Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Advertisements

Achtergrondinformatie ‘gevers’
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
Stakeholderchart een kaart van belangen…
Hoe word je een ster? *.
Meer grip op uw geld door financiële coaching
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Logical Framework Approach
Ormit, Hetty van Ee Ronald van Maurik De Bilt, 1 mei 2012
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Samenwerken = meerdimensionaal schaken
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Geld verdienen met trends
Korte introductie tot het principe
Congres Appreciative Inquiry
Introductie WerkeninGelderland.nl
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Tatiana Constandse John Ouderling.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Testen met aandacht Een betere tester door Mindfulness Esther Kluver.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Business Coaching 24, 25 September 2014 Xxx Oktober 2014 Pim van der Horst, Adviseur Resultaat op maat voor ondernemers © 2014 MeerMKB VERTROUWELIJK.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
VERSTERK WAT WERKT.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)

Wjk.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Congres Podia & Festivals 13 september 2017
Crowdfunding.
Van Dordt, voor Dordt.
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Social Media & Sport Deel I
KVC en naam organisatie
Zinnig, betekenisvol en leefbaar ondernemen
Les 1: Introductie Marketing
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Nederland Filantropieland
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016

Haal het beste in jezelf naar boven Haal het beste in jezelf naar boven

AGENDA Introductie en inleiding Basisprincipes grote giftenwerving Waar staat jouw organisatie? Jouw vervolgstappen

Hans Broodman Partner Nassau Bedrijfseconomie, direct marketing, marketing management, fondsenwerving, coaching, interim management

Niels Kattenberg Adviseur grote giftenwerving Vermogende particulieren en vermogensfondsen

Wat is (nu) een grote gift?

Wie geeft grote giften?

Doelgroepen Vermogensfondsen Bedrijven Vermogende Particulieren Erflaters

5 Basisprincipes van grote giftenwerving

WAT IS FONDSENWERVING? Fondsenwerving ≠ Geld Vragen

1: Relatie staat centraal Op zoek naar mensen die jouw droom delen Relatie aangaan en uitbouwen Vraag om mee te doen Case for Support Vraag om een bijdrage Bedanken Vervolggesprek over waarmaken van de gezamenlijke droom

2: sterke case for support

3: Tijd

4: Prospects Waar vind je grote gevers?

Externe netwerkers Inhoud Fondsenwerving Bestuur & directie 5: Draagvlak in de organisatie

Waar staat je eigen organisatie?

Wat is de ambitie? Noteer: welke ambitie heeft jouw organisatie als het gaat om grote giftenwerving? Wat willen jullie ermee bereiken?

Next steps voor jouw organisatie Noteer: welke 5 concrete stappen ga je ondernemen om grote giftenwerving voor jouw organisatie te starten?

PAUZE