Schokkende beelden in de media Media begrip week 37-38.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Uitslag enquête over online pesten
Presentatie over Cyberpesten
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Opkomen voor jezelf.
Verborgen vormen van pesten
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De professor Er was eens een professor zijn naam was Einstein. Einstein had een laboratorium met allemaal flesjes,drankjes en soms ontplofte er zomaar.
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Beelden storm.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Er is een Kindeke. Er is een Kindeke Er is een Kindeke geboren op d’ aard; Er is een Kindeke geboren op d’ aard;
Blijf bij mij Jolink.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Waar ben jij heel goed in?
© Hoe voel ik mij ? blij droevig boos bang angstig benieuwd vies van… beschaamd.
Geluid aan.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Interpreteren van data
Heb je vandaag een slechte dag?
Weet je wie ik ben ?.
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Het leven geeft te denken
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 3 – Zullen we delen?.
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Medialessen groep 8.
BEJAARDENZORG Thema: Thuis of tehuis?. Lesverloop Vers van de pers Woordenschat bejaardenzorg De plusquamperfectum: oefeningen + schrijven Verrassingsgesprek.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Online filmpjes maken. (
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Altijd online!.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Werkwoorden in de v.t. Reeks 1.
Portfolio Presentatie
Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus
De robot en de uitvinder! Geschreven door de kinderen van groep 3 en 4a!
Eenzame kerst Media begrip week Kerstfeest Vraag 1: met wie en waar ga je dit jaar Kerstmis vieren? Vraag 2: ken je iemand die Kerstmis dit jaar.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
2 Vier stellingen; Rode duim; Groene duim, 3 Stelling 1 Je stuurt via Snapchat een foto van jezelf met weinig kleren aan. Je vriend(in) slaat die foto.
Kinderen en de sociale media. Hoe ga je daarmee om? Toon interesse in waar je kind mee bezig is. Laat kinderen online met een nickname.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Ben jij je eigen databaas?
doe de test. Eerlijk invullen.
Communicatie 7e les.
Cadeau’s voor het kindje
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Sociale media.
Sociale Media.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Transcript van de presentatie:

Schokkende beelden in de media Media begrip week 37-38

Rampen Er gebeurt heel veel in de wereld: hele mooie, maar ook minder mooie of zelfs schokkende gebeurtenissen. Soms is hierover geschreven in geschiedenisboeken. Soms is het gisteren of vandaag gebeurd. Soms is het nieuws heel ver weg en soms ook dichtbij huis.

Opdracht 1: Benoem met de klas enkele voorbeelden. Misschien weet je een voorbeeld uit de geschiedenis(les) of iets dat je zag op het jeugdjournaal. Ken jij een voorbeeld van een: - ongeluk - natuurgeweld - epidemie - aanslag - oorlog

“Wil je een afschuwelijke foto zien?” Wat zou je zeggen al iemand op straat dit aan je vraagt? Misschien wil je eerst wat meer informatie over de foto, voordat je het te zien krijgt. Online wordt deze vraag niet eerst aan je gesteld. Dagelijks ben je online. Misschien zoek je wat op Google, ben je aan het Whatsappen, Snapchatten, zit je op Facebook of op Youtube. Ineens komt er een beeld voorbij dat je laat schrikken.

Aanslagen Deze les is gemaakt omdat er afgelopen week aanslagen in België waren. Hiervan kwamen veel nieuwsupdates en foto’s voorbij op sociale media. Wie heeft er een akelige foto van de aanslagen gezien?

Wat doet zo’n foto met je? Beantwoord de onderstaande vragen voor jezelf. Bespreek ze daarna in je tafelgroepje of klassikaal. Vraag 1: Wie ziet wel eens een foto of filmpje dat je liever niet had willen zien? Vraag 2: Hoe kwam de foto of het filmpje bij je terecht? Vraag 3: Wat deed het met je? Vraag 4: Wat vind je ervan dat dit gedeeld wordt? Vraag 5: Kon je er met iemand over praten?

Beschermen…? Wat vind jij van de volgende stelling: “Ik vind dat we via sociale media meer beschermd moeten worden tegen schokkende beelden”.

---Einde---