Partijontwikkeling Externe Relaties 9 januari 2016
Hoe we de externe relaties versterken (and why bother?) 9 januari 2016
Why? (1/3) Filosofie over GroenLinks: 1.Niche partij met inherent beperkte aantrekkingskracht 2.Partij met ideeën die in principe veel mensen (kunnen) aanspreken Veel sympathie voor GroenLinks, de juiste standpunten, dus ik geloof in (2) 9 januari 2016
Why? (2/3) Boeien, werven, binden Beleidsprioriteiten PB : A.Een sterke partij-brede campagneorganisatie en heldere communicatie B.Actieve en betrokken leden en sympathisanten C.Goede scouting van en scholing voor politici en vrijwilligers 9 januari 2016
Why? (3/3) Kader Leden Kiezers Sympathisanten Electoraat 9 januari inzet + betrokkenheid + geld + steun + kennis + feedback bekendheid
How? (1/1) Inzet op sympathisanten met kennis van zaken Inzet op persoonlijke ontmoetingen met sympathisanten en sleutelspelers Inzet op systematische verankering van de connecties en kennis 9 januari 2016
What? (1/2) Verkenning met kernspelers over gewenste netwerk / kennis – Volksvertegenwoordigers – Permanente Programma Commissie Verkenning over publicitair meest strategische thema’s waar winst te behalen is – Voorzet: discriminatie, zorg, vakbonden 9 januari 2016
What? (2/2) Serie bijeenkomsten over vooruitstrevende thema’s – Samenwerking Volksvertegenwoordigers, Werkgroepen, andere relevante leden Systematische follow-up – Nabesprekingen, connecties verankeren – Feedback geven over wat we met hun input doen 9 januari 2016
Vragen? 9 januari 2016