JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Advertisements

WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
Een startersgids voor innovatie
START DIA.
Discipelschap.
Vrouwelijk ondernemen leer je zo Women inc.
Ondernemen na je studie!
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
WAT IS HET DOEL VAN MIJN LEVEN?
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Deel anders, mijn organisatie
Waaruit bestaat jouw eigen glazen plafond? Waaruit bestaat jouw glazen ondernemersplafond? 1.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Het belang van een stage
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Hoe word jij onderdeel van HET SUCCES? DOE DE TEST HET SUCCES van Den Bosch.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Volksuniversiteit Zwolle
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
© Henk Diepenmaat Actors Procesmanagement BV Zeist the Netherlands Kansrijke aanpakken in energiebesparing “Draaimolens op het.
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
JUNIOR COMPANY TRAINING DOCENTEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
40 dagen naar Pasen Preken Zelfstudieweken Gespreksavonden Onderlinge liefde overbrugt verschillen! Vanmiddag de start van het 2 e thema: Kerk met generaties.
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Personal Development Programma Commissaris: Erica de Leeuw - Culturele antropologie & bestuurskunde - Achtergrond in zorg en welzijn - Bestuurssecretaris.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Welkom bij ZomerOndernemer
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Crowdfunding.
Forum Ondernemend hoger Onderwijs
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Les 1: Introductie Marketing
Duurzaamheidsweek klas 11
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN

MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.

JUNIOR COMPANY Junior Company bestaat uit zeven fases: 1.Starten 2.Het product 3.Het ondernemingsplan 4.Investeerders 5.Marketing en communicatie 6.Inkoop en verkoop 7.Afsluiten

“WAAROM DOEN WE DIT PROJECT?”

De toekomst is niet te voorspellen

ondernemersonderwijs maatschappelijksociaal WAARDE PROPOSITIE DUURZAAM

ENTREPRENEURSHIP THE ADVENTURE

BEREN OP DE WEG

KANSEN ZIEN

ONDERNEMERS EIGENSCHAPPEN LEF & FOUTEN DURVEN MAKEN

BELANG NETWERK: Wat is je netwerk en wie zit er in jouw netwerk? Hoe zet je je netwerk in?

NETWERK BESCHRIJVEN Community relaties IK

ONDERNEMEND MET EEN IDEE De toekomst is niet te voorspellen

SUCCESVOLLE ONDERNEMER: STAP 1 PASSIE: Wat wil ik? Wat vind ik leuk? Wie ben ik? Ivan Skobrev Schaatser Russisch team

SUCCESVOLLE ONDERNEMER: STAP 1 PASSIE: Wat wil ik? Wat vind ik leuk? Wie ben ik? Steve Jobs: medeoprichter en ex-topman van Apple

Een idee vanuit iets wat je leuk vindt

WAT KAN IK AL? WAT HEB IK AL? DR. DRE Record producer, rapper en ondernemer. Geboren: 1965 VS Getrouwd – 5 kinderen Jaar: € 29,850, Maand: € 2,487,562.00

HUMBERTO TAN

LESMATERIAAL: BRAINSTORM Onderwerp: wat vind je leuk en wat zijn de mogelijkheden?

Wat kan ik? Wie ken ik? BRAINSTORMEN Kansen zien met, door en voor anderen Wat moet ik nog leren? Wie moet ik leren kennen? Waarde propositie? Hoe leert men ons kennen?

“Idee + hobby = succes” Ron Wisker Ijssalon Vivaldi

“Je moet het met z’n allen doen” Frank Wiese Ondernemer Horeca

“als ondernemer moet je een topconditie hebben maar is ook FUN” Dennis van der Laan Ondernemer en manager topsporters XpeditionGold

PITCHEN 3 – 6 minuten max Wat wil ik? Waarom juist dat? Wat is het USP Wat levert het op? Wat wil ik doen als het eenmaal loopt? Hoe duurzaam is mijn product of dienst? Uitwerken CANVAS 2