Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Advertisements

F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Kindermoment.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
huiswerk IAM competenties
Personal Branding ‘laat zien wie je bent’ Minor Active Ageing
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Ho 8: Portfolio.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Learning by sleep.
Geloof in jezelf.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Iedereen gebruikt social media.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
VORMSEL- CATECHESE Ouderavond 30 september.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Kijken naar Kinderen Week 4
I skateboarden Hou vol. De aanhouder wint.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Verschillende rollen en stijlen
Personal Branding in een veranderende arbeidsmarkt Marianne Hoekstra, senior-intercedent Randstad Onderwijs Marianne Hoekstra.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Talent in Ontwikkeling
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Talent in Ontwikkeling
LinkedIn – Je carriere start nu!
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst 2

Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met de ondernemingsideeën?

Leerdoelen  De student maakt kennis met ondernemerschap  De student is zich ten dele bewust van eigen kunnen, interesse en ambitie

Personal Branding (1)  Wat is personal branding?  Beschouw jezelf als merk  Branding komt van binnenuit (eigen identiteit)  Durf op te vallen  Zichtbaarheid & Authenticiteit (echtheid  blijf natuurlijk)  Voordelen personal branding  Jezelf onderscheiden in een markt  Mensen kunnen zich herkennen in een persoon (kan leiden tot voordelen)  Het vergroot de kans dat anderen zich jouw blijven herinneren  Nadelen personal branding  Het duurt lang om op te bouwen en is makkelijk afgebouwd.

Personal Branding (2)  ABC personal branding  Apart – durf anders te zijn (voor jou 100 anderen)  Betrouwbaar – mensen moeten op je kunnen bouwen  Congruent – alles past (zorg dat de dingen waar je voor staat ‘matchen’)

Oefening 1: omschrijf jezelf in een woord…

Even een korte pauze!

Oefening 2: Sterkte en zwakte analyse (1)

Oefening 2: Waarden en ambitie (2)

Persoonlijk profiel Hoofdstuk 1 – Persoonlijk profielOVG* 1.1 Persoonlijke informatie - Een kort verhaal over wie je bent (denk aan hobby’s, interesses, sport en werk) - Curriculum Vitae (CV) - Zorg dat het CV er ook verzorgd en vakkundig uitziet 1.2 Motivatie en ambitie - Wat motiveert jou als persoon (denk ook aan je drijfveren) - Wat is je motivatie voor je ondernemingsidee - Welke ambitie heb je als persoon - Wat wil je graag bereiken 1.3 Persoonlijke eigenschappen - Wat zijn eigenschappen die jou als persoon omschrijven (denk ook aan de oefening waarbij je jezelf en anderen in één woord moest omschrijven) 1.4 SWOT (Sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen) - Wat zijn je sterke punten - Wat zijn je verbeterpunten (zwaktes) - Wat zijn kansen voor jou als persoon - Wat zijn bedreigingen voor jou als persoon 1.5 Stof patroon - Ontwerp een stof patroon die jou als persoon omschrijft. Leg ook uit waarom dit zo is.

Terugblik  Wat heb je geleerd?  Huiswerk  Op basis van de oefeningen: ontwerp een stof patroon die jouw als persoon omschrijft. Leg ook uit waarom je dit zo hebt ontworpen.  Digitaal (dit kan ook betekenen dat je een foto maakt )  Maak een C.V.  Deadline: zondag 14 februari 2016 (VALENTINE) 16:00  Via de mail naar Tamara en mij 