Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist
Even voorstellen Betekenis van digitalisering Visie verzekeringsmarkt | 5 trends Betekenis voor de klant Betekenis voor u als dienstverlener Enkele tips voor morgen Vragen Agenda
Even voorstellen
Betekenis van digitalisering
Visie verzekeringsmarkt
Trend 1
Trend 2
Fixing business, or Preventing business
Prevent damage
Trend 3
Gamification is the main driver for prevention and loss ratio reduction
Trend 4
Waar is de klant intimiteit gebleven ? Het menselijke contact schaarser?
Trend 5
Product push (inside/out) Service experience (outside/in)
Don’t start with products, start with customer situation.
Supporting life events
Most empathic organisation on Twitter
New coverages and risks
Be relevant for share economy
Develop small-ticket insurance
Develop ‘usage-based insurance’-models Connected Home/Me/Car (data- en technology driven)
Mobile IoT hub
Betekenis voor de klant ?
Betekenis voor u als dienstverlener ?
10 Tips
Weg van produkten, op naar pro-actieve services op basis van data Wees daar waar je klanten zich online bewegen (waar is dat ?) Persoonlijk, relevant en betekenisvol communiceren, juist online! Maak onderscheid tussen bestaande en nieuwe klanten Bedien je klanten op hun voorkeurskanaal binnen het aankoopproces waar dit het beste past Maak relevante content op, die eenvoudig te delen is via social media als Twitter, Instagram, Facebook Tips
Verzamel data van je prospects en klanten en ga profielen bijhouden Experimenteer klein, maak fouten, leer ervan en houd vol Ga het gesprek aan met je kind/neefje/nichtje van 12 jaar Niets ontwikkelen. Alles is er al: as a service: vb HubSpot Een digitale business transitie bestaat uit zowel binnen als buiten de transitie doormaken Tips
Digitalisering: Een huwelijk tussen MENS en MACHINE “Menselijke eigenschappen als aanpassingsvermogen, overtuigingskracht, creativiteit, empathie en motivatietalent worden de onderscheidende factoren”
Vragen ?