Themabijeenkomst Bewoners Retail- & Horecavisie
Programma vandaag 1.Voorstellen 2.Praktische zaken 3.Kwartiermaker 4.Pauze 5.Teams 6.Terugkoppeling 7.Afsluiting
1. Voorstellen en verwachting Bewoner? Vastgoed? Retail? Horeca? Anders?
2. Praktische zaken Presentielijst Hand opsteken en naam noemen (notulen) Conceptnotulen op: Definitieve notulen: 11 mei
3. Kwartiermaker DNA, Retail & Horeca
Twee projecten DNA (Pop Up Zandvoort) Retail- en Horecavisie
DNA = Pop Up Zandvoort Provincie en IMA Onderscheidend profiel Belangrijk: -Aansluitend bij volksaard -Te vermarkten Ondernemende trendvolgers Massa bereiken
Het goed kunnen faciliteren van tijdelijke initiatieven (evenementen, winkels en attracties) Rondom bestaande events Kleine voorbeeldevents (Mega Sale Kerkstraat) Groot voorbeeldevent in juni
Mega Sale Kerkstraat
Pop Up Zandvoort Weekend
Spelregels Zowel voor bewoners als ondernemers Voor aangemelde en goedgekeurde ideeën: -Versoepeling regelgeving -Geen vergunningen nodig -Geen leges of precario -Kans op winnen prijzen (3000, 2000 en 1000 euro) -Iedereen heeft een stem Vrije winkeltijden hele weekend Vrije openingstijden horeca van za-zo
Tijdschema 9 april t/m 10 mei: aanmelden 29 april en 13 mei: evenementencommissie 18 t/m 31 mei: stemmen 1 juni: bekendmaking prijswinnaars 19, 20 en 21 juni: Pop Up Zandvoort Weekend
Meer info facebook.com/popupzandvoort Rian de Boer
Retail- en Horecavisie
Aanleiding Retail- en Horecavisie Toename leegstand (winkel en horeca) Verschraling van het aanbod Ontbreken duidelijke branchering Gebrekkige routing binnen en buiten centrum
Kernboodschap Retail- en Horecavisie 1/2 Ga samen werken aan een compact en herkenbaar Zandvoort van hoge kwaliteit!
Kernboodschap Retail- en Horecavisie 2/2 Compact centrum (dorp én strand) Gethematiseerd Hoge kwaliteit Vastgesteld in februari 2014 door gemeenteraad van Zandvoort
Resultaat op 21 juni Uitvoeringsconvenant Ondertekend door zoveel mogelijk betrokkenen (vastgoed, retail, horeca, bewoners, gemeente) Concrete maatregelen
Ondernemersverenigingen Peter Tromp (Ondernemers Vereniging Zandvoort) John Cornelisse (Strandpachtersvereniging, Seizoen) Theo Miedema (Strandpachtersvereniging, Jaarrond) Robert Hartog (Koninklijke Horeca Nederland) Theo van der Laan (Vastgoed) Michael Albers (Ondernemers Belangen Zandvoort) Hans Hogendoorn (Vereniging Bedrijventerrein Zandvoort) Erwin v.d. Slik (Natte Horeca, io) Arlan Berg (Strandventers en Standplaatshouders) Verschillende belangen?
Wat bindt ons? Zoektocht naar gedeelde belangen Groot draagvlak Collectieve boodschap Voorbeeldmaatregelen korte, middellange en lange termijn Creativiteit
Wat is al gedaan? 1/2 Januari/februari: kennismaking met bewoners, ondernemersverenigingen, winkeliers, horeca, vastgoedeigenaren, gemeente Maar ook: opnieuw publiciteit genereren (opening Pop Up-kantoor, Zandvoortse Courant, Heemsteedse Courant, Haarlems Dagblad, ZFM, presentaties geven) Voor iedereen toegankelijk en neutraal
Opening Pop Up-kantoor
Wat is al gedaan? 2/2
4. Pauze
5. Teams Elk team bespreekt welke maatregelen straks in een convenant moeten staan
6. Terugkoppeling door teamcaptains
7. Afsluiting Conceptnotulen op Volgende bijeenkomst: ma 11 mei 15-17u Restaurant Eb & Vloed Badhuisplein 2-4