Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Advertisements

Voor de Klas Thema: Identiteit.
ontwerp - beheer - analyseer
Flipping the classroom
Mijn IT-Biografie Elysha Ronde.
Lesgeven en begeleiden
Literatuur en social media
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Videobewerking met AVID woensdag 28 februari 2012.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Informatievaardigheden
Kijkje in the Classroom
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Online filmpjes maken. (
Vormingplus regio Antwerpen Klokstraat 12, 2600 Berchem tel
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Presentatie bij lesbrief ‘Bejegening’
Workshop iPads – iMovie/iPhoto/iPrompt Pro K. De Schuyteneer.
De Moderne Onderwijsmedia
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
(Voor)lezen is leuk!.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
VAKDIDACTIEK Shaun the sheep dt – college Animatie.
EEN KIJK OP ICT IN HET BASISONDERWIJS “Zij wilde de wereld zien, hij installeerde Google Earth”
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
3D Printen Wat gaan we leren? Wat is een 3d printer?
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Leerlingen en social media
Film 1. Gebruiken 2. Vinden 3. Downloaden 4. Maken 5. Bewerken
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
POWERPOINT Les
TOOL MEDIA DESIGN Onderwerp van de les.
LOB Presenteer je stagebedrijf
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Vrijdag 17 februari 2017.
© UNIEK IN DE KLAS.
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Een video maken Kennis toetsen.
Plantenteelt 2e vakdag Verzorgen gewas
ICT gebruik op het Blariacumcollege
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Onderscheid maken tussen typen films
Stop-motion-filmpjes maken Hoe maak je een animatie in Stop Motion?
PUBLIEK Projector 2+
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas

Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas  VoorTijdensNa de les IN de klasUIT de klas als leermiddel, als hulpmiddel, ondersteuning, verduidelijking,… in de klas aangebracht en thuis bekeken, in de klas gemaakt,…

Digitale verhalen als opwarmer/teaser, voorkennis stimuleren, uitnodigen… Oproep leerlingenraad: 849 weergaven Inspiratiedag nieuwe media personenzorg: 209 weergaven

Flipping the classroom? Beste leerlingen Ik maakte een filmpje om de interne factoren die het leren beïnvloeden aan te leren. Gelieve dit tegen de volgende les te bekijken. Zo kunnen we vlot aan de slag! Filmpje was verborgen (nu openbaar) Groeten B. Vanseveren

Digitale verhalen als ondersteuning van de leerstof  Mijn YouTube-kanaal:  Creator studio: mijn video’s online (verborgen/openbaar)  Mijn bibliotheek met afspeellijsten (voor mij en lln)  Mijn abonnementen  Mijn abonnees

Digitale verhalen als (uitleg van/motivatie voor) opdracht  Integrale opdracht rond water: ‘Water op de wereld, tranen op de grond’. De leerlingen worden ‘digitale onderzoeksjournalisten’.  Leerlingen vinden dit leuk! (Tagalog: taal uit de Filipijnen)

Digitale verhalen als opdracht  Integrale opdracht rond gedichten: Maak een nieuwe clip voor ‘Spinvis’  Dagen van gras, dagen van stro  Wespen op de appeltaart  Kus me dan en bijt mijn tong af

Digitale verhalen als (herhaling van de) leerstof  Psychologie en pedagogiek Nieuwe leerstof aanbrengen: Opvoedingsmiddelen (opdracht thuis)  Sociale wetenschappen Herhaling via filmpje: Axenroos van Cuvelier

 Windows movie maker/ Imovie/ animoto  Screencast-o-matic (en vb: powerpoint)  PowToon  Moovly  …  Stop-motion apps,… eenvoudig moeilijk

1. Doel en doelgroep? 2. Start bij het verhaal: werk het idee uit, schrijf je tekst/script 3. Delen Spreek eerst je audio inZoek eerst je passende media Zoek nu passende media (media aanpassen aan audio)  Spreek je audio in

 Start positief en kleinschalig  Wees realistisch: weet dat dit tijd vraagt en neem je tijd.  Durf te proberen.  Toon wat je zegt, zeg wat je toont.  Kwaliteit, geen kwantiteit  Spreek niet te veel, niet te vlug