Stadswerven-Zuid 29-1-20121 Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie ontwikkelingen Structuurvisie en Centrumvisie Ermelo
Advertisements

Opvattingen en initiatieven t.a.v. schoon, heel en veilig
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Kunstgras Sportpark Zegenwerp.
Programma informatieavond Kromhout
Hypotheekvormen Er zijn diverse hypotheekvormen mogelijk. Elke vorm met z'n eigen kenmerken en z'n eigen voordelen. Het hangt dus van uw omstandigheden.
Buurtbijeenkomst Diakonessenhuis
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
Presentatie Plannen Cartouche Toekomst Clubhuis en terras
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
Gebiedsplan Hillesluis
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Presentatie Vroonermeerbos
Openbaar bestuur Maarten Allers COELO
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Ambtsdragers avond april 2013 Samenwerken
§6 Grote steden beleid.
Paragraaf 3.4 Het inschatten van natuurlijke gevaren
1 oktober 2009 Nieuwe regionale fietsverbindingen Uitvraag ministerie van Verkeer en Waterstaat.
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Taskforce Mobiliteitsmanagement:
Skaeve Huse Tilburg WONENBREBURG.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Meerstad Proces en stand van zaken Wat speelt er in de discussie Standpunten ChristenUnie Slochteren Door: Jan Jakob Boersma, 18 maart 2005 Meerstad Groningen.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Zwembadcomplex De Bosselaar naar een hoger niveau
HOV door Noordvest-Molenbuurt
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Vergelijking Wijkraadpleging Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern 2014 voor Wijkraad Leidsche Rijn en Vleuten-de Meern.
Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom
Weren groot (vracht)verkeer Heerjansdam. Samen nagedacht over maatregelen Dorpsraad Heerjansdam Gemeente Zwijndrecht KVOB Politie.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Kapt. Bev. Vander Ougstraete Brandweer Deinze Versie: 8 oktober 2010
Onveilig ……… Met name in:  Oostsingel, Westdampark  Achterstraat, Wagenstraat  Pinautomaten, Stegen Hangjongeren Slechte verlichting.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Nieuwe oproep beveiliging terreinen?. Vaststellingen Beveiliging = populair thema binnen bedrijventerreinmanagement, in het bijzonder camerabewaking en.
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
Reinier de Graaf Ad van PeltManager bouw Aan de Stegge Twello Jeroen DrenthProjectmanager presentatie parkeergarage rdgg NIEUWBOUW PARKEERGARAGE REINIER.
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Toegankelijke bushalten Gem. Schinnen Door: ing. Maurice Vroomen ing. Rudy Stevens.
Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Haarlem voor iedereen Koos Pelsser. Toegankelijkheid… … maakt dat mensen zelfstandig en op een gelijkwaardige manier gebruik kunnen maken van vervoer,
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
Parkeerbehoefte Centrum en Schil Ontwikkeling en gevoeligheidanalyse 17 januari 2012.
-- (Presentatie start om uur) -- Herstructurering Vlietlocatie e.o. en Sluispolder West Informatiebijeenkomst 6 oktober 2014.
 Haltehaven is niet toegankelijk te maken, omdat:  Haltehaven is niet diep genoeg;  Haltehaven is niet lang genoeg voor een gelede bus;  Bomen en parkeervakken.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Het Parkeren Uitgelicht Modellenstudie Koningshoek Themaraad Maassluis 27 oktober 2009 Deel 1.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland Voorbereidende Vergadering, 6 maart 2012 Dia 1 BESTEMMINGSPLAN KINDCENTRUM ZEELAND.
Doelgroepenvervoer en Openbaar Vervoer: naar een nieuwe balans
Tilburgse kermis.
Informatieavond Badhuisplein
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
parkeergarage Kromhout.
Vernieuwen Opwierde-Zuid de wijk met toekomst
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Woldwijk De Prestatievergunning Een bijzondere omgevingsvergunning Gert Blekkenhorst (Lexnova) en Peter Homan (Omgevingsteam Woldwijk) versie
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Bewoners binnenstad Sneek
Transcript van de presentatie:

Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’

Stadswerven-Zuid P B P P Stedelijk plein Open punten voor geplande inrichting: 1.Verkeersafwikkeling van en naar parkeergarage 2.Locatie kiss & ride, en parkeerplaats minder validen 3.Verkeersstroom van OV 4.Inrichting stedelijk plein

Stadswerven-Zuid P B P P Stedelijk plein Open punten voor geplande inrichting: 1.Verkeersafwikkeling van en naar parkeergarage:

Stadswerven-Zuid P B P P Stedelijk plein

Stadswerven-Zuid Voordelen voor parkeergarage naast bioscoop: 1.Mensen zijn direct ter plaatse van bioscoop/energiehuis. Daardoor zijn er dus relatief weinig verkeersbewegingen of bijzondere verkeersverrichtingen. 2.Heeft weinig effect op het wooncomfort van aangrenzende bewoners, MITS de voorgestelde afsluiting Lijnbaan-Biesboschstraat, wordt gehandhaafd. RISICO : in gevolg van verkeersopstopping voor de parkeergarage op het stedelijk plein, kan de Biesboschstraat als 2 e aan- en aanvoerroute gaan dienen! Dit geeft veel verkeersdruk op de Biesboschstraat en Noordendijk!

Stadswerven-Zuid P B P P Stedelijk plein

P Stadswerven-Zuid

Stadswerven-Zuid 8 Autoluw maken van route Lijnbaan-Biesboschstraat: 1.Bussluis/poller tpv. Touwslagerstraat – Lijnbaan. 2.Gehele Lijnbaangebied als woonerf aanmerken, vanuit Lijnbaan en Biesboschstraat. 3.Toegang Biesboschstraat vanaf Noordendijk van verkeersremmende maatregelen voorzien (wegversmalling). 4.Verplaatsen van kiss & ride naar stedelijk plein.

P Stadswerven-Zuid Bus sluis woonerf

Stadswerven-Zuid Open punten voor geplande inrichting: 2.Locatie kiss & ride: P B Stedelijk plein P & R woonerf Bus sluis P & R

Stadswerven-Zuid Kiss & ride, en parkeerlocatie minder invaliden: Voordelen locatie stedelijk plein : 1.Toe- uitgang energiehuis is ook na 23:00 open. Vanuit de centrale ‘corridor’ van het energiehuis zijn alle zalen bereikbaar. 2.Autoverkeer kan geheel via het terrein van het energiehuis afgewikkeld worden, waardoor minimale verkeersdruk in de Biesboschstraat-Lijnbaan ontstaat. 3.In de avonduren minimale aantasting wooncomfort. 4.Deze locatie is ook van waarde voor bioscoopbezoek.

Stadswerven-Zuid P B P P Stedelijk plein Open punten voor geplande inrichting: 3.Verkeersafwikkeling OV:

Stadswerven-Zuid Zorgen over OV: 1.op- en uitstapplaatsen? 2.Route? 2.Frequentie, met name in de weekenduren? 3.Type bus? Deze punten geven extra druk op de omgeving in de vorm van: - extra verkeers- en bezoekerslawaai (geplande capaciteit?); - verkeersonveiligheid bij in- en uitstappen; - zwerfafval bij in- en uitstapplaatsen; Nb: Voorstel om in ieder geval de haltes aan Biesboschstraat (1) en Noordendijk (2) na 22:00 niet meer te gebruiken. Halte (3/4) kan wellicht meer richting stedelijk plein worden verplaatst.

Stadswerven-Zuid P B P P Stedelijk plein Open punten voor geplande inrichting: 4.Inrichting stedelijk plein:

Stadswerven-Zuid Zorgen over stedelijk plein: 1.Evenementen? Nb: Grootschalige evenementen dat ‘zwervend’ publiek geeft dat in de omgeving overlast geeft (drank, drugs, zwerfvuil etc), moet worden voorkomen. 2.Doelgroepen voor het gebruik? 3.Hoe vervuiling & verloedering voorkomen? Suggesties: Regelmatige schoonmaak door Netwerk; Goede, sfeervolle verlichting; Zodanige inrichting dat dit niet uitnodigt tot vandalisme; Geen donkere hoeken/nissen; Overzichtelijk; Kleine kiosken (koffie, ijssalon, bloemen etc); Voldoende afvalbakken;

Stadswerven-Zuid Waarom geen Bioscoop op déze locatie: 1.Extra (verkeers)drukte op de omgeving, vooral op de avonden in het weekeinde wat ten koste gaat van het woongenot. 2.Locatie is zeer geschikt voor woningbouw met hogere grondprijs. 3.Met de aanwezigheid van het energiehuis, parkeergarage en de bioscoop is het zeer de vraag of er nog mensen geïnteresseerd zijn om te gaan wonen op de locatie van de parkeerplaatsen op maaiveldniveau. 4.Financiële aspecten: - Lage grondopbrengst - Gemeentelijke bijdrage voor realisatie van parkeergarage Nb: Er zijn alternatieve plannen die géén gemeenschapsgeld kosten. 5.Beoogde aanzuigende werking voor de binnenstad horeca is niet aantoonbaar.