Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016
Haal het beste in jezelf naar boven Haal het beste in jezelf naar boven
AGENDA Introductie en inleiding Basisprincipes grote giftenwerving Waar staat jouw organisatie? Jouw vervolgstappen
Hans Broodman Partner Nassau Bedrijfseconomie, direct marketing, marketing management, fondsenwerving, coaching, interim management
Niels Kattenberg Adviseur grote giftenwerving Vermogende particulieren en vermogensfondsen
Wat is (nu) een grote gift?
Wie geeft grote giften?
Doelgroepen Vermogensfondsen Bedrijven Vermogende Particulieren Erflaters
5 Basisprincipes van grote giftenwerving
WAT IS FONDSENWERVING? Fondsenwerving ≠ Geld Vragen
1: Relatie staat centraal Op zoek naar mensen die jouw droom delen Relatie aangaan en uitbouwen Vraag om mee te doen Case for Support Vraag om een bijdrage Bedanken Vervolggesprek over waarmaken van de gezamenlijke droom
2: sterke case for support
3: Tijd
4: Prospects Waar vind je grote gevers?
Externe netwerkers Inhoud Fondsenwerving Bestuur & directie 5: Draagvlak in de organisatie
Waar staat je eigen organisatie?
Wat is de ambitie? Noteer: welke ambitie heeft jouw organisatie als het gaat om grote giftenwerving? Wat willen jullie ermee bereiken?
Next steps voor jouw organisatie Noteer: welke 5 concrete stappen ga je ondernemen om grote giftenwerving voor jouw organisatie te starten?
PAUZE