Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11
11.2 Kanaal: Externe factoren: Klant: B2B - B2C Product: convenience – specialty Vraag: status – noodzaak Concurrentie:geen – veel Juridisch/Gebruiken: verboden - gewoonte
Factoren die breedte beïnvloeden: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
11.3 Structuur van kanaal: Marktdekking (kanaalbreedte) Kanaallengte Controle Mate van integratie
Structuur kanaal:(kanaalbreedte) marktdekkingstrategieën: Intensief Selectief Exclusief
marktdekkingstrategieën ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
Verticale integratie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
11.4 Controleren en managen Selecteren tussenpersonen Overeenkomst afsluiten Motiveren Controleren Ontbinden
11.5 Fysieke distributie Transport Opslag en overslag Verpakking 11.7 Documenten ((B/L, CMR, C v O)
Exportdocumenten Transportdocumenten (Bill of lading / CMR / Airway bill) Oorsprongdocumenten (Certificaat v. oorsprong / Eur-1) Overige documenten (administratieve documenten / vergunningen) Internationale marketing
11.8 Douane "Automated Import System", inklaren in vrije verkeer toe laten overal in de Europese Unie, ongeacht de fysieke locatie van de goederen. De gegevens worden slechts een keer aangeboden. "Communautair Douane Wetboek" alle douaneregelingen van de Europese Unie, zijn opgenomen. “SAGITTA”: Systeem voor Automatische Gegevensverwerking met betrekking tot Invoeraangiften met Toepassing van Terminals voor het doen van een Aangifte Internationale marketing
Kanaalbeslissingen: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
Internationale promotie: Eigenlijk: communicatie
internationale reclameblunders: chocola met de naam: Crap (poep), “Nothing sucks like Electrolux?” Campagne in Midden Oosten:
internationale communicatie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
communicatie-instrumenten (media) ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
internationale communicatie: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
direct mail (databasemarketing) en persoonlijke verkoop ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
Viral Marketing: mond-tot-mondreclame via internet over: product, reclame boodschap via o.a. mail, MSN, hyves ed. voorbeeld: inloopkast reclame van Heineken
????