Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut 2-10-03.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal archiveren met of vanuit
Advertisements

Laptopproject VUB: planning van een bijdrage
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Handen uit de mouwen met Action Learning in
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
techniek, communicatie en didactiek
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject
1 Digital doing INholland databank Bb Intranet mail/chat.
Project Interactieve Bèta Leeromgeving Nataša Brouwer AMSTEL, Bèta expertise groep voor hoger onderwijs AMSTEL lunchbijeenkomst,
Plagiaatcontrole aan de UM
2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU
Testen upgrade Blackboard
Organisatie van een upgrade
Universiteit Leiden Community Network
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
Google Apps Implementatieproject binnen het team Toerisme ROC Aventus.
Onderwijs 2.0. Even voorstellen Walter Vos Tweedejaars IDM/Media & informatiemanagement Digitaal samenwerken Google:
1 Leerprocessen verlopen efficiënter; afstandsonderwijs komt dichterbij Pieter van der Hijden Sofos Consultancy
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Mijn werkstuk over Sims
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Summatief toetsen in Blackboard
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject Marjon Engelbarts # en Nataša Brouwer * # Julius Instituut, UU, * AMSTEL Instituut, UvA.
BBOO 2 oktober 2008 Stef Migchelbrink
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Mm-dd-yy | 1 Blackboard gebruikersdag over BBCS 1 november 2007 Frits van Kouwenhove Eline Noorbergen.
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Eerste hulp voor de beginnende docent
LOB binnen Taalbrug DG.
Inleiding AAN DE SLAG MET HET INTRANET Aan de slag met het intranet 1.
SuSeSuSeSuSeSuSe Summa Search Presentatie Paul Hulsbosch, docent Summa Zorg.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Instructie inloggen docent via Entree. Licentie bestellen Heeft u nog geen docentlicentie voor het digitale lesmateriaal? U kunt uw licentie bestellen.
Hoe komt er materiaal in mijn nieuwe cursussen? Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling Hoe komt materiaal in mijn nieuwe cursussen?1Juli.
Kenmerk: 24 juni Kenmerk: 24 juni Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.
Instructie inloggen leerling via distributeursportaal.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
INFORMATIE AVOND OUDERS
Kennis bijspijkeren via het web
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
De - arts op Mathijs Doets
Guus Eilers ICT&O Platform, 14 maart 2002
Gebruik Blackboard FEW
MEL-course: Internation Economics & Global Development, 27 Feb 2002
Center for e-Learning, RSM
Kennisclip Web toepassingen
Blackboard usage by teachers
Canvas introductie voor studenten
Blackboard Usage Survey
Blackboard Testproces
December 25, 2018.
Canvas introductie voor studenten
Transcript van de presentatie:

Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut

Inhoud Blackboard digitale leeromgeving Kenmerken De rollen (de rechten) Werken met Blackboard Blackboard aan de FNWI Conclusies

Digitale leeromgeving digitaal lesmateriaal in diverse formaten toetsen en beoordelen communiceren: file-exchange, discussie, , chat Blackboard

Kenmerken in de vorm van cursussen persoonlijke herkenning – login met UvAnetID elke deelnemer een rol = rechten (“student”, “instructor”, “teaching assistent”) “instructor” is de ontwerper (Control Panel)

Rol “instructor” Instructor = docent ontwerpt en onderhoudt de site - Control panel maakt keuze over knoppen/activiteiten plaatst lesmateriaal maakt keuze over beschikbaarheid (tijd) maakt elektronische toetsen

Rol “instructor” Instructor = docent plaatst mededelingen organiseert samenwerking discussies, groepswerk: uitwisseling van documenten ontvangt werkstukken ter beoordeling geeft feedback

Rol “student” Student heeft toegang tot lesmateriaal en informatie neemt deel aan discussies, groepswerk en toetsen levert werkstukken in bij de docent heeft geen toegang tot Control Panel

De rol “guest” Guest Toegang tot "openbaar" lesmateriaal/informatie Geen toegang tot communicatiegedeelte Hoe via de vakkenlijsten met eigen Bb account ook via de Course Catalog

Login inloggen op mijn courses mijn communities mijn mededelingen “huisje” op Onderwijswebsites linkt naar de Bb site van een vak

Login

Welkom

Login inloggen op mijn courses mijn communities mijn mededelingen “huisje” op Onderwijswebsites linkt naar de Bb site van een vak

Vakkenlijst

Control panel knoppen: Manage Course Menu

Control panel Toegang regelen per knop in linker menu

Control panel Lesmateriaal plaatsen: o.a. in Course Documents

Control panel Lesmateriaal plaatsen: o.a. in Course Documents

Control panel Lesmateriaal plaatsen: o.a. in Course Documents

Control panel Zichtbaarheid van een document

Control panel Staff information

Control panel Test Manager / Gradebook

Control panel Test Manager / Gradebook

Inleveren werkstukken via Digital Drop Box via een Assignment

Inleveren werkstukken via Digital Drop Box via een Assignment

Inleveren werkstukken via Digital Drop Box via een Assignment

Inleveren werkstukken via de Assignment

Blackboard aan de FNWI ~ 160 studieonderdelen met Bb site ~ 30 Bb sites met een ander doel onderzoeksprojecten opleidingscommissies mededelingen op maat ondersteuning voor docenten geautomatiseerde inschrijving van studenten in de Bb sites

Waarom Blackboard? UvA breed, centrale onderhoud vertrouwde navigatie binnen de cursussen docenten/assistenten team archivering van lesmateriaal uitwisselen van materiaal mogelijk