Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Advertisements

OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 3
Hoofdstuk 8: Recursie.
Arduino project.
Instructie Programmeren Task 8 5JJ70. PAGE 2 Task 8: Double Linked List Het doel van deze opdracht is: Het opbouwen van een tweetal klassen, die samen.
Van domeinklasse tot implementatie
OOP met Java Sessie 1.
Het ontwerpen van een klasse
Het type int Tekenen met Java operatoren
Klassen en objecten.
Greenfoot Workshop Bobby - Snake.
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Hoofdstuk 2 Hallo, C# !.
‘Inleiding programmeren in Java’ Derde college Maandag 22 januari 2001 drs. F. de Vries.
Static Keyword static voor functieleden functie niet voor een object aangeroepen class K {... static int minimum( int i, int j); } aanroep: K::minimum(
JAVA -- H51 CONSTRUCTOR –- COPY-CONSTRUCTOR 1Constructor: Dezelfde naam als de klasse Wordt uitgevoerd d.m.v. new Initialisatie van de (private) attributen.
Oefeningen Hoofdstuk 3.
PHP functies.
Consoletoepassing Variabelen Klassen
Algoritmiek Object-georiënteerd Programmeren
1 Datastructuren Introductie tot de programmeeropgaven in C++ Jan van Rijn
JAVA1 H 9. OBJECTGEORIENTEERD PROGRAMMEREN: OVERERVING 1. INLEIDING Wat is overerving (inheritance)? Overerving is een mechanisme waarbij software opnieuw.
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
Opgave 1a: void nvoid staat in de header van een methode die geen resultaatwaarde heeft nde aanroep van een void-methode is dan een opdracht i.p.v. een.
Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen (vervolg)
Deel XIV Eerste echte e-commerce applicatie Implementatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 15: Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen.
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Overzicht programmaconstructies Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht.
Hoofdstuk 11.3 Algoritmen: Zoeken in een netwerk.
Tircms03-p les 4 Klassen. Abstracte datatypes in C struct stack { char info[100]; int top; }; void reset(stack *s) { s->top = -1; } void push(stack *s,
Hoofdstuk 14.1 Algoritmen: Zoeken in een netwerk.
Scope. Scope van variaben/methoden Een variabele is te gebruiken binnen de { en } waarbinnen hij is aangemaakt. Hetzelfde geld voor een methode { int.
Polymorphisme en Interfaces: inleiding
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 7 Polymorfie en overerving © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Studiehouding Ergens verstand van krijgen kost tijd… Uren die je alleen in je boeken doorbrengt maken het verschil. Er is niets mis met onafhankelijkheid.
 C++ heeft een inheritance mechanisme  Manier om functionaliteit te ‘erfen’ van een parrent class ◦ Polymorphisme ◦ Zoals we het ook in C# kennen.
Soorten programma’s nConsole- applicatie. Soorten programma’s nConsole- applicatie nWindows- applicatie.
Herhaling: He who does not learn from history, is doomed to repeat it.
Eigen klassen maken A new way of thinking.. Wat? Zie voorbeeld. Zie voorbeeld.
Bestanden Lezen Schrijven Afbeeldingen. Bestandstypen.txt.png eigen.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
Bespreking testpracticum.  Javaconventies! ◦ KlasseNamen beginnen met Hoofdletter ◦ objectNamen/methodeNamen met kleine letter  Aanspreken GUI ◦ Zie.
Een verzameling Speciale if-statement String methodes en functies Enumeration Recursing ArrayList Threads.
Game Object Structuren
Objectgeoriënteerd Programmeren (2)
Objectgeoriënteerd Programmeren
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Gameprogrammeren: Overerving
Gameprogrammeren: Methoden
Gameprogrammeren: Overerving in Painter
Gameprogrammeren: Player input in Painter
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 5
Gameprogrammeren: Game Basics
Tinpro015b-les4 Klassen.
Voortborduren op eerder gedaan werk
Libraries, Platform Games
Gameprogrammeren: Abstracte klassen
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Unified Modeling Language
Gameprogrammeren: Klassen en objecten
‘Inleiding objectgeoriënteerd programmeren met PHP’ ‘Inleiding’
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Object Communication (Jewel Jam)
Software Development fundamentals
Java Masterclass Sar Maroof.
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen

Planning Les 1: – Alles klaarzetten – Uitleg wat is JAVA – Opbouw JAVA Les 2: – Beginnen met JAVA – Input – Variabelen Les 3: – If else, switch – Rekenen Les 4: – Loops, Arrays – Random Les 5: – Inheritance, overriding – Multidimensional arrays Les 6: – GUI Les 7: – Bestanden verwerken

Wat heb je nodig Eclipse → JDK → youtube, zoek: install jdk on (systeem) JDOM → nog niet LWJGL → nog niet Zie java.djoamersfoort.nl Test om te kijken of JDK correct is geïnstalleerd: open cmd.exe en typ: javac en dan uitvoeren. Bij een grote lijst is alles goed

Wat is JAVA Verschil met JAVAScript OOP Platform onafhankelijk

Eclipse

Functies van Eclipse

Nieuwe klasse

Organisatie Objecten Klassen Package Constructor Methoden Functies

Klasse public class Klassenaam { // Hier komen je functies en methodes }

Constructor public Klassenaam() { //dit is de code van de constructor }

Functie public Functienaam () { // Hier komt de verwerking return ; }

Methode public void Methodenaam () { // Hier komt de code }

Sleutelwoorden Wat is een sleutelwoord public protected private static final