© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V2016 0404.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
User Centred Development
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
IA – ORGANISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
Titeldia ENTRADA: The Impact of a TTL Change at the TLD Level Maarten Wullink| DNS-OARC Spring 2016 workshop March 31 st 2016.
Guides for gutter Text colours R 27 G 66 B 152 R 0 G 0 B 0 R 127 G 127 B 127 Background.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
© Copyright - Port of Rotterdam Titeldia Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Salt & Light Zout & Licht
Inhoudsopgave Fasering Product Clearing & Settlement
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
Joint Leiden-Delft-Erasmus project on Cyber Insurance
Dictionary Skills!?.
Past Simple vs Present Perfect
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
English 23 April 2018.
Who knows something about scenarioplanning?
Dynamic Architecture What about you?
A realistic basic income policy needs two pillars
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V ICT gebruik aan boord volledig rapport & evoluties Use of ICT on board full report & evolutions

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Evoluties op bases van eerdere enquêtes Evolutions based on previous surveys Waar mogelijk worden evoluties opgemaakt op basis van eerdere enquêtes: Where possible evolutions are made based on previous surveys: Vergelijking resultaten ICT enquête 2005 uitgevoerd door PBV Comparison results ICT survey 2015 executed by PBV Vergelijking resultaten ICT enquête 2008 uitgevoerd door PBV Comparison results ICT survey 2008 executed by PBV Vergelijking resultaten AIS enquête 2010 uitgevoerd door PBV Comparison results AIS survey 2010 executed by PBV Vergelijking resultaten “Telematic Umfrage”, enquête in opdracht van Arbeidsgruppe Telematic, uitgevoerd door VBW 2011 Comparisation results “Telematic Umfrage”, survey commissioned by Arbeidsgruppe Telematic, excuted by VBW 2011 Vergelijking resultaten AIS enquête 2012uitgevoerd door PBV Comparison results AIS survey 2012 executed by PBV

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Responsgraad Response rate ICT enquête 2012 ICT survey 2012 Er werden enquêteformulieren uitgestuurd naar de Vlaamse binnenvaartondernemers. 104 ingevulde formulieren zijn verwerkt. Dit is een respons percentage van 9.75% survey forms were mailed to the Flemish skippers. 104 filled in forms were processed. This is a response rate of 9.75%. ICT enquête 2008 ICT survey 2008 Er werden 990 enquêteformulieren uitgestuurd naar de Vlaamse binnenvaartondernemers. 83 ingevulde formulieren zijn verwerkt. Dit is een respons percentage van 8.30%. 990 survey forms were mailed to the Flemish skippers. 83 filled in forms were processed. This is a response rate of 8.30%. AIS enquête 2010 AIS survey 2010 Er werden enquêteformulieren uitgestuurd naar de Vlaamse binnenvaartondernemers. 141 ingevulde formulieren zijn verwerkt. Dit is een respons percentage van 12.90% survey forms were mailed to the Flemish skippers. 141 filled in forms were processed. This is a response rate of 12.90%. Umfrage Telematic 2011 Er werden enquêteformulieren uitgestuurd naar NL, BE, CH, LU en DE binnenvaartondernemers. 476 ingevulde formulieren zijn verwerkt. Dit is een respons percentage van 5.20% survey forms were mailed to NL, BE, CH, LU en DE skippers. 476 filled in forms were processed. This is a response rate of 5.20%. ICT enquête 2015 ICT survey 2015 Er werden 990 enquêteformulieren uitgestuurd naar de Vlaamse binnenvaartondernemers en 175 formulieren beschikbaar gesteld via meerdere sluizen 121 ingevulde formulieren zijn verwerkt. Dit is een respons percentage van 10,39%. 990 survey forms were mailed to the Flemish skippers and 175 forms available at some locks 121 filled in forms were processed. This is a response rate of 10,39%.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Profiel respondenten Profile respondents

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V PC aan boord PC on board

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V The number of PCs on board increased by 10% in the last 10 years ( ) from 88% to 98%. Almost everyone has a PC on board now. The daily professional use has increased from 29% to 78% in that period % Has ICT on board: 60 % has a PC and a tablet on board., 38% only a PC 70% Has basic knowledge, 25% good knowledge and 3% is an expert. 78% Uses the pc daily for professional purposes.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Internet &

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Almost everyone who has a pc/tablet on board, also has internet access. Internet access increased from 84% in 2008/2012 to 96% in 2015 The survey held in the Netherlands / Germany in 2011 (so other participants and different main sailing area), shows the number of PCs on board were about the same but the number with internet access was remarkably higher – 2015 The availability of internet on board has increased over the past 10 years by as much as 42%. A proportional increase can be seen in the number of intensive users (one hour or more / day), which increased from 16% in 2005 to 64% in – 2015 Despite the rising internet usage, the monthly cost drops relative to During the last years specific products / packages have been placed on the market, (better) tailored to the needs of inland entrepreneur, who are, on-board, completely dependent on wireless communications.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V % of respondents find the network coverage in Belgium insufficient, in the Netherlands this is only 5%. Answers to questions concerning network coverage and used technology are related to the sailing area. Remarkable is the limited use of WiFi, compared to mobile network usage. Outside Belgium there is clearly much less use of internet, 36% of the respondents do not use the internet in France.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Software aan boord Software on board

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Informatie uitwisseling Information exchange

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V On the exchange of information with clients, telephone exchange remains the highest score, followed by . The use of increases clearly in all kinds of information exchange and scored the highest for the exchange of transport orders and especially for invoicing. We also see that the "no exchange" of information decreases compared to 2012, especially information on “the planning of the client” and “predictions about future cargo”.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Beschikbaarheid van online info Availability of online info

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V % Of the respondents uses apps professionally. Looking at these 40% only, 50% believe that the available online information is insufficiently adapted, while the overall results (all participants) of the survey indicate 30%. 37% Of the respondents says the availability of apps for inland navigation is insufficient. Suggestions for new apps are mainly voyage related, both in terms of fairway conditions as administrative formalities. Teletext is an intensively used information source in the IWT sector. Also the mobile version of teletext is frequently used by the skippers.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V AIS (gebruik) aan boord AIS (usage) on board

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V The first survey concerning AIS dates from 2010, before any announcement of the mandatory use. Only 13% had an AIS device on board. 94% of them linked the AIS device to electronic navigational charts. The mandatory AIS use starting in some ports and the support program for the purchase of an AIS device in 2011, makes the availability on board increasing from 13% in 2010 to 84% in 2011, 94% in 2012 and 98% in 2015.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V The 13% who have AIS on board (2010) are all of the opinion that AIS makes navigating safer and clearer, even 83% find it easier to navigate. Because the % that have AIS on board in 2010 does not relate the % in 2012 and 2015, these figures are shown in a these figures in a separate chart Although the AIS user experiences for navigational purposes were already largely positive in 2012, there is a marked increase in Questioning whether via AIS voyages can be planned better, the response remains mostly negative like in 2012.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V – 2015 Both in 2010, 2012 and 2015 the opinions on the provision of AIS position information to the client remain very divided. There is only a small reduction from 22% to 18% of those who never want to provide position information to the client. Also the answers to the question whether AIS is a service that needs to be offered to the clients are very divided. The number saying 'yes' is rising by 11% compared to 2012 (13% to 24%) but the number of respondents saying "no" stays the largest group with 39%.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V % believe that AIS position of the vessel may be seen by other ships (+ 9% compared to 2012). The availability of AIS information for governments that manage the traffic has clearly also an added value for the respondents. 90% Think that their position may be seen by governments that manage traffic (+ 30% compared to 2012) Compared to 2012 is the number with the opinion that AIS is useful for the owner of the ship / captain or crew increased from 67% to 83%. The use of AIS for shippers and charterers increased by +/- 20%, the benefit to the waterway managers remains status quo. The answers to the question whether the position may be seen by "my client" and "all clients" is more divided, but in relation to 2012, there is a surge in the 'yes' sayers. 50% is of the opinion that position info may not be seen by “other authorities”. Compared to 2012 this is an increase of 6%. This is the only group where the ‘no’ sayers rise.

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Elektronisch melden Electronic reporting

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Berichten aan de schipperij Notices to skippers

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Hoe informeren? How to be informed?

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Andere/other: - via app (80%) - elektronische info borden aan sluizen / electronic information panels at locks

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Opmerkingen of suggesties? Remarks or suggestions? Misbruik AIS informatie door bevrachters – prijsdrukken Misuse of information by freight forwarder – pricing Digitale info te moeilijk, verandert allemaal te snel Digital info to difficult, changes to fast Niet afhankelijk worden van ICT & e-info om te kunnen/mogen varen! Vb. AIS op de Rijn Not depeding on ICT & e-info to be able to sail. Eg. AIS on the Rhine Overal en altijd betaalbaar internet. Nu te duur. Ook nodig voor ERI Always and everywhere payable internet. Now to expensive. Also needed for ERI Te veel melden… koppeling maken met AIS To much reporting …. Make AIS connection

© Promotie Binnenvaart Vlaanderen VZW ICT aan boord 2015 | volledig rapport incl. evoluties ICT on board 2015 |full report incl. evolutions V Dit rapport is opgemaakt door Promotie Binnenvaart Vlaanderen vzw Annick Javor & Paul Lambrechts Contact via: | Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of gepubliceerd worden zonder schriftelijke toestemming van de auteurs This report is edit by Promotie Binnenvaart Vlaanderen vzw Annick Javor & Paul Lambrechts Contact via: | Nothing from this publication may be reproduced or published without the publisher’s prior written permission Promotie Binnenvaart Vlaanderen (PBV) is een VZW (Vereniging zonder winstoogmerk) opgericht door de Vlaamse regering in 1992 met als opdracht: het stimuleren van het professionele en recreatieve gebruik van de waterwegen. PBV biedt alle gebruikers en betrokken overheden een forum voor overleg en het innemen van gemeenschappelijk standpunten. Haar belangrijkste doelstelling is een stijging van het aandeel van het watergebonden vervoer in het totale goederenvervoer. Een opdracht die zowel op economisch als op ecologisch en maatschappelijk vlak uiterst belangrijk is. Promotion for inland navigation in Flanders is a Non Profit Organization established by the Flemish Government in 1992 to stimulate professional and recreational use of inland waterways. The promotion Office provides a forum for users and authorities for consultation and the taking of joint positions. Her most important objective is an increase of the share of water-bound transport in total cargo transport. A mission which is extremely important form an economic, ecological an social point of view.