Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prof. dr. Harry Martens voorzitter Raad Hoger Onderwijs
Advertisements

Infomoment 28 januari 2009 Brussel. Programma •9u30 – 10u: Voorstelling - Waarom en hoe registreren •10u – 11u: Traject pilootproject –Registratie gebruikers.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
POD maatschappelijke integratie
CBE: Centra voor Basiseducatie
Evaluatie BUE - IOP - 30 april (tussentijdse) evaluatie BUE - ondersteuning Bea Janssens, senior consultant GITP.
Functiefamilies stand van zaken HR-netwerk 29 april 2005.
Exit-onderzoek. 1. Waarom? Verlies van competentie uit entiteit –Toekomstig vrijwillig vertrek opvangen –Twee kernvragen: wie en waarom? Let op: ligt.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Werken aan kwaliteitsverbetering
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Tellen van het aantal personen uit de kansengroepen in het personeelsbestand vrijwillige registratie Kaat Matthys.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
HR - netwerk september BUE over HR - netwerk september Waarom zouden we? (1) Belang van kwaliteitsvol leidinggeven Daarom sinds jaren.
User management voor ondernemingen en organisaties
Kinderopvangzoeker 5 juli Voor ouders is opvang zoeken eenvoudiger Voor voorzieningen en lokaal loket zijn de vragen beter zichtbaar Voor het beleid.
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
Beroepsgeheim in een evoluerende hulpverleningscontext
E-participatie Leren werken met de nieuwe site
Oorzaken aanpassing decreet lokaal provinciaal Interne staatshervorming rol van de provincies / provinciaal beleid wordt in vraag gesteld Planlastvermindering.
Enterprise Document Management Fase
Hoe toegang aanvragen ?.
Project Proceshuis Road show
Doelstellingenmanagement
De personeelspeiling 2010 in ABB. 2 ABB in een notendop Agentschap voor Binnenlands Bestuur –Beleidsdomein Bestuurszaken Opdracht: ondersteuning bij het.
Functiefamilies Vlaamse overheid
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
Een wereld van verschil!. WAT? Aanloop van een proces  2 jaar Verbeteren van de sportwerking op de verschillende niveaus – Lokaal – Bovenlokaal – Regionaal/provinciaal.
Presentatie In-C Toekomstforum– 19 mei 2015
Digitaal model schoolreglement voorstelling 12 juni 2015.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM Voorbereiding PersoneelsResultatenOnderzoek 2006.
Provinciaal Steunpunt Vrijwilligerswerk Oost-Vlaanderen.
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
Registreren van centrum op eHealth en connectie tot TDI 1. Aanvraag tot benoeming van een Verantwoordelijke Toegangen 2. Activeren de correcte hoedanigheid.
Learn & Share bijeenkomst School en wijk verbonden Beatrixtheater, Utrecht 17 september 2015.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Instituut voor Communicatie, Media & IT STAGE. INHOUD PRESENTATIE Stage jaar 3 even voorstellen 3 e en 4 e jaar documenten en data formele instapeisen.
PRESENTATIE PORTAALSITE “Alles rond thuiszorg in Sint-Niklaas” OPEN PROJECTENDAG THUISZORG DINSDAG 27 MEI 2008 Vlaams Parlement.
Usermanagement ondernemingen en organisaties Auteur / section: Toegangsbeheer.
Klassikale opleiding 01/03/2016
OSBJ: Passie voor Jeugdzorg Inspiratiedag 28 oktober 2010.
 Als antwoord op een groeiende wachtlijst..  Verschuiving naar RTJH: Hulpverlening verantwoordelijk voor een adequaat en efficiënt wachtbeheer;  Hulpverlening.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
VERHOOGDE STAATSTOELAGE Focus op sociale activering.
Infodag Binc 8 en 12 oktober 2010 Schaarbeek - Gent.
Opleiding BINC Februari - maart Boudewijngebouw. Programma 9u – 9u 20: opbouw en principes BINC 9u20 – 9u40: in/uitloggen 9u40 – 10u: download DoMinO.
Infodag Binc 3 september 2010 Brussel. Welkom – 10.15Voorwoord door Stefaan Van Mulders, Agentschap Jongerenwelzijn – 11.00Waarom registreren?
Een werking voor en door ouders met ervaring binnen de Jeugdhulp! Doelstelling: Ouders laten participeren aan hulpverlening…
Netwerk ‘Samen tegen schooluitval’ Brussel
Uit de knoop Evaluatie.
Twee jaar clil in het vlaams secundair onderwijs: een evaluatie
Heb je vragen voor het Facilitair Bedrijf:
Het OCMW van Genk Naar ‘Maatzorg, een methodiek voor het begeleiden van kansarmen’ pg. 75 – 100, van Tine Van Regenmortel.
Schakeldag Zelf de Omgevingswet presenteren
Hulpmiddelen voor uw overheidsopdrachten
Informatieavond 3 havo september 2018 Welkom
Algemene vergadering HAK Schelde Leie 14 december 2010
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
LOP, niet-onderwijspartners, 15/10/2014
Zelfevaluatie.
De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.
Transcript van de presentatie:

Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent

Welkom – 10.30Voorstelling vernieuwde Binc en gebruikersbeheer – 10.45Pauze – Dialoog-, Reflectie- en Actiegroepen (in kleine groep) – 12.45Resultaten DRA in plenum 12.45Broodjeslunch 2

Evaluatie pilootfase Belangrijkste conclusies Binc-dag 2009 en online bevraging  Gebruiksvriendelijkheid verhogen  Opbouw van de schermen, look and feel  Link met de dagelijkse praktijk  Rapporten en verslagen  Inhoudelijke verfijning  volgorde tabbladen, motivatie, functioneren, opvoedingsfiguren, …  Werkvormspecifieke modules  TB/DC + HCA (jan 2011)  BZW + pleegzorg (april – juni 2011)  Residentieel + CaH (eind 2011)  OOOC + MFC (2012) 3

6

Binc 2.0  Tijdsinvestering  Verplichte parameters  2 fasen  ‘Registratiegegevens’ + functioneren van de jongere  Doelstellingen, doelrealisatie, tevredenheid, functioneren bij uitstroom  Vragenlijsten  Aanbod BergOp (Nederland) 22

Implementatie Implementatieschema:  Gebruikersbeheer (usermanagement)  Token en / of kaartlezer e-id  Infodagen en opleiding RV (handleiding)  Interne opleiding van hulpverleners door RV  Start registratie vanaf januari 2011  Gefaseerde implementatie 23

Implementatie Ondersteuning:  Binc dagen (info)  Opleidingen RV (halve dag)  Handleiding  Helpdesk en FAQ (  Ondersteuning ter plaatse  DRA

Gebruikersbeheer Beveiligde toegang tot Binc (wie heeft toegang tot welke dossiers) Via portaalsite van de sociale zekerheid (e-health) Aanduiden van VTE op niveau van de vzw Aanmaken van subafdelingen = voorzieningen Aanduiden van subafdelingsbeheerder = registratieverantwoordelijke Aanduiden van ‘users’ = hulpverleners Eventueel aanmaken van afdelingen (gebeurt in Binc)

Gebruikersbeheer Begripsverwarring (zie document) Gebruikersbeheer sociale zekerheid (e-health) niveau + codeorganigramBinc RvB VTE (verantwoordelijke toegang entiteit) vzw > ondernemingsnummer Directeur, verantwoordelijke administratie, … LB (lokale beheerder) SB (subafdelingsbeheerder)voorziening > klant-evd nummer teamverantwoordelijke, coördinator, administratief medewerker… Registratie- verantwoordelijke ‘users’Rijksregisternummer (INSZ nummer) begeleiders hulpverleners

Dialoog, Reflectie, Actie Situering Instrument voor de tweede doelstelling van Binc (kwalitatieve doelstelling) Antwoorden zoeken: –Komen de cijfers overeen met de ervaren werkelijkheid? –Hoe moeten we de cijfers interpreteren? –Hoe kunnen we reflecteren over en creatief omgaan met de gegevens? –Hoe komen tot optimalisatie?

Dialoog –Transparantie, open sfeer, veilig kader voor experimenteren –Duidelijke rolverdeling (beleid, praktijk, wetenschap) Reflectie –Op verschillende niveau’s –Verschillende thema’s (inhoudelijk, wijze van registreren, omgaan met cijfers op micro-, meso- en macroniveau, positionering) Actie –Breed spectrum van initiatieven om hulpverleningsprocessen te optimaliseren Dialoog, Reflectie, Actie

2010 –2 provinciale dialoog-, reflectie- en actiegroepen –1 Vlaamse reflectiegroep –Experimentele fase op basis van pilootgegevens –Focus op methodiek 2011 –Nieuwere, bredere dialoog-, reflectie- en actiegroepen –Bijsturing van methodiek op basis van evaluatie Dialoog, Reflectie, Actie

30