26 augustus 2009 1 Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crossmedia Strategie en concept.
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Business mapping Business model canvas.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
SamenVeilig.net Het effectieve groepsbeveiligingssysteem van BySpy.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Opdracht 25 IIIIk ga enkele informatie verzamelen over communicatie.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Hoe kan het jou veranderen?
De strategie van een webconcept
Marketing presentatie
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Inleiding tot marktonderzoek
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014.
Visie & Strategie.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Iedereen gebruikt social media.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Social media.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Digitalisering van de samenleving & van het sociaal werk Hoe kwam onlinehulp in eerstelijnswelzijnswerk tot stand?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Database: Lust en Last? 26 augustus 2009 Over marketingmogelijkheden en privacyaspecten na 1 oktober
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Wiki-opdracht Interculturele Communicatie ICC.
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Basics over communicatie
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
1.2 massamedia en internet
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications

26 augustus Dialoogmarketing bestaat niet.

26 augustus Dialoogmarketing. Kader. een vorm van marketing gericht op het tot stand brengen van een dialoog tussen een organisatie en haar (potentiële) klanten of gericht op het tot stand brengen structureel winstgevende relaties tussen een organisatie en haar (potentiële) klanten?

26 augustus Dialoogmarketing. Middelen. Kenmerken. Gericht op interactie Gedragsbeïnvloedend Persoonlijk in vorm en/of inhoud Gestuurd vanuit de database of sturend op uitwisseling van data

26 augustus Dialoogmarketing. Ontwikkelingen (1). Digitalisering van communicatie Crossmedia: DC, AC, OC Minder ‘zenden’, meer interactie Ruimte bieden voor interactie = faciliteren van communicatie Ontvankelijkheid & bereikbaarheid Autoriteit (merk) nóg belangrijker: Bekend maakt bemind Geloofwaardig en betrouwbaar

26 augustus

7 Dialoogmarketing. Ontwikkelingen (2). Democratisering van media Social media Ontvangers zijn nu ook zenders (viral, buzz, word of mouth) Snelheid van communicatie Mondigheid, verzet soms Wet- en regelgeving m.b.t. o.a.: Privacy Methoden & middelen

26 augustus Dialoogmarketing. Ontwikkelingen (3). Iedereen ‘connected’. Altijd en overal. Mobile marketing!

26 augustus “Een pc met internet en een mobiele telefoon zijn eerste levensbehoeften.” ‘Genoeg om van te leven’, aug Onderzoek onder consumenten in opdracht van Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) & Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud)

26 augustus Dialoogmarketing. Kansen voor uitgevers.

26 augustus ‘What business are you in?’ ‘What business are you in?’ De dialoogbusiness!

26 augustus Dialoogbusiness. Niveaus. Productniveau Marketingcommunicatieniveau

26 augustus Mooie dialoog gewenst! Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications