Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Trafiek platen. 2 Herman Waterschoot Historiek Agfa Wiesbaden (D) koopt Alu Coils Hoofdstuk 76 60% T2 - 40% T1 Aktief veredelingssysteem.
Wat is interactieve marketing?
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
Internationale marketing
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Vereenvoudiging bij aankomst Scenario met NCTS
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
Distributiestrategie
H8: Distributie.
De Monsanto logistieke ketting en de synergie met PLDA Antwerpen
Paperless Douane en Accijnzen
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Hoofdstuk 8 Btw-reglementering.
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
ORGANISEREN.
[Productnaam] Marketingplan
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Een kijkje in de keuken van:..... De Douanepraktijk André Jansen 15 maart 2011 – Deel I: Douanerecht –
HET DOUANEWETBOEK VAN DE UNIE Welke wijzigingen? MAART 2016 Algemene Administratie van de Douane en Accijnzen van België Opgesteld door Joëlle Delvaux.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Dienstenmarketing Week 4.
INTERNATIONAAL ONDERNEMEN 10 Logistiek en douane Waar ligt jouw grens? Bron CPB (2008) Bron nu.nl Bron CBS Door Anthea Van Os
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Marketingplan [Productnaam]
Software en het Weens Koopverdrag
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les: H.3 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 1 De logistieke sector
Hoofdstuk 4 Ontvangst controleren
Verzamelen verpakken en verzenden
Goederenstroom en voorraadbeheer
Nederland en de rest van de wereld
Logistieke kwaliteitsprocessen
Douaneformaliteiten na Brexit
CITES.
Het logistieke proces B
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 1 De logistieke sector
Transcript van de presentatie:

Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11

11.2 Kanaal: Externe factoren: Klant: B2B - B2C Product: convenience – specialty Vraag: status – noodzaak Concurrentie:geen – veel Juridisch/Gebruiken: verboden - gewoonte

Factoren die breedte beïnvloeden: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

11.3 Structuur van kanaal: Marktdekking (kanaalbreedte) Kanaallengte Controle Mate van integratie

Structuur kanaal:(kanaalbreedte) marktdekkingstrategieën: Intensief Selectief Exclusief

marktdekkingstrategieën ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

Verticale integratie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

11.4 Controleren en managen Selecteren tussenpersonen Overeenkomst afsluiten Motiveren Controleren Ontbinden

11.5 Fysieke distributie Transport Opslag en overslag Verpakking 11.7 Documenten ((B/L, CMR, C v O)

Exportdocumenten Transportdocumenten (Bill of lading / CMR / Airway bill) Oorsprongdocumenten (Certificaat v. oorsprong / Eur-1) Overige documenten (administratieve documenten / vergunningen) Internationale marketing

11.8 Douane "Automated Import System", inklaren in vrije verkeer toe laten overal in de Europese Unie, ongeacht de fysieke locatie van de goederen. De gegevens worden slechts een keer aangeboden. "Communautair Douane Wetboek" alle douaneregelingen van de Europese Unie, zijn opgenomen. “SAGITTA”: Systeem voor Automatische Gegevensverwerking met betrekking tot Invoeraangiften met Toepassing van Terminals voor het doen van een Aangifte Internationale marketing

Kanaalbeslissingen: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

Internationale promotie: Eigenlijk: communicatie

internationale reclameblunders: chocola met de naam: Crap (poep), “Nothing sucks like Electrolux?” Campagne in Midden Oosten:

internationale communicatie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

communicatie-instrumenten (media) ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

internationale communicatie: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

direct mail (databasemarketing) en persoonlijke verkoop ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

Viral Marketing: mond-tot-mondreclame via internet over: product, reclame boodschap via o.a. mail, MSN, hyves ed. voorbeeld: inloopkast reclame van Heineken

????