Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Reclame Reactie Onderzoek advertentie Albert Heijn
Resultaten SJBN Enquête 2012
Cawar Consumer Awareness. Doelstellingen  Bepalen wat de omvang van de problemen rond consumptie is.  De kwaliteit evalueren van de informatie die wordt.
Eeklo aan het werk: verslag van een inhaalrace Werkloosheidscijfers Eeklo Gregory Cremmerye.
WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
Opvattingen en initiatieven t.a.v. schoon, heel en veilig
Over consumenten, gedrag en marketing
Marketing 1.2 de consument 19 november 2012.
PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010.
Marktonderzoek als proces
SEPA-monitor voorjaar 2012 SEPA-voorlichtingsmiddag VNO-NCW en MKB-Nederland, Den Haag 17 april 2012 Michiel van Doeveren.
Deze tool maakt onderdeel uit van het project Kompas Duurzaam Goederenvervoer. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
START DIA.
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Hoofdstuk 3 – Gegevens verzamelen
Marktonderzoek als proces
Sjoerd Kooiker (met dank aan Josje den Ridder)
Iedereen coach naar Jef Clement.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
7 januari 2009 Enquête resultaten Door Paul Koole.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Beelden van teambuilding
Ouder worden met een verstandelijke beperking, volgens mensen zelf en hun familie (Mieke Cardol en Tineke Meulenkamp) Ine Mestdach 1BaO b2.2.
Ouder worden! grapjes-cs.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Als de jeugd moe is zijn ze aan vakantie toe.
Hoe ver zijn Nederland en de pensioenfondsen met de overgang op SEPA? Pensioenfondsen over op SEPA: wat verwacht DNB van u? Amsterdam, 30 mei 2012 Michiel.
Servicegaranties en patiëntenparticipatie drs Jean-Pierre Thomassen
VanDoorneHuiskes en partners 11 november 2004 Loopbanen van vrouwelijke en mannelijke geowetenschappers SYMPOSIUM GENDERDYNAMIEK IN DE GEOWETENSCHAPPEN.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
SAMENWERKING CORPORATIE EN BEWONERS INVLOED EN ZEGGENSCHAP Resultaten van onderzoek onder 6 klantenpanels (3302 deelnemers)
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
© Intomart GfK 2013 | Boekenbranche meting 24 | Mei RAPPORTAGE BOEKENBRANCHE METING 24 Purchase journey kopen en lenen van boeken Ewout Witte Bastiaan.
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Klachtenbrieven schrijven Oefening 4.6 p
Experiment 2: Museumbezoek in schoolverband. Vooraf Dit receptenboek is bedoeld voor musea die de resultaten van de experimenten willen toepassen in de.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
The Future of Carsharing Welkom Filip Watteeuw Schepen van mobiliteit Gent.
Ontwikkelingen in de Dordtse wijken 15 mei drs Jan Schalk.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Werkconferentie `... Respijt op maat Drenthe’ Uitkomsten onderzoek Respijtzorg.
Van Arbeid en gezondheid naar duurzame inzetbaarheid? Werkgevers op de barricaden!! Resultaten uit TNO/SEO onderzoek Irene Houtman.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Contents 1 Inleiding 3 2 Kennis 5 3 Attitude 8 4 Gedrag 11.
Nederlanders en de decentralisaties in het sociale domein
Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Profielproduct Naam auteur(s) Erwin Udo MSc. Vakgebied
Welkom havo 4..
Profiel Product Presentatie
Meer stille autobanden
Bijeenkomst tussenrapport Verkenningscommissie Klassieke Talen
Procesevaluatie zomerscholen 2015
Transcript van de presentatie:

Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010

Inhoud presentatie 1.Opzet onderzoeken 2.Bandentelling en parkaandeel 3.Aankoopintentie zakelijke rijders 4.Verkoopintentie garagebedrijven/bandenfitters 5.Conclusies

Over de onderzoeken Bandentellingen op 9 plaatsen, in totaal banden geteld De onderzoeken naar de aankoop- en verkoopintentie bestonden uit een telefonische enquête op basis van een steekproef uit LISA. Dit is een belangrijk verschil met de vorige meting, waarover later meer Het onderdeel op basis van gegevens van AIR-serv is komen te vervallen. In plaats hiervan zal een procesbeschrijving worden opgenomen. De procesbeschrijving bestaat uit interviews met betrokkenen

Parkaandeel 2010 ≤ – 235 ≥ 245 totaal all-season VZS winter VZS zomer VZS totalen VZS parkaandeel per breedtemaat 31%38%31%34% In 2009 was het parkaandeel van banden op de bandenlijst 26 of 36 procent (afhankelijk van gehanteerde lijsten). Afhankelijk van het gehanteerde percentage is de doelstelling (een stijging van 5 procent per jaar) dan wel of niet gehaald.

Aankoopintentie veiligheid en wegligging vormen voor zakelijke rijders de belangrijkste aspecten die meewegen bij de aanschaf van een band. Opvallend is dat het belang van de duurzaamheid en de prijs van een band voor deze groep afneemt In hoeverre zijn de volgende aspecten voor uw organisatie van belang bij de aanschaf van nieuwe banden? (1=onbelangrijk, 4=belangrijk, n=74 tot n=77).

Aankoopintentie In 2010 geven de bedrijven vaker aan dat de garage bepaalt welke banden er onder de auto’s worden gezet. Men overweegt ook minder vaak om voortaan VZS-banden aan te schaffen. Stellingen over intentie en gedrag (1=helemaal oneens, 5=helemaal eens, n=65 tot n=82)

Aankoopintentie de aankoopintentie van DNB onder zakelijke rijders neemt in 2010 af. Het is onduidelijk waar dit door wordt veroorzaakt. Men wil in 2010 bijvoorbeeld wel meer doen aan CO2-reductie. In welke mate bent u van plan de volgende keer dat er nieuwe banden onder auto’s uit uw wagenpark moeten worden gezet, te kiezen voor veilige, zuinige en stille banden? (n=76)

Verkoopintentie: bekendheid campagne de spontane bekendheid van de campagne onder de garagebedrijven en fitters halveert in Hier staat tegenover dat de geholpen bekendheid in 2010 hoger is (79 procent) dan in 2009 (56 procent). Spontane bekendheid DNB-campagne (n=88)

Verkoopintentie: informatie over DNB Nog steeds vindt een relatief groot deel (30 procent) van de bedrijven dat ze onvoldoende informatie over DNB hebben. Dit aandeel daalt in een jaar tijd wel (was 37 procent). Bijna een kwart (25 procent) acht zich in 2010 goed geïnformeerd, in 2009 was dit nog 12 procent. Men krijgt vooral informatie van de Bovag/VACO of rechtstreeks van de bandenfabrikant. Hoe goed vindt u dat u over DNB bent geïnformeerd? (n=69)

Verkoopintentie: gebruik bandenlijst Het gebruik van de bandenlijst veranderd in 2010 nauwelijks. Ongeveer een op de zes bedrijven heeft deze zelf geraadpleegd en een iets lager percentage gebruikt de bandenlijst ook bij de advisering van klanten. Heeft men zelf de bandenlijst geraadpleegd en gebruikt bij de advisering van klanten? (n=82 en n=78)

Verkoopintentie: genoeg informatie? Bijna tweederde (64 procent) van de bedrijven heeft naar eigen zeggen niet voldoende informatie beschikbaar om zijn of haar klanten te adviseren over DNB. In 2009 was dit nog 60 procent. Heeft u voldoende informatie over DNB gekregen om uw klanten te adviseren? (n=85)

Verkoopintentie: bandenlijst Tweederde van de garagebedrijven gebruikt de bandenlijst dan ook niet of nauwelijks in de advisering van klanten. Dat is jammer, want een groot deel van de klanten volgt dit advies op basis van de bandenlijst wel op. Informeert u klanten over de mogelijkheid om banden van de bandenlijst te kopen? (n=65)

Verkoopintentie: wat bepaalt de aanschaf? Zoals de figuur laat zien is het advies van de garage – op de aanschafprijs na – het belangrijkste aspect dat de bandenkeuze van de klant volgens de ondervraagde bedrijven bepaalt. Welke aspecten bepalen aanschaf van DNB bij klanten? (n=90)

Verkoopintentie: trends De vraag naar DNB neemt volgens veel bedrijven (71 procent) dan ook niet toe. Toch ziet bijna een kwart (22 procent) een lichte toename. Er is wel een relatief grote toename in de bewustwording van klanten over de bandenspanning. Ziet u een toename in... (n=79)

Conclusies Leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders zijn minder vaak van plan om voor DNB te kiezen. Deze bedrijven – en ook de particulieren – laten hun keuze voor banden in belangrijke mate bepalen door het advies van de garage/bandenspecialist Deze bedrijven zijn vaak van mening dat ze te weinig informatie hebben om klanten op basis van de bandenlijst te kunnen adviseren. Dit gebeurt dan ook nog weinig (in 15 procent van de gevallen). De sleutel ligt dan ook bij het informeren van de garagebedrijven en bandenfitters.