Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

ADVIES VOOR DE JEUGDHULP BRECHT VERHEGGE 1BAO A1.
‘VAN INITIATIEF NAAR MAINSTREAM’ UPDATE & VOORUITBLIK FSC NEDERLAND Bert van Veldhuizen Partnerdag The Amazone Alternative Utrecht, 24 November 2011.
Vlakglas in de bouw VMP – congres 12 november 2013.
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing vzw Vis van het Jaar 2007 Berlare, 26 april.
Bedrijfskolom Handboek
Marktonderzoek Danneels
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Business Economics Handels –en financiële technieken
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Op weg naar een gezamenlijke aanpak
1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Het innovatiemodel van IMEC
Facility management en inkoop
Innoveren richting duurzaamheid Peter Noordanus (voorzitter VROM-raad) Symposium, 12 juni 2002.
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
De kracht van HBSoftware
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Voedingsonderzoek met als doel het evalueren van de maaltijden en formuleren van adviezen op het internaat KA2 te Hasselt met overwegend leerlingen topsportschool.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
HRL - Tb Department | 02/10/2013 | © Robert Bosch GmbH / Bosch Transmission Technology B.V All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation,
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Mamut SERVICE SUITE.
Digitale duurzaamheid: (ook) een kwestie van organiseren Inge Angevaare, coördinator Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid DEN conferentie - 10 december.
Label “Erkend Verkooppunt Hoeveproducten”
Fase 1 Ken de (detail)handel
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
EnergieBewust Boeren. Waarom EnergieBewust Boeren Glastuinbouw – Energiebesparing: een bedrijfseconomische noodzaak – Tot 15% energie bespaard i.v.m.
Gas Natural Fenosa Presentatie 2 e helft landen Wie zijn wij? 20 mln. klanten werknemers EBITDA € mln. 330 TWh gas verkocht wereldwijd.
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Verkoop en marketingplan
MARKETINGMIX.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Steeds op weg met onze mensen en oplossingen naar tevreden klanten in België … en Europa Marketing & Communication | 2013 Elektrotechnische groothandel.
Steeds op weg met onze mensen en oplossingen naar tevreden klanten in België … en Europa Marketing & Communication | 2013 Elektrotechnische groothandel.
Detailhandel algemeen
Steeds op weg met onze mensen en oplossingen naar tevreden klanten in België … en Europa Marketing & Communication | 2015 Elektrotechnische groothandel.
Voedsel geproduceerd met respect voor mens en milieu. Zonder gedoe. Iedereen wil lekker eten op z’n bord.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Algerije: groenten- en fruitmarkt Hasselt, 28 maart 2012.
De structuur van de economie
Philippe Appeltans Algemeen secretaris Verbond van Belgische Tuinbouwcoöperaties The Foodture Brussel, 8 december 2015 Groente- en fruitveilingen Duurzame.
Katrien Verbeke Stad Gent. 5 objectieven 1.Een meer zichtbare, kortere voedselketen 2.Duurzamere voedingsproductie en – consumptie 3.Sterkere sociale.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
H o o f d s t u k 3 H e t W e l v a a r t s p e i l § 3.1 Werken en waar? Drie bestaansmiddelen of economische sectoren Primaire, secundaire en tertiaire.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Fairtrade Eerlijke handel. Wat is Fairtrade? Geschiedenis Hoe werkt Fairtrade? Criteria Belangrijke thema’s Fairtrade vandaag in de wereld Verkoopkanalen.
Verduurzaming van bedrijventerreinen in het werkgebied van RESOC Brugge en RESOC Oostende via de uitbouw van samenwerkingsverbanden tussen bedrijven.
De maritieme sector: High Tech, Hands On. Maritieme sector bestaat uit: Havens Offshore Maritieme toeleveranciers Scheepsbouw Zeevaart Waterbouw Maritieme.
Stakeholderspresentatie Raamwerk voor ongeveer 12 slides.
STREEKPRODUKTEN uit West-Brabant. streekproducten wanneer een streekproduct? Dagelijks voedsel Aanwijsbaar waar verbouwd/ geproduceerd Maatschappelijk.
Paraaf1 G Algemene voorwaarden en reglementering autocontrole in/uitgang van de Vlaamse Visveiling NV te Zeebrugge/Oostende.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Het Groot Vleeshuis, Promotiecentrum voor Oost-Vlaamse streekproducten Het verloop van een succesverhaal! 1 Didier Huygens VVSG | De Bijloke | Gent 30.
Introductie Specialist: Exchange vzw
Mogelijkheden Korte Keten in uw gemeente?
Inkopen bij De Veiling.
Auto importeren Full service de auto import regelen via.
N. Keersebilck, Directeur
Richthuurprijzen als bruikbaar beleidsinstrument?
Richthuurprijzen als bruikbaar beleidsinstrument?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Vlaamse Visveiling n.v.

 Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of virtueel)  Rederijen  Kwekers  De kopers verzamelen zich rond dit verkooppunt  Lokale kopers  Afstand kopers  Garanderen van een transparant verkoopsysteem Doel van een veiling

 Vaartuigen van de Belgische vloot  Vaartuigen van de Nederlandse, Engelse en Deense vloot  Viskwekers Wie zijn de aanvoerders

 Groothandel  Export bedrijven  Visverwerkende industrie  Supermarkt ketens  Kleinhandel en leurhandel Wie zijn de klanten Het klantenbestand is internationaal : Belgische, Nederlandse, Franse, Duitse, Engelse en Spaanse Kopers.

 Commercialisatie  Informatie verstrekken  Logistieke dienstverlening  Permanente product ontwikkeling Service van de Vlaamse Visveiling

 Commercialisatie:  Optimale prijsvorming door samenbrengen vraag en aanbod  Verkoop via netwerk van veilingen  Aantrekkelijke volumes Service van de Vlaamse Visveiling

 Commercialisatie:  Uitgebreid koperspubliek  Optimalisatie van aanvoer in functie van de noden  Actieve prospectie van nieuwe klanten  Bemiddeling bij verkoop  Facturatie met garantie van betaling Service van de Vlaamse Visveiling

 Informatie verstrekken:  Gedetailleerde website voor, tijdens en na veiling  Informatie in real time tijdens en na verkoop  Kwaliteit in alle aspecten  Evolutie en statistieken Service van de Vlaamse Visveiling

 Logistieke dienstverlening:  Sortering, weging en af-ijzen  Objectieve Kwaliteitscontrole (KIM methode)  Transportservice voor en na veiling  Kistenbeheer  Koelruimtes Service van de Vlaamse Visveiling

 Permanente product ontwikkeling:  Actieve ondersteuning van projecten ivm ontwikkeling van nieuwe producten, nieuwe technieken en nieuwe markten  Ondersteuning nieuwe labels  Ondersteuning duurzaamheid en traceerbaarheid  Voortdurende terbeschikkingstelling van know how voor de sector Service van de Vlaamse Visveiling

 Een veiling is het meest transparant en democratisch medium voor zowel grote als kleine producenten om toegang te krijgen tot de nationale en internationale markt.  De veiling is de noodzakelijke prijszetter voor de primaire sector van vis, groenten en fruit. Conclusie