Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
BLOGGEN Op School.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Website Usability.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Social Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Tips voor de blogger in spé.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
WOW: enqueteren bij Jumbo
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
Maak indruk op social media
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Media is er altijd en overal
Media is er altijd en overal
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Help, ik ben een influencer!
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Help, ik ben een influencer!
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra

Waarom een website? – Online verkoop/E-commerce – Leadgeneratie – Content publiceren – Informatie/support

Wat wil jij bereiken met je website? - dat bezoekers meteen zaken met je gaan doen? - dat ze je bellen en mailen voor een kennismaking? - dat ze weten wie jij bent en wat je kunt? - dat ze meer weten over jouw specialisme? - dat ze weten wat jij hen kan opleveren?

Je doelgroep - wie is jouw doelgroep? - hoe verleid je jouw doelgroep? (wat willen ze weten en wat niet > argumenten, voorbeelden, teksten, beeld, video, berekeningen) - website is gericht op jouw doelgroep! - kijk en schrijf door de ogen van je doelgroep

Inhoud … wat doe je? … welk koopmotief heb jij voor je klanten? / wat levert jouw werk je klanten op? … wie ben jij? En wie is dus jouw klant? … hoe werk jij (samen)? … wat vinden anderen van jou en samenwerken? … blog en contact

Eerste indruk… - tagline: - wat lever jij op? - wat is het probleem van de klant? - wat is anders aan jou? - Plaats je tagline op visitekaartjes, social media, - Voorbeelden van taglines!

Taglines!

Schrijven voor je website… Betekent vooral: * Schrappen (lijdende vorm, overbodige details) * Specificeren (concreet, praktisch, persoonlijk) * Sexyer schrijven dan je gewend bent (gevoel, beleving, prikkelen, verleiden)

Jouw website en Google… -SEO: steekwoorden: Keyword Search Tool -Ververs je content regelmatig -Kies voor een makkelijk platform (o.a. Wordpress, Joomla, Drupal) - Gebruik Google Analytics als evaluatie-instrument - Gebruik Social Media (twitter, facebook, linkedin) - Maak een nieuwsbrief (MailChimp)

Checklist! als je al een website hebt… -Is het meteen duidelijk wie jij bent en wat je kunt? -Is het meteen duidelijk welk klantvoordeel jij oplevert? -Is het meteen duidelijk voor wie jij er bent? -Is de website niet te druk (teveel kleur, afbeeldingen, rommelig?) -Is je website ‘responsive’ op tablet, smartphone? -Kunnen bezoekers snel actie ondernemen? -Sluit je schrijfstijl aan bij je doelgroep? -Zijn de linkjes naar social media snel te vinden? -Is het duidelijk dat er regelmatige verversing plaatsvindt?