Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Advertisements

21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Vormingsdag Digidak Mediageletterdheid: Wat, hoe & waarom? Juni 29, 2012 Malle Mariën Ilse, IBBT-SMIT Vrije Universiteit Brussel.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Confidential 1 Trends in ICT J. Bruijning KPN Research 8 juni 2001.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
BRUCE - Cuckoo Awards. Het Salon Uitgever van Customer Media Redactioneel concept.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Lessons learned in Enterpreneurship Een persoonlijke ervaring... Mijn 10 tips en trucs uit de praktijk.
Visie & Strategie.
Henk Vermeulen 2020 begint morgen -Toekomstprofielen in de mediasector.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Get the Best Copyshop and Printshop Online. Internet Copyshop in Utrecht, Nederland is een gevestigde, individuele drukkerij. Zij zijn een van de beste.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Erasmus Universiteit Rotterdam Het bereik van de compliance functie Inleiding Kernvraag Relevantie Context/ ‘setting the scene’ Voorgestelde aanpak en.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
LET’s get Social.
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
Maak je website beter vindbaar!
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
Social Media & Sport Deel I
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
What will you do to change the
Sociale media.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
PROJECT UNITY.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Social media voor statenleden/politici
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Transcript van de presentatie:

Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist

Even voorstellen Betekenis van digitalisering Visie verzekeringsmarkt | 5 trends Betekenis voor de klant Betekenis voor u als dienstverlener Enkele tips voor morgen Vragen Agenda

Even voorstellen

Betekenis van digitalisering

Visie verzekeringsmarkt

Trend 1

Trend 2

Fixing business, or Preventing business

Prevent damage

Trend 3

Gamification is the main driver for prevention and loss ratio reduction

Trend 4

Waar is de klant intimiteit gebleven ? Het menselijke contact schaarser?

Trend 5

Product push (inside/out)  Service experience (outside/in)

Don’t start with products, start with customer situation.

Supporting life events

Most empathic organisation on Twitter

New coverages and risks

Be relevant for share economy

Develop small-ticket insurance

Develop ‘usage-based insurance’-models Connected Home/Me/Car (data- en technology driven)

Mobile IoT hub

Betekenis voor de klant ?

Betekenis voor u als dienstverlener ?

10 Tips

Weg van produkten, op naar pro-actieve services op basis van data Wees daar waar je klanten zich online bewegen (waar is dat ?) Persoonlijk, relevant en betekenisvol communiceren, juist online! Maak onderscheid tussen bestaande en nieuwe klanten Bedien je klanten op hun voorkeurskanaal binnen het aankoopproces waar dit het beste past Maak relevante content op, die eenvoudig te delen is via social media als Twitter, Instagram, Facebook Tips

Verzamel data van je prospects en klanten en ga profielen bijhouden Experimenteer klein, maak fouten, leer ervan en houd vol Ga het gesprek aan met je kind/neefje/nichtje van 12 jaar Niets ontwikkelen. Alles is er al: as a service: vb HubSpot Een digitale business transitie bestaat uit zowel binnen als buiten de transitie doormaken Tips

Digitalisering: Een huwelijk tussen MENS en MACHINE “Menselijke eigenschappen als aanpassingsvermogen, overtuigingskracht, creativiteit, empathie en motivatietalent worden de onderscheidende factoren”

Vragen ?