Welkom Acadin Conferentie. Programma 13.30 uur Woord van welkom 13.45 uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) 15.15 uur Pauze met koffie en thee.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Ga? 2010.
(G)MR en invloed op de kwaliteit van het onderwijs
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
Acadin, ruimte voor talent
Karen van Hulten Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 5: pientere kleuters, groepsplannen, planning en organisatie in de klas.
BattleBots The school battle.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Acadin, ruimte voor talent binnen een rijke leeromgeving
Het T-pack model en de iPad
Welkom! 20:00Introductie: uw kind op het JCU 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen.
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Talent in Ontwikkeling
KLIMAATBUFFERS Technicles NVON-congres Duurzaamheid in processen Heerlen 14 maart 2008.
WildWaterWonen Cees Brederveld. Vernieuwing Onderbouw/school Minder vakken Minder kerndoelen Meer samenhang Eigen invulling Leerling centraal.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Symposium Differentiatie
Welkom op deze informatieavond
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Cultuurprofieldoelen;
Alfons ten Brummelhuis
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Een gezegende sabbat!. Wat kunt u de komende periode verwachten?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Voorlichting voor ouders op basisscholen Het Groene Lyceum van Lentiz Welkom!
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Talent stimuleren en ontwikkelen
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Desirée Houkema & Yvonne Janssen Conferentie ‘Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid’ – 11/12 november.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Jaarplan Informatieavond “School Ondernemings Plan ”
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Voor talenten in uw klas!
Loopbaancompetenties
Coaching in regioleren
Presentatie EduCheck SOML
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Koningin Julianaschool,
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Voor talenten in uw klas!
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
Gepersonaliseerd leren
Samenwerken en communicatie
Onderwijsontwerp cluster havo/vwo
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Samenwerking die je vleugels geeft
Activernde didactiek & passende werkvormen
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
organiseert speciaal voor u een …
<datum en titel presentatie/bijeenkomst>
Cijferloos lesgeven bij talen
The Future Teacher 3.0.
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Transcript van de presentatie:

Welkom Acadin Conferentie

Programma uur Woord van welkom uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) uur Pauze met koffie en thee uur Lezing prof. dr. Tessa Kieboom, talentvolle- en hoogbegaafde leerlingen uur Napraat met hapje en drankje

Acadin Inhoud Michiel Masselink en Nina Oosterveen

Acadin nieuwe stijl

Waarom? 25% slimste leerlingen Toptalenten 25% best presterende leerlingen Hoogbegaafd

Hoe zet jij Acadin in? Acadin zetten wij in voor leerlingen die……..  Gesignaleerd zijn als (vermoedelijk) hoogbegaafd  Hoog presteren op alle vakgebieden  Hoog presteren op één of meerdere vakgebieden  Bovengemiddeld presteren op één vakgebied  Bredere of diepgaande interesses hebben  (vermoedelijk) Onderpresteren  Anders……………………..

UITDAGEND ONDERWIJS! groep 1-2groep 3-4groep 5-6groep 7-8peuterVO LeerconditiesLeerervaringen

Succesvol intelligent

Wat is nieuw ? Zoekcriteria Leeractiviteiten Ontwikkellijn

De individuele leerling staat centraal Zoekcriteria groep 1-2groep 3-4groep 5-6groep 7-8peuterVO

21 e -eeuwse vaardigheden de school in….

Manieren van WERKEN Samenwerken Communiceren ‘GEREEDSCHAP’ ICT-vaardig Informatievaardig Media-wijs Logisch redeneren

HOUDING: Creatief en innovatief Kritisch, oplossend besluitvaardig Metacognitie Zelfregulerend Wereldburgers: Verantwoordelijk Sociaal-cultureel competent

Leeractiviteiten “Alles wat je aandacht geeft, groeit!”

Ontwikkellijn

Leercondities Zelfstandigheid Metacognitie Leerervaringen Cognitieve ontwikkeling Beheersing ‘werkprocessen’ Ontwikkeling van talenten

Leercondities Zelfstandigheid Metacognitie met hulp zonder hulp zelfstandigheid

ontwikkeling van de metacognitie bevorderen leercondities groep 1-2groep 3-4 groep 5-6groep 7-8 ‘modelling ’ gerichte ‘feedback ’

Leerervaringen

Jong geleerd…. Hoe pak je het aan… – Mindmap – Planning – Schema’s, Grafische hulpmiddelen – Denktechnieken – … Laat zien wat je hebt geleerd – presentatie – animatie – film – poster – infographic – ….. Leerervaringen Cognitieve ontwikkeling Beheersing ‘werkprocessen’

Inhoud Nog vragen?

Acadin Techniek Volkert Zaal

Waarom een nieuwe leeromgeving? Acadin gaat vernieuwen om tegemoet te komen aan de wensen van nu. Voorbeeld: – Huidige omgeving is 5 jaar geleden gemaakt, in het pre- tablet tijdperk. – Techniek beter laten aansluiten bij de inhoud en werkwijze (was andersom).

Hoe? Een geheel nieuwe omgeving maken. Gefaseerde uitrol van augustus 2016 tot december 2016, Januari 2017 alle gebruikers over naar de nieuwe omgeving.

Wat kunt u verwachten. – Gebruik van video binnen Acadin waardoor het ook voor leerlingen lager dan groep 4 geschikt wordt. – Platform onafhankelijk (PC, laptop, iPad, Galaxy tab, Chromebook, etc.). – Uitwisseling met Esis en ParnasSys (EDEXML). – Opdrachten in de leeromgeving en geen downloads meer.

Leraar dashboard

Leraar, activiteit toekennen

Leerling dashboard

Leerling, actieve leeractiviteiten

Techniek Nog vragen of wensen?

Acadin Veel succes met de talentontwikkeling van uw leerlingen!