Kenmerk 18 De Renaissance Les 40: Leonardo da Vinci.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leonardo da Vinci –en Erasmus stages 2 maart 2010.
Advertisements

Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Inleveren SO Volgende week responsiecollege, dan doen we de hele stof in vogelvlucht en krijg je je SO terug Niet af?  volgende week op de gang de SO.
Kenmerk 19 19a Het veranderende mens- en wereldbeeld van de Renaissance 19b en het begin van een nieuwe wetenschappelijke belangstelling Les 1: Renaissance.
Godsdienst 1.
Een lessenserie van drie lessen
Paragraaf 5.1 Vorige les: Europese expansie in Amerika en Indië
Door Axelle, Jolien en Michiel
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Kenmerk 18 De Renaissance Les 2: Leonardo da Vinci
Leonardo da Vinci Door Sander & Gijs.
gemaakt door: Daan, Ebba en Kenneth
gemaakt door: Eshan-joshua & Priya
ALS JE VEEL VAN IEMAND HOUDT (Rikkert Zuiderveld)
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Inleiding Rond 1500 verschuift het zwaartepunt van de Renaissance van Florence naar Rome.
OEFENVRAGEN 2 renaissance Havo4 - Vwo4
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
Gemaakt door mandy voorburg.
Quiz Thema Alles of niets  Excuses Belgen 100 Euro 100 Euro
Annemieke de Goede Robin van wees Samya ghilane Jippe schut
KUNST Onze eerste kunstles.
Wie is dit??.
OEFENVRAGEN 1 renaissance Havo4 - Vwo4
Sedert de mensheid begon, is er muziek.
Paragraaf 1.2 De Renaissance.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Renaissance Geïnspireerd door de Oudheid Invloed op: - Kunst
Goed voorbereid naar de Pabo!
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Leonardo da Vinci Door Tine.
Veranderend wereldbeeld, 1300 – 1600
Tijd van wereldoorlogen, Agenda Huiswerk vragen 6 t/m 8 pagina 272 New Deal Vragen 9 t/m 11 pagina 273 Opdracht omschrijving personen/begrippen.
Tijd van wereldoorlogen, Agenda: Huiswerk vragen 10 en 11 pagina 267 “Amerikaanse droom” Beurskrach 1929 Hoe verder na de krach? Opdracht.
Panamarenko en Da Vinci
Wonderen. Geloof jij in wonderen? Voor wonderen moet je openstaan… Wonderen.
Tijd van ontdekkers en hervormers – de vroegmoderne tijd
Renaissance en Opstand
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Cultuur in de klas. Les 2   PREZI PREZI  Leg je hoofd op de bank en sluit je ogen. We gaan het rustig maken met een muziekje. Maak het rustig.
Wetenschappelijke Revolutie, Verlichting en Franse Revolutie
De eerste mensen § 1.1 & 1.2.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET
Marketing Coen van Wetering
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Hoofdstuk 5 ‘veranderend wereldbeeld’
Een beoordeling schrijven
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Sharon Stahl MM1b Modevorming, modegeschiedenis
Module 2 : You’re beautiful
Communicatie 4e les.
Ontdekkers en Hervormers 1.6 De wereld van Leonardo da Vinci
Loopbaan en burgerschap les 2
Tentoonstelling Leonardo da Vinci
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Wat moet je weten aan het einde van de les?
Interview verslag schrijven
Hier begint de nieuwe tijd
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Persoonlijke doelen maken
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Transcript van de presentatie:

Kenmerk 18 De Renaissance Les 40: Leonardo da Vinci

Vragen aan het artikel Opdracht AZoek individueel de volgende zaken op/uit: 1.Wat vind je de meest opmerkelijke uitvinding van Leonardo 2.Wat spreekt je aan in zijn werkwijze 3.Wat vind je vreemd aan de wijze waarop hij te werk ging 4.Leg uit waarom je wel of niet begrijpt waarom/waardoor Leonardo zoveel is verhuisd 5.Hoe groot vind jij de betekenis van Leonardo Uit Artikel Leonardo da Vinci ( )

Vragen aan het artikel Opdracht BVergelijk/ bediscussieer je bevindingen met je klasgenoten: 1.Kom tot een gezamenlijke conclusie/idee/mening 2.Schrijf (in steekwoorden/kort) op wat je gezamenlijk vindt Uit Artikel Leonardo da Vinci ( )