERKEER Bedankt Voor meer informatie kun je contact opnemen met: Leon Dirks mei 2015