Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Klik op de oefening die je wil maken:
Newton - HAVO Golven Samenvatting.
Energie Wanneer bezit een lichaam energie ?
Gelijkmatige toename en afname
Korte handleiding: een ppt met sneeuweffect…
ANIMATIES EN ONDERDELEN
Instructie Programmeren Task 1 5JJ70. Task 1.1: Hello World •Klik naast de laatste accolade in de grijze kantlijn om een breakpoint neer te zetten, anders.
Periode 2: LICHT EN GELUID
Selectie (2). • Je kan een cirkel (vierkant) selecteren vanuit ‘het midden’ met alt en shift ingedrukt.
Eindopdracht Fotografie (1ste periode) Analyse eigen foto’s
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
Gedeeltelijke terugkaatsing
Instructie Programmeren Task 1 5JJ70. Task 1.1: Hello World Klik naast de laatste accolade in de grijze kantlijn om een breakpoint neer te zetten, anders.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Omtrek is er omheen. lengte breedte breedte lengte
Niet-rechtlijnige beweging Vr.1
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Assenstelsels en het plotten van Functies in LOGO
De springende kikker Origami uit Japan.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Pen- & kleuropdrachten
Inleiding tot Excel.
Versie 1: 1306; v2: 1308 ….
Leer de toetsen van een keyboard!
Oppervlaktes K v Dorssen.
Smartboard: Move to reveal (gordijn en vergrootglas)
TM RM Zo ziet een stukje EEG van 2 seconden eruit. Veel ruis dus. Het trial marker kanaal geeft twee pulsen (TM), dat is een pijl naar rechts op het scherm.
Basis Computer Gebruik
Hoofdstuk 6 Allerlei verbanden.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Sketchup 2014 Les 10.
Les 4 De Muis (deel 1) Programmeren met Visual Basic Karl Moens.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Selecties.  Selectie Kader één rij (horizontaal)  Selectie kader één kolom (verticaal)  Rechthoekig  Ovaal  Lasso  Veelhoek Lasso  Magnetische.
havo B Samenvatting Hoofdstuk 7
Unfold your potential Excellente Excel-tips Februari 2015.
Vergelijkingen.
Assenstelsel tekenen.
Gecijferdheid les 1.3 Kwadraten en machten
DIV Architecture Seminarie Webdesign. CSS-bestand oproepen Voeg tussen en de volgende lijn code toe om een CSS-file te laten werken: Zorg ervoor dat je.
Omtrek. 2 cm 8 cm2 cm + + += of 4 x 2 cm8 cm= Omtrek van een vierkant = 4 x z Omtrek van een veelhoek
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 5
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Efficiënt werken met Adlib voor eindgebruikers
Meetkunde 5L herhalingsweek: 5L : ‘herhalingsweek’
Vormleer: herhaling vlakke figuren
ARNHEM NAAM DATUM TITEL Voeg afbeelding in, klik rechts en kies Naar achtergrond, pas dan de tekst aan.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
BEGINSCHERM STAAT KLAAR ? DE FOTO’S ZIJN INGEVOEGD ALSOOK DE ACHTERGROND. DE OVERGANGEN EN EFFECTEN ZIJN GEPLAATST!!!??? DAN GAAN WE, INDIEN NODIG, ER.
(de eenvoudige versie).   Teken een rechthoek voor het speelveld.  Maak 2 cirkels die je via de toetsen ASWD (voor speler 1) of de pijltjestoetsen.
1 De werkomgeving van autocad instellen nadat we het programma geopend hebben. Klik rechtsonder op workplace switching.
MENU: wat wil je doen? Hoe wil je het ZIEN VLOER = 2d BOVENAANZICHT
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
KLIK VOOR ELK VOLGEND SCHERM !!!!!!!!!
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Small Basic Console deel 2
Instructie onderwerp SmartArt-afbeelding met foto's tegen een rode achtergrond (gemiddeld) Ga als volgt te werk als u de SmartArt-afbeelding op deze dia.
De gehele getallen De gehele getallen De gehele getallen
bingo Een bingokaart maken. Teken een vierkant van 4 x 4 cm
Naam Functie, organisatie Calibri MT 28
Leren programmeren met Scratch
Pythagobord.
De natuurlijke getallen op een getallenas en in een assenstelsel
De stippellijn rondom het kader is voor het knippen.
Transcript van de presentatie:

Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden

Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat de tekst langzaam naar rechts verschuiven.  Als de x positie van de tekst groter dan 2 is, dan wordt x terug gelijk aan -2.0

X 10  Voeg aan de vorige oefening andere teksten toe. Zorg dat ze in verschillende richtingen bewegen en allemaal met een andere snelheid vooruitgaan.

Muis-indicator  Via Ms.b(0) en Ms.b(1) kom je te weten of je linker- en rechtermuisknop ingedrukt zijn. Teken twee circels op het scherm, die enkel gevuld worden wanneer de muisknoppen ingedrukt zijn.  Teken de omtrek van een rechthoek op het scherm.  Met Vec2(0,0).draw(PURPLE); zet je een purperen punt in het midden van het scherm. Vervang 0,0 door andere coordinaten en het punt komt ergens anders te staan.  Toon een punt dat zich verplaatst volgens de positie van de muis. Als dat gelukt is, dan schaal je de positie tot ze binnen je rechthoek past.

Error  In de vorige oefening kon je de positie van de muis ook buiten het vierkant vallen. Dit komt omdat je je muis ook buiten het programma kan bewegen. Daarbij komt dat je scherm meestal niet vierkant is, waardoor de maximale x positie niet 1, maar ongeveer 1.3 is.  Kleur de achtergrond groen als de positie van de muis (zowel x-as als y-as) binnen -1 en 1 valt. Indien niet, dan wordt de achtergrond rood.  Tip: je kan de absolute waarde van een getal krijgen via de functie: Abs(getal) Dus: Abs(-1) is gelijk aan 1 Abs(1) is ook gelijk aan 1 Abs(Ms.pos().y) geeft een getal tussen 0 en 1