Intro Workshop Acties Elly Van Acoleyen. HET REFERENTIEKADER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2. Beïnvloedingsstijlen
Advertisements

maar… dilemma groeicontrol flexibiliteit familiebedrijf.
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
STRATEGISCHE PLANNING
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
3 november Infrastructuur in een zich ontwikkelend Flevoland 1e en 2e discussieronde zaal 1Actuele dilemma's Dr. Luca Bertolini van de Universiteit van.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Partner voor verenigingen Laat uw leden verantwoord sporten.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
BIJEENKOMST MEISJES-/DAMESVOETBAL v.v. NUNSPEET: 3 juni 2013
4 P´s en 3 R-en MK01.
Implementeren doe je samen
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Ondernemen : heb jij het in je?!
Logical Framework Approach
1 Aanbevelingen Collectie Nl. in context Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB)
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Medmec04 Engagement Les 3.
Marketing presentatie
Regionale samenwerking in Groot-Amsterdam
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Beleidsvoering naar groei
Social Media.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Workshop doelgerichte communicatie Prof. Van Yperen NLP als filosofie en basis van dialoog Thuisbegeleidings- dienst Golfbreker als experiment en ervaring.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Analyse zwemdiplomabezit. Situatie Pas het meetinstrument aan aan de situatie –Wat is het probleem? –Wat is de (beleids)doelstelling? –Waar wil je op.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Onthaal en service.
Workshop Fondsen werven
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Visie & Strategie.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Jeugdsportproject ‘De jeugd, de DOEkomst’. Inhoud Inleiding - Parantee vzw - Jeugdsportproject ‘De jeugd, de DOEkomst’ Doelstellingen van Parantee vzw.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
Hoe spelen we daar in de dorpen op in? Presentatie: 4 maart 2015 Veranderingen in de zorg.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
1 Rol van de UB Pitch 2: Wageningen. Dienstverlening onderzoeksdata Gezamenlijke aanpak Juridisch, Bibliotheek en IT De Wageningen UR case: Data Management.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Presentatie doelgroep Jeugd Door Rianne Brouwers en Lieke Hoefs.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Back to the future – The next generation in information Wim Groenendaal Frank van der Harst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
“Gentleman we have run out of money,now we have to think” Voorbereidende vergadering d.d. 23 januari 2013: Visie Werk en Inkomen en Wsw.
De Lokale digiscan referentiekader
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Corporate Real Estate Management en portefeuille sturing
Experimenteerspoor Omgevingsplan Soest
maatwerkrapportage Nicolien de Pater
Workshop Samen Organiseren
Workshop Digitale Tools
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
Transcript van de presentatie:

Intro Workshop Acties Elly Van Acoleyen

HET REFERENTIEKADER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN

HET NAAKTE PRODUCT COLLECTIE PLEK

Digitale Collectie Op fysieke dragers Metacontent

Digitale Infrastructuur

HET NAAKTE PRODUCT COLLECTIE PLEK

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN

Digitale diensten Zoeken, inkijken, organiseren Transacties

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN

Digitale etalages

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN

Uitbaten digitale collectie en infrastructuur

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN

Begeleiden

Wat wil je er mee bereiken? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN

Waar moet “bibliotheek x” bij het uitwerken van een digitaal beleid voor de bibliotheek zeker rekening mee houden: “Opsomming gemeentelijke prioriteiten”

Gewenste evolutie in “bibliotheek x” “core-business”:… Groei op … Prioriteit: …

Waarom Doelstellingen / beleidslijnen uit eerste gesprek

Opdracht van dit gesprek 1.Wat willen we doen? (brainstormen) 2.Haalbaarheid / Impact (oplijsten) 3.Wat doen we eerste? 4.(wie doet wat wanneer?) 5.(hoe meten we resultaten?)