Welkom Acadin Conferentie
Programma uur Woord van welkom uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) uur Pauze met koffie en thee uur Lezing prof. dr. Tessa Kieboom, talentvolle- en hoogbegaafde leerlingen uur Napraat met hapje en drankje
Acadin Inhoud Michiel Masselink en Nina Oosterveen
Acadin nieuwe stijl
Waarom? 25% slimste leerlingen Toptalenten 25% best presterende leerlingen Hoogbegaafd
Hoe zet jij Acadin in? Acadin zetten wij in voor leerlingen die…….. Gesignaleerd zijn als (vermoedelijk) hoogbegaafd Hoog presteren op alle vakgebieden Hoog presteren op één of meerdere vakgebieden Bovengemiddeld presteren op één vakgebied Bredere of diepgaande interesses hebben (vermoedelijk) Onderpresteren Anders……………………..
UITDAGEND ONDERWIJS! groep 1-2groep 3-4groep 5-6groep 7-8peuterVO LeerconditiesLeerervaringen
Succesvol intelligent
Wat is nieuw ? Zoekcriteria Leeractiviteiten Ontwikkellijn
De individuele leerling staat centraal Zoekcriteria groep 1-2groep 3-4groep 5-6groep 7-8peuterVO
21 e -eeuwse vaardigheden de school in….
Manieren van WERKEN Samenwerken Communiceren ‘GEREEDSCHAP’ ICT-vaardig Informatievaardig Media-wijs Logisch redeneren
HOUDING: Creatief en innovatief Kritisch, oplossend besluitvaardig Metacognitie Zelfregulerend Wereldburgers: Verantwoordelijk Sociaal-cultureel competent
Leeractiviteiten “Alles wat je aandacht geeft, groeit!”
Ontwikkellijn
Leercondities Zelfstandigheid Metacognitie Leerervaringen Cognitieve ontwikkeling Beheersing ‘werkprocessen’ Ontwikkeling van talenten
Leercondities Zelfstandigheid Metacognitie met hulp zonder hulp zelfstandigheid
ontwikkeling van de metacognitie bevorderen leercondities groep 1-2groep 3-4 groep 5-6groep 7-8 ‘modelling ’ gerichte ‘feedback ’
Leerervaringen
Jong geleerd…. Hoe pak je het aan… – Mindmap – Planning – Schema’s, Grafische hulpmiddelen – Denktechnieken – … Laat zien wat je hebt geleerd – presentatie – animatie – film – poster – infographic – ….. Leerervaringen Cognitieve ontwikkeling Beheersing ‘werkprocessen’
Inhoud Nog vragen?
Acadin Techniek Volkert Zaal
Waarom een nieuwe leeromgeving? Acadin gaat vernieuwen om tegemoet te komen aan de wensen van nu. Voorbeeld: – Huidige omgeving is 5 jaar geleden gemaakt, in het pre- tablet tijdperk. – Techniek beter laten aansluiten bij de inhoud en werkwijze (was andersom).
Hoe? Een geheel nieuwe omgeving maken. Gefaseerde uitrol van augustus 2016 tot december 2016, Januari 2017 alle gebruikers over naar de nieuwe omgeving.
Wat kunt u verwachten. – Gebruik van video binnen Acadin waardoor het ook voor leerlingen lager dan groep 4 geschikt wordt. – Platform onafhankelijk (PC, laptop, iPad, Galaxy tab, Chromebook, etc.). – Uitwisseling met Esis en ParnasSys (EDEXML). – Opdrachten in de leeromgeving en geen downloads meer.
Leraar dashboard
Leraar, activiteit toekennen
Leerling dashboard
Leerling, actieve leeractiviteiten
Techniek Nog vragen of wensen?
Acadin Veel succes met de talentontwikkeling van uw leerlingen!