Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
De digitale spreekbeurt
- - - Social Media.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Lezing door Kick de Wolff
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Een werkstuk maken.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Hacken Gabriela & Shivam.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
groep 5 16 groep 6 11 groep 7 3 groep 8 13 "Wij zien in ICT een oplossing om tot SlimFit te komen." groepsleerkrachtstagiaireklassenassistent ratio 1.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
MIDDELEN - TOOLS - WERKVORMEN
PESTEN JULIANASCHOOL.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
3D Printen Wat gaan we leren? Wat is een 3d printer?
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
CQ-index Kwaliteitsdag 9 januari 2012 CQ-index Ontwikkeling Stand van zaken Toepassing.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Leerlingen en social media
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Werken met verstandelijk Beperkten
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Een aantal praktische toepassingen
Wat gaan we vandaag doen?
Social Media.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Module 2 : You’re beautiful
Huisvesting en Hygiëne
Doelen behalen met activiteiten
LOB Presenteer je stagebedrijf
De Pauw Oriane Silber Magali
Sociale media.
Sociale Media.
KVC en naam organisatie
De Kwaliteit Verbetercyclus
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
De Kwaliteit Verbetercyclus
Kennisclip Web toepassingen
4 havo Schrijflijn les 1
Thema 20 Online zelfhulp voor cliënten (groepen)
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Berichten in de media Mediaboodschappen.
ADL Les 1.
Workshop Digitale Tools
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?

Vorige keer: Gamen Verslag over een game

gevaren van Digitalisering We hebben het al gehad over digitaliseren, wat is het ook alweer? Een voorbeeld van de gevolgen Het hacken van naaktfoto’s http://www.theguardian.com/profile/emma-holten Documentaire van Kruispunt: “altijd online..” over wat bijv. twitteren of what’s app met je doet. http://www.kro-ncrv.nl/kruispunt/seizoenen/2016/30-144058-07-02-2016 Reclames met digitalisering https://www.youtube.com/watch?v=VW9AiK_axJk

Wat betekent digitalisering voor onze doelgroepen? Nadelen digitalisering http://nos.nl/artikel/2007085-samenleving-stuk-ingewikkelder-voor- verstandelijk-beperkte.html Voordelen digitalisering: https://www.youtube.com/watch?v=NClM9UQ7dlY

Presentatie De klas wordt hierna in groepen opgedeeld en gaat per doelgroep een digitale muurkrant maken. In deze muurkrant geven ze de activiteiten weer waarbij ze het internet moeten of kunnen gebruiken. Ze geven zowel de voordelen als de nadelen van de digitalisering weer voor hun doelgroep. Ze zoeken er afbeeldingen, interessante sites en een filmpje met voordelen en een filmpje met nadelen voor de doelgroep. Tools: glogster, Prezi, Padlet etc.

Dit zijn de doelgroepen Doelgroepen: 1) ouderen, 2) LVG, 3)cliënten met lichamelijke beperking, 4)cliënten met een verstandelijke beperking Groepjes maken: http://www.schoolbordportaal.nl/schoolborden/programma-839.html

Huiswerk Interview een persoon boven de 65 over zijn computer en internetgebruik. Waarvoor gebruikt hij het? Wat ziet hij als voordelen, wat vindt hij moeilijk etc. Of interview iemand over waarom iemand het niet gebruikt..