Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Vandaag hebben we een ander soort les dan normaal.
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
Computergebruik & downloaden presentatie over de enquête
Het klaslokaal 2.0.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 Cursus Internet.
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Les 2 – Jouw media.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Online filmpjes maken. (
PESTEN JULIANASCHOOL.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Ouderavond WEERBAARHEID IN DE DIGITALE WERELD Personal Support Jongeren- en gezinscoaching Voorlichting.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
SPAANS Alles op een rijtje. Wat hebben we inmiddels gedaan? Woordenlijst gemaakt van min. 35 ‘dingen’( bioscoop, ziekenhuis etc) Eerst oefenen met willekeurige.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Ben jij je eigen databaas?
Internet en seks.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Mediawijsheid competentie:
Social Media.
Docentvaardigheden ICT
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
ICT in het speciaal onderwijs
Levensboek Format.
Natuur speurtocht Genesis 2:1 Opdracht:
Mediawijsheid competentie:
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media.
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Sociale media Door liam van den ende.
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Voor Mekaar Ouderen in Beeld Eenzaamheid de deur uit
Lessen in social media Voorbeeld 1
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
E-learning E-health & Domotica
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
E health, Domotica en E-learning
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Daan Straub & Nigel Stegmijer
Korte inleiding + inhoudt
Daan Straub & Nigel Stegmijer
Zoeken naar informatie op het Internet.
Transcript van de presentatie:

Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking

Wat weten we al  Hoe zou je digitalisering in kunnen zetten bij deze doelgroep?  Hebben studenten een idee over welke tools er bv. Zijn voor mensen met een verstandelijke beperking?  Welke gevaren kunnen er zijn?

Welke mogelijkheden schept digitalisering voor deze doelgroep?  Ernstig verstandelijk beperkten: bv. Het digitale heen en weer schriftje weerschriftje-wint-prijs  Matig verstandelijk beperkten: e-learning  Licht verstandelijk beperkten: datingsites, speciaal voor de doelgroep.

 Er zijn speciale sites voor onze doelgroepen gemaakt Ga zelf in tweetallen op zoek naar een handige of leuke site voor mensen met een beperking. Speciale sites

Datingsite Speciale sites voor doelgroepen

Mensen met een lichte verstandelijke beperking  Vaak zijn jongeren en volwassenen met een lvb extra kwetsbaar, waarom zou dat zijn?  Gevaren voor mensen met een lichte verstandelijke beperking door de digitalisering, welke kun je verzinnen??  Heb je zelf slechte ervaringen hiermee??

Gevaren op internet voor mensen met een lichte verstandelijke beperking  Door het delen van dingen op facebook   Of andere media   Digitaal pesten   Snapchat 

Zelf aan de gang  Zoek op internet naar artikelen, sites of filmpjes op internet. De helft van de klas zoekt naar voordelen, andere helft naar de nadelen van de ontwikkeling van media en ict mogelijkheden voor mensen met een verstandelijke beperking.. Maak er een presentatie van.  We bekijken met elkaar wat jullie hebben gevonden.

Aflevering van internetpesters aangepakt  32a5-8aeb-35ed9d8ed7b8 32a5-8aeb-35ed9d8ed7b8  Peter R. de Vries pakt mensen aan die internetpesten.

huiswerk  Afmaken van de opdracht.