Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Problemen in de melkweg
Praktisch verkeersexamen
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
De bezoeker maakt een keuze tussen de verschillende monsters en locaties door op een monster te klikken.
Wat is er met mijn mama? Informatie over de ziekte ALS bedoeld voor kinderen op de basisschool. (Met nadruk bedoeld om samen met uw kind door te nemen)
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
Coöperatieve leerstrategieën
door: Roderick Juffermans
Alleen voor de flinke nadenkers onder ons
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Koningsspelen groep 5-8.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
digitale verkeerskrant van Rilland
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
In het verkeer.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Domein: Breuken, kommagetallen, verhoudingen en procenten
Bezittelijk voornaamwoord
Experts werkvorm + begrippentest
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Voorbereiding op toets H13 Klas: 4G
OM OVER NA TE DENKEN.
Techniek toernooi Het energieke lampje.
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Les 3: Verkeer TOETS.
Herhaling Staatsinrichting
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
Onderzoeksvragen maken
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Je kunt kiezen uit 4 categorieën muziek Raad welke muziek je hoort Bij een goed antwoord krijg je het aantal punten dat bij de vraag hoort Op het eind.
Geheugen Experiment ‘Onthouden en Vergeten’ Deel A.
Europa Quiz.
Kerstmis klassenstrijd Uitleg Dit spel speel je met 3 teams. Er zijn 15 opdrachten dus elk team krijgt 5 opdrachten. Achter elke kerstmuts schuilt een.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Schatronde.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
Centraal Examen Nederlands
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Quiz kampioen Beantwoord je de vragen goed dan ga je voor goud, maar gaat er één fout dan ben je alles kwijt!!!
Verjaardagsronde. Verjaardagsronde: In de verjaardagsronde zitten de teamleden om en om in een kring. Met het ‘cadeau’ op schoot beantwoorde de teamleden.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Meten en meetkunde in het verkeer
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Voorleesverhaal Joep op de stoep.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
Snelcursus digitaal tafelen
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Puntentelling Teams Geschat
NSCCT Instructie groep 4
De Pepernotenquiz Groep ..
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
De Slimste Mens van LEUVEN
NSCCT Instructie groep 6
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
volgende bladzijde terug
Ik hou van social media Mediabegrip week 27.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
Leren programmeren met Scratch
NSCCT Instructie groep 7
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Transcript van de presentatie:

Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een stopwatch op de pagina. Elk team heeft 60 seconden om zoveel mogelijk goede antwoorden te geven. Let op de gebruikte seconden gaan van je puntentotaal af.  De punten worden in de finaleronde omgezet in seconden.  Elke ronde heeft een aparte uitlegpagina zodat je weet wat de bedoeling is voor je begint aan een ronde.  Wie aan het einde van de finaleronde de meeste punten over heeft, is de winnaar en mag zich “De Slimste” noemen.  De meneer of juf leidt het spel en gaat over de knoppen. Ga naar rondeGa naar terug uitlegScore formulier

Score Team 1Team 2Team 3 Ronde 1 Ronde 2 Ronde 3 Ronde 4 Finale

Ronde

Vraag 1 Wat is de grootste planeet van ons zonnestelsel? score Jupiter terug antwoord

Vraag 2 Wie is de minister- president van Nederland? score Mark Rutte terug antwoord

Vraag 3 Wat wordt er van cacao gemaakt? score chocolade terug antwoord

Vraag 4 Wat is de hoofdstad van Drenthe? score Assen terug antwoord

Vraag 5 Waarom zijn bananen krom? score Groeien naar de zon toe terug antwoord

Vraag 6 Is een walvis een vis? score nee terug antwoord

Vraag 7 Hoe heet een vrouwtjesschaap? score ooi terug antwoord

Vraag 8 Hoeveel bulten heeft een dromedaris? score 1 terug antwoord

Vraag 9 Een andere naam voor een anemoonvis score clownvis terug antwoord

Ronde 2 Team 1 Waar denk jij aan bij Enschede? OverijsselUniversiteitVuurwerkramp Fc TwenteTextielindustrie score

Ronde 2 Team 2 Waar denk jij aan bij Waddenzee? EilandenZeehondenNatuurgebied VeerbootVakantie score

Ronde 2 Team 3 Waar denk jij aan bij schaatsen? Sven KramerKlapschaatsWinter IJsElfstedentocht score

Ronde 3 team 1 telefoonzonnebrilboekenpaspoortduikbril koffer woordenboek kledingzonnebrandtickets score Noem 10 dingen die je meeneemt op vakantie

Ronde 3 team 2 spakenframeventiellichtversnelling stuurremmenbelwielzadel score Noem 10 dingen die aan een fiets zitten

Ronde 3 team 3 SophieTessEmmaAnnaSaar LotteEvaJuliaLisaIsa score Noem 10 populairste meisjesnamen van 2012

Ronde 4 team 1 Gracht Wiel dop Anne Frank Kogel remairbagBoem Hoofd stad stuurAjaxkasteel Bus kruit score AmsterdamAutokanon

Ronde 4 team 2 katroosleliehond tulp Rood kapje heksnarcis Doorn roosje 7dwerg en caviakonijn score bloemsprookjehuisdier

Ronde 4 team 3 EHBOijsbeerziekzuster olifantgirafAHdokter AldiEmteJumbowolf score ziekenhuisdierentuinsupermarkt

Finale team 1 LondenLinks rijden EilandWimbledon Waar denk jij aan bij Groot-Brittanië? score

Finale team 2 ObamaNew-York DisneyHollywood Waar denk jij aan bij Verenigde Staten? score

Finale team 3 ParijsVakantie Tour de Francestokbrood Waar denk jij aan bij Frankrijk? score

Uitleg ronde 1  In deze ronde zijn er 9 vragen.  Oranje vragen zijn 10 punten waard en groene vragen 30 punten.  Team 1 mag beginnen met vraag 1 en mag doorgaan zolang er goede antwoorden worden gegeven.  Bij een groene vraag mogen alle teams meedoen, dus iedereen maakt kans op de 30 punten.  Bij een fout antwoord mag het volgende team het goede antwoord proberen te geven.  De punten kun je invullen op de scorekaart.  De leerkracht houdt de punten bij. terug

Uitleg ronde 2  In ronde 2 mag elk team proberen zoveel mogelijk punten te verdienen.  Bij elke vraag zijn er 5 goede antwoorden.  De antwoorden zijn bekend bij de leerkracht. Zij klikt op de goede knoppen zodat ze zichtbaar worden als zij genoemd zijn.  Elk goed antwoord is 30 punten waard, in totaal kun je dus 150 punten scoren.  Let op, de stopwatch moet op 60 seconden worden gezet en wordt aangezet bij het geven van het eerste antwoord.  De gebruikte seconden gaan van je puntentotaal af. Dus bij 5 goede antwoorden (150 pt) en 40 gebruikte seconden krijg je op het eind dus 110 punten erbij.  Je mag ook de vraag stopzetten, door stop te roepen, voordat je alle goede antwoorden hebt gegeven. De stopwatch wordt dat stil gezet en de beurt is dan voorbij. terug

Uitleg ronde 3  In deze ronde zijn er 10 goede antwoorden.  De leerkracht heeft de goede antwoorden en klikt op de juiste knop om het antwoord zichtbaar te maken.  Elk goed antwoord is 20 punten waard.  Ook hier moet de stopwatch op 60 seconden en begint te lopen bij het geven van het eerste antwoord.  De gebruikte seconden gaan van het gewonnen puntentotaal af. Je hoeft de tijd niet op te maken, je mag ook stop zeggen voordat alle goede antwoorden zijn gegeven. De ronde is dan voorbij. terug

Uitleg ronde 4  Deze ronde is de puzzelronde.  Je moet op zoek naar 3 goede antwoorden. Elk antwoord is 60 punten waard.  Om achter een goed antwoord te komen moet je op zoek naar 4 woorden die met elkaar te maken hebben, zij staan door elkaar heen. Deze antwoorden zijn aanwijzingen voor het goede antwoord ( zie voorbeeld hieronder).  De leerkracht heeft de goede antwoorden en klikt op de juiste knop om het antwoord zichtbaar te maken.  De stopwatch gaat weer op 60 seconden maar de seconden gaan niet af van het gewonnen puntentotaal. bel licht spaken stuur fiets Antwoord = terug

Uitleg finale  De ronde die de winnaar gaat bepalen. Het team met de minste punten mag beginnen.  De punten worden nu omgezet naar minuten en seconden. Dat totaal wordt ingevoerd in de stopwatch.  Je moet op zoek naar 4 goede antwoorden. Elk antwoord is 30 seconden waard  Voor elk goed antwoord krijg jij geen seconden, maar de andere teams strafsecondes. Deze gaan dus van hun puntentotaal af voordat zij aan hun finaleronde gaan beginnen.  De stopwatch geeft aan hoeveel seconden jij nog hebt aan het einde van jouw finaleronde. Je mag de tijd ook stoppen voordat alle antwoorden zijn gegeven. Je wint daardoor minder seconden maar verliest er ook minder.  De leerkracht houdt de tussenstand bij. terug