: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H e r m a n s v l i e g e n a r c h i t e c t e n op de bies bv schimmert t:(045) f:(045) Ontwikkelingsvisie Sportpark Hulsberg 19.
Advertisements

Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Buurtbijeenkomst Diakonessenhuis
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
Omgeving EBC Regenboog Ontwikkelingen EBC en omgeving.
Welkom.
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Veilig naar school! Wat maakt dat dit een veilige schoolomgeving voor kinderen is? -Praktijkvoorbeelden van de inrichting van een veilige schoolomgeving-
Mobiliteitsaspecten brede scholen Otto van Boggelen Themabijeenkomst brede scholen, 20 mei 2010.
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Voorontwerpbestemmingsplan “Stationskwartier” Welkom op deze informatieavond Woensdag 11 september 2013.
Wijkontsluiting stationskwartier
10 september 2008 Projectnaam : Verkeerskundige inrichting omgeving Brede School Plus Lage Mierde Opdrachtgever : Gemeente Reusel – De Mierden Verkeerskundige.
Inspraak bewonersvereniging De Bongerd
Inloop D’n Brooy d.d. 2 juli Welkom Stand van Zaken besluitvorming gemeente Toelichting plannen en proces Vragenronde.
IP Schepenstraat.
Leerplan Centrum Den Hoorn Eindwerkstuk RE&H Opsteller: Remko Bentvelsen Mark den Heijer Docent:H. Vande Putte Datum:
Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom.  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen.
Van krachtwijk naar fietswijk
1410 voorlopig ontwerp Informatiebijeenkomst omwonenden KEC Weert VOORLOPIG ONTWERP 27 januari
SADAN-opdracht Stap 2: De basistekst Jacobs Jille 1BaMV B r
Verkeersveilige Schoolomgeving
Rioolvervanging 'De Lors'
Inloopavond gemeente Leek 9 september 2015 Proefproject Openbare Verlichting gemeente Leek (beleving presentatie)
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Aanbeveling fietsstroken CROW-Fietsberaad
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Toegankelijke bushalten Gem. Schinnen Door: ing. Maurice Vroomen ing. Rudy Stevens.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Locatiestudie Brede School op voormalig Morgenzon-terrein te Zeeland 26 januari 2011 Inhoud.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Herstructurering Sluispolder West en de Binnenstad Informatiebijeenkomst 1 oktober 2014.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Herinrichting Wilgenplein 17 juni Programma  Opening  Overdracht Peter Toes  Toelichting Oranjewoud  parkeeronderzoek  analyse  visie  modellen.
Bestemmingsplan Winsum Onderdendamsterweg 33b Informatieavond 18 maart 2010 Het bestemmingsplan.
Nieuwbouw basisschool / VVG’25 16 juni Programma uur:Welkom uur:Presentatie - Locatiekeuze (Theo Gudden) - Augustinus en St. Martinusschool.
klankbordgroepbijeenkomst1 Welkom leden van klankbordgroep Bergerhoflocatie.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Woonprojecten Klooster & Jukschot Woonproject Klooster: situering 2.
klankbordgroepbijeenkomst1 Welkom leden van klankbordgroep Bergerhoflocatie.
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Het Parkeren Uitgelicht Modellenstudie Koningshoek Themaraad Maassluis 27 oktober 2009 Deel 1.
Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum-West. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen Wijkraden i.s.m. Ir. Jan G.M. van der Zanden, Haarlem,
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland Voorbereidende Vergadering, 6 maart 2012 Dia 1 BESTEMMINGSPLAN KINDCENTRUM ZEELAND.
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Nationaal Parkeercongres 2017
Groot Onderhoud Noordkade
Herinrichting Haacht-Station
Vogelvlucht: onze standpunten Postzegel: kleine locatie, groots pand Privacy Schijnparticipatie / hoog inzetten-aanpak Maatschappelijke plint wel nodig?
Nieuwbouw school Kinderburg Rank
Transcript van de presentatie:

: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig adviseur

: nordinfra Inhoud presentatie : Verkeerskundige aspecten: : Toelichting verkeersproductie, ontsluiting en verkeersafwikkeling : Toelichting verkeersveilige inrichting in relatie tot brede school : Toelichting parkeersituatie 2

: nordinfra Verkeersproductie van het nieuwe plan : : Plan genereert nieuw verkeer als gevolg van: o nieuwe woningen o bezoekers nieuwe voorzieningen o halen en brengen van kinderen naar brede school : Dit heeft effecten voor: o drukte op de Mesweg en Sportparklaan (etmaalintensiteiten) o doorstroming op het kruispunt Mesweg-N298 (kruispuntcapaciteit en wachttijd) 3

: nordinfra Verkeersproductie van het nieuwe plan : : geschatte verkeersproductie: maximaal 800 à 900 mvt/etm : vraag: is deze toename acceptabel? 4

: nordinfra Ontsluiting en verkeersafwikkeling : Hoeveel verkeer kunnen de Mesweg en Sportparklaan “hebben”? 5

: nordinfra Ontsluiting en verkeersafwikkeling : : Streefwaarden voor de maximale gewenste intensiteit in het kader van de leefbaarheid voor erftoegangswegen (woonstraten) o maximaal à mvt/etm o echter bij voorkeur lager dan mvt/etm : Nieuwe verkeer verdeelt zich over drie richtingen via de Sportparklaan en Mesweg, aanname o.b.v. verkeersintensiteiten: o 60% via Mesweg naar N298 o 20% via Sportparklaan naar N298 o 20% via Mesweg richting Arensgenhout 6

: nordinfra 7

8

Ontsluiting en verkeersafwikkeling : 9 : Extra verkeer leidt dus niet tot overschrijding van de (strengste) streefwaarde van 3000 mvt/etm : Aandachtspunten: o verkeersveilige inrichting van de straten o 30 km-snelheidsregime o verkeersstromen van/naar de brede school o parkeersituatie

: nordinfra 10 Ontsluitingsstructuur basisvarianten :

: nordinfra 11 Ontsluitingsstructuur inspraakvarianten :

: nordinfra 12 Ontsluitingsstructuur clustervarianten :

: nordinfra Verkeersveilige inrichting schoolomgeving : : Zoveel mogelijk onderscheid tussen verschillende stromen (auto/fiets/voetgangers) : Voldoende overzicht voor kinderen op oversteeklokaties : Zorgen voor een herkenbare schoolomgeving voor weggebruikers : Voldoende wachtruimte voor ouders creëren : Onderscheid tussen kortparkeren (brengen/halen kleine kinderen) en kiss ‘n ride (voor grotere kinderen) : Kiss ’n ride strook situeren in straat met verkeerscirculatie : Straten direct voor de school vrijhouden van parkeren/stoppen : Verkeersveilige oversteek voor langzaam verkeer over de N298 13

: nordinfra Verkeersveilige inrichting school : 14

: nordinfra Parkeersituatie : Nieuwe woningen : Parkeren bewoners op eigen erf  rekening houden bij ontwerp kavels : Bezoekersparkeren: eis = 0,3 ppl per woning  6 tot 17 parkeerplaatsen situeren op de weg (snelheidsremmend) en/of in nieuwe parkeervakken Sportfaciliteiten: huidige parkeerplaatsen uitbreiden Brede school/gemeenschapshuis/bibliotheek: : Nieuwe aanleg parkeerplaatsen, rekening houden met combinatie- mogelijkheden : Kiss ‘n ride-voorziening + kortparkeren 15

: nordinfra Parkeersituatie: parkeerbalans voorzieningen : 16 FUNCTIES KENGETALLEN (VAN CROW) UITKOMSTEN Uitgangspuntminmaxperminmax niet stedelijk, gelegen rest beb, kom Basisschool12groepenidem, excl. Kiss/ride0,51groep612 peuterspeelzaal4arbeidsplaatsenidem, excl. Kiss/ride0,60,8arbeidsplaats23 kinderdagverblijf4arbeidsplaatsenidem, excl. Kiss/ride0,60,8arbeidsplaats23 BSO2arbeidsplaatsenidem, excl. Kiss/ride0,60,8arbeidsplaats12 bibliotheekruimte150m2idem0,50,7100 m2 BVO11 gemeenschapshuis650m2idem24100 m2 BVO HALEN/BRENGEN onderbouw150leerlingen% leerlingen per auto:0,5x0,5x0,75=28kort parkeren bovenbouw150leerlingen% leerlingen per auto:0,25x0,25x0,85=8kiss 'n ride peuterspeelzaal/kinderdagverbl.100leerlingen% leerlingen per auto:0,6x0,25x0,75=11kortparkeren 47 Opmerkingen: Combinatiemogelijkheden basisschool en gemeenschapshuis, hierdoor is een reductie van 13 tot 26 plaatsen mogelijk Resultaten: Schatting totaal benodigd voor brede school: min 60 ppl, max 70 ppl. Nieuwe parkeerplaatsen in plannen:85 tot 116(gedeeltelijk gecombineerd met nieuwe ppl. voor sportvelden) plus uitbreiding parkeerplaatsen bij sporthal

: nordinfra Conclusies & aanbevelingen verkeer/parkeren : : Hoeveelheid extra verkeer is i.r.t. streefwaardes ruimschoots acceptabel en kan goed via het bestaande wegenpatroon worden afgewikkeld. : Alle gepresenteerde ontsluitingsvarianten zijn mogelijk, gelet op beperkte hoeveelheid extra verkeer is aparte ontsluiting sportvoorzieningen echter niet noodzakelijk  nut/noodzaak afwegen i.r.t. extra investering. : De parkeerdruk wordt goed in de plannen goed opgevangen: o uitbreiding parkeerplaatsen bestaande sportvoorzieningen; o ruim voldoende nieuwe parkeerplaatsen voor school en voorzieningen. : Aandacht voor een goede verkeersvisie voor het verkeer van/naar de brede school nadat een van de stedenbouwkundige modellen gekozen is. 17

: nordinfra Postbus CD Maastricht tel: +31 (0) ing. Nordine Bouchiba 12 mei /02