Openbare aanbesteding voor de oprichting van een Denktank radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme - informatiesessie van 18 augustus 2015 Marché.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ANNO Conseil Supérieur dHygiène Section I : maladies de civilisation Section II : prophylaxie des maladies transmissibles et usage des produits.
Advertisements

gewest, 19 gemeenten 2 gemeenschappen 3 gemeenschappelijke commissies 1 federale regering 0 instantie voor metropole samenwerking.
De Federale Commissie Rechten van de Patiënt stelt zich voor La Commission Fédérale Droits du Patient se présente Colloquium patiëntenrechten 26 oktober.
Procedure: hoe een offerte indienen?
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
A16 Aanmaken en communiceren van glossarium Composer un glossaire et le communiquer Comité consultatif : BPR van het Federaal Agentschap voor.
FOD Economie - SPF Economie De hervorming van het suikerbeleid vanuit verschillende invalshoeken Regards croisés sur la réforme de la politique sucrière.
Belgisch Netwerk Armoedebestrijding Réseau Belge de Lutte contre la Pauvreté Actieve Inclusie Oktober 2008 Inclusion Active Octobre 2008.
Symposium sur la sécurité Veiligheidssymposium Page 1 les causes d’accidents sont principalement de trois ordres : De oorzaken van de.
Traditionele voorstelling totstandkoming rechtsnormen Overheidswet- en regelgevers ( Democratisch gelegitimeerd) Overheidsrechtspraak.
Tous sur le netAllen op het net Ministerie van Economische Zaken Ministère des Affaires économiques 25/4/2000  9/6/2000.
Algemene Leden Vergadering MHCV
Bienvenue - Welkom. Persvoorstelling / Conférence de presse Jaarverslag Mensenhandel Bruggen slaan 15/10/2014 Rapport annuel Traite des êtres humains.
INFODAY URBACT BELGIUM 9/12/2014. INFODAY URBACT BELGIUM 9/12/2014 Inleiding / Introduction Rik Baeten Diensthoofd Grootstedenbeleid Chef de service Politique.
Ronde tafel ADR-C Ronde tafel ADR-C Impartial Consumer Mediation Ivan Verougstraete en Hans De Coninck, experten justitie en mediatie Brussel, 24 april.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
Workshop: Pas Compris? Ok! Séraphin Mukendi et Annemie Janssens.
Stroom, Spanning & Weerstand
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Bestek Aluminium - CSCh Aluminium 12SM525 MRMP-S/AM Kapt Kris Vanhees,Lic. 08/11/2011.
Bestek Transportverpakkingen - CSCh Emballages de transport 12SM350
CAHIER SPÉCIAL DES CHARGES FC/CM/14/001 BESTEK Session d’information Infosessie
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Contract de pneus avec un réseau des centrales de pneus Bandencontract met bandencentrales.
VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA.
Evere 24/10/11 Informatievergadering Réunion d’information Meerjarige overeenkomst ( ) van diensten en tegen prijslijst betreffende het onderhoud.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Informatievergadering Réunion d’information 18/12/12 Overheidsopdracht MRMP-N 13ZS705 betreffende een meerjarige overeenkomst van diensten ( )
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
VTZ Laurence Lebon 20 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP003 Acquisition de TBI’s Verwerving van TBI’s.
Informatievergadering MRMP-N Nr 15ZS706 Ledigen en reinigen van lensvlakken en tanks LTZ Laurence LEBON.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
La plateforme de coordination Het coördinatie- platform Valérie STOOP Sous-division Eau et Grandes Entreprises Bruxelles-Environnement.
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
Aanvraag van eHealth-certificaten Aanvraag procedure voor de eHealth- certificaten om de eHealth box te gebruiken in het kader van de TDI-registratie Brussel,
Etude activation sociale/Studie sociale activering Groupe de travail activation 11/10/11 Werkgroep activering 11/10/11.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Services de taxis civils au sein des plateaux de PEUTIE et EVERE Taxidiensten.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 15NP001 Vervanging van bestaande pontons LTZ Morgan SAMPERMANS.
De financiële aanspraken bij bedrijfseconomisch ontslag Alexandra Krop jurist werkgeverszaken OPOF, 16 februari 2012.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Werknemers van uw onderaannemers uit Europa: stand van zaken Hilde Thys Manager ISIS-Consult.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP003 Sound Velocity Probe 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
Informatievergadering MRMP-N/A Nr. 17NS705 Het onderhoud van het brandbestrijdingmaterieel aan boord van varende eenheden 1LV Morgan SAMPERMANS 08 september.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Aanbesteding jeugdteams
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Lumen 2016 Candidatures Marieke Carijn, Marie-Sophie Noël,
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
De omkadering en opvolging van uw stage
17IP003 : Kleine Brogel - Realisatie nieuwe luchtverkeerstoren
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 17NP003
De krachten gebundeld HR-synergieën bij de OISZ.
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Expeditie Doppio – Expédition Doppio
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
EGOV SELECT.
Infosessie AMIF 42 Séance d’information FAMI 42
Transcript van de presentatie:

Openbare aanbesteding voor de oprichting van een Denktank radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme - informatiesessie van 18 augustus 2015 Marché public pour la création d’un Think-Tank sur le radicalisme, l’extrémisme violent et le terrorisme – session d’information du 18 août

Session d’information : objet Un aperçu de l’objet du marché Réponse aux questions (préalablement) posées Informatiesessie: onderwerp Een overzicht van het onderwerp van de opdracht Antwoord op de (vroeger) gestelde vragen 2

Missions du Think-Tank Analyse de questions concrètes Travailler selon une approche multidisciplinaire Examiner et évaluer les initiatives et mesures politiques* Formuler des recommandations et solutions concrètes Opdrachten van de Denktank Bestudering analyse van concrete vraagstukken Hanteren van een multidisciplinaire benadering Toetsen van beleidsinitiatieven en – maatregelen* Formuleren van aanbevelingen en concrete oplossingen 3 * fondées sur une approche intégrale et intégrée /* voortbouwend op een integrale en geïntegreerde visie

Objectifs du travail du Think- Tank Soutenir le développement de la politique en matière de radicalisme, d’extrémisme violent et de terrorisme Apporter des solutions applicables aux différents niveaux de pouvoir Formuler des recommandations pour une stratégie à long terme Etablir des liens avec les initiatives européennes et internationales Doelen van het werk van de Denktank De beleidsontwikkeling op het vlak van radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme ondersteunen De oplossingen moeten beleidsmatig toepasbaar zijn Formuleren van aanbevelingen voor een lange termijnstrategie Links met Europese en internationale initiatieven creëren 4

Pratiquement Le contrat est de 1 an, reconductible maximum 3 fois (= 4 ans maximum) Organiser au minimum 12 réunions par an Les réponses issues de ces réunions seront développées dans des rapports de 5 à 10 pages de texte (minimum 12 rapports par an) Praktisch De duur van de opdracht is 1 jaar. Deze kan maximum 3 mal (= 4 jaar maximum) verlengd worden Minimum 12 vergaderingen per jaar De antwoorden zullen uiteengezet worden in rapporten van 5 tot 10 pagina’s tekst (minimum 12 rapporten per jaar) 5

Procédure - dates Publication de l’avis de marché : le 23/07/2015 Session d’information : le 18/08/2015 à 10h00 Ouverture des offres : le 21/09/2015 à 10h00 ; l’art. 90 §2 de l’arrêté royal du 15juillet 2011 est d’application. Procedure - datums De bekendmaking van het aanbestedingsbericht : 23/07/2015 Informatiesessie : 18/08/2015 om 10u Opening van de offertes : 21/09/2015 om 10u ; art. 90 §2 van koninklijk besluit van 15 juli 2011, is hier van toepassing. 6

Procédure – Critères de sélection et d’attribution Cf. Cahier spécial des charges, point 13.1 : « Seules les offres des soumissionnaires qui satisfont aux critères de sélection sont prises en considération pour participer à la comparaison des offres sur la base des critères d’attribution repris au point 13.3 du présent cahier spécial des charges, dans la mesure où ces offres sont régulières sur le plan formel et matériel. » Procedure – Selectiecriteria en gunningscriteria Cf. Lastenboek, punt 13.1 : « Enkel de offertes van de inschrijvers die voldoen aan de selectiecriteria, worden in aanmerking genomen om deel te nemen aan de vergelijking van de offertes op basis van de in punt 13.3 van dit bestek opgenomen gunningscriteria, voor zover deze offertes formeel en materieel regelmatig zijn. » 7

Point 13.1 Critères de sélection Droit d’accès et critères d’exclusion Sélection qualitative : - moyens financiers et - compétence technique Punt 13.1 Selectiecriteria Toegangsrecht en Uitsluitingscriterium Kwalitatieve selectie : - de financiële draagkracht en - de technische bekwaamheid 8

Point Critères de sélection qualitative : compétence technique Le contrôle de la qualité Disposition du personnel compétent Compétence des services déjà exécutés, au cours des trois dernières années, sur : - les questions de radicalisme et d’extrémisme violent (et de terrorisme) et - les questions politiques Punt Selectiecriteria : kwalitatieve selectie De kwaliteitscontrole Beschikken over competent personeel Bekwaamheid van uitgevoerde diensten tijdens de laatste drie jaren over : - radicalisme en gewelddadig extremisme (en terrorisme) kwesties en - politieke vraagstukken 9

Point 13.3 Critères d’attribution 1.Le prix (< 181,500 euros)(50%) 2.La qualité technique de l’offre (50%) dont : - Le concept et le plan d’approche (30%)* : caractère belge de la problématique - L’organisation (20%)* : méthode de travail, planning, méthodologie, interdisciplinarité et indépendance -> à décrire dans une note de maximum 5 pages Punt 13.3 Gunningscriteria 1.Prijs (< 181,500 euros) (50%) 2.Kwaliteit van de offerte (50%) waarvan : - het voorgestelde concept en plan van aanpak (30%)* : de Belgische aard van de problematiek - de organisatie (20%)* : de manier van werken, planning, werkwijze, interdisciplinariteit en onafhankelijkheid -> in een nota van maximaal 5 bladzijden beschrijven 10* plus particulièrement / * in het bijzonder

Questions posées / Gestelde vragen: 1.Het documenten “AFWIJKINGEN VAN DE ALGEMENE UITVOERINGSREGELS”, art VOORWERP, maakt gewag van één enkel perceel; in het offerteformulier is sprake van 12 missies. Hoe moeten deze begrippen verstaan worden? Gelet op de aard van de opdracht (art. 1 en 7), is allicht een zekere voorbereidingstijd nodig om dan op kruissnelheid te komen en, vervolgens, beleidsrelevante voorstellen te formuleren. Kan dit in het plan dat deel kan uitmaken van de Offerte door de inschrijver gedetailleerd worden, en /of in het Protocol? 2.De duur (art. A.2) wordt omschreven voor 1 jaar en is 3 maal verlengbaar. Hoe geschiedt een verlenging? Geschiedt die op basis van hetzelfde bestek? (zie ook punt 7 op p. 6 waar sprake is van “over de vier jaren”). 3.In verband met de wijze van indiening (art. 5.1) kan er tegenspraak zijn tussen verboden of toegelaten electronische indiening. Kan dit verduidelijkt worden? 11

Questions posées / Gestelde vragen: 4.In art. 7 (Beschrijving an de te presteren diensten) wordt verwezen naar vragen van verschillende beleidsinstanties. Worden daarmee instellingen en besturen van diverse beleidsniveau’s bedoeld, en desgevallend ook nog andere instanties? Zal de FOD deze vragen (on-)ontvankelijk verklaren, selecteren en prioritiseren zodat de Denktank kan focussen op de kern van de opdracht? 5.In het zelfde onderdeel is sprake van minimaal 12 vergaderingen en rapporten per jaar – enerzijds – en – anderzijds – van vergaderingen op redelijke basis na een redelijke termijn. Hoe dienen deze werkwijzen begrepen te worden, en kan het plan van de indiener hier concrete voorstellen over maken? (zie ook vraag 11 en art ) 6.Kan worden aangenomen dat rapporten (art. 7) in het F of N worden geredigeerd, of dient elk rapport in F én N opgesteld? 12

Questions posées / Gestelde vragen: 7.De bepaling ivm de intellectuele eigendom en de communicatie behandelt beide onderwerpen op gelijke voet. Het kan voorkomen dat experten waarop de denktank beroep doet hun intellectuele eigendomsrecht hebben op hun auteurswerken. Vergt hun medewerking onverkort overdracht – hetgeen een hinderpaal kan zijn tot medewerking-, of geldt de bepaling enkel op de geaggregeerde rapporten die de denktank opstelt? 8.Inzake communicatie wordt de uitdrukkelijke voorafgaande toesteming vereist van de Minister. Hier geldt dezelfde vraag: mag worden aangenomen dat deze bepaling de geaggregeerde rapporten van de denktank betreft, die aan de Minister zullen worden overgemaakt? Kan de denktank communiceren mét de toestemming van de Minister? Kan de denktank voorstellen doen ivm communicatie? 9.Communiceert de Minister en/of de FOD over de opdracht zelf, eens deze is toegewezen en/of eens deze van start is gegaan? 13

Questions posées / Gestelde vragen: 10.In art is sprake van eenheidsprijzen en globale prijzen. Hoe dienen die noties begrepen in het licht van aard (art. 1) en voorwerp (art. 7) van het bestek? 11.In art wordt verwezen naar medewerkers en personeel. Kan de groep werken met losse medewerk(st)ers op basis van hun expertise, vermits het doel is om multidisciplinair te werken? En is het mogelijk deze noch als personeel noch als ‘onderaannemers’ te beschouwen – gelet op de aard van de opdracht, die de verzameling van kwaliteitsvolle, brede en multidiscplinaire expertise vergt. 12.Is de in art. 16 bedoelde bestelbrief gelijk aan de gunningsbeslissing, of wordt hiermee nog iets anders bedoeld? Zijn specifieke adviesvragen die de FOD overmaakt bestelbrieven in de zin van art. 16.1? 14

Questions posées / Gestelde vragen: 13.Wat wordt bedoeld met vaste termijn in art : slaat dit op de termijn van de gunning (1 jaar, verlengbaar)? Kan het plan dat een inschrijver voorstelt hierover concrete voorstellen doen met het oog op het hier genoemd protocol? 14.In art is sprake van de plaats waar de diensten moeten worden uitgevoerd. Wordt hiermee bedoeld de plaats waar de rapporten worden ingediend? Heeft de inschrijver de vrijheid om vergaderingen te organiseren “at arms length” van de vergunnende overheid en de Administratie? 15