Rijksbreed Kennisnetwerk Social Media Studiereis NYC 22 – 25 februari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

De kansen én valkuilen van nieuwe media
Welkom.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Presentatie nieuwe media
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Verenigingsdag 2013, 28 augustus
Workshop contentstrategie
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
TEGENSTEMMEN EN WEERBAARHEID
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Social media presentatie
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
20 februari Netwerk Platteland Europees landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
De Betekeniseconomie.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Crowdfunding.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Inspiratienamiddag Wetenschapscommunicatie
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Opdracht 1 communicatietheorie
Hoe bereiken we jongeren?
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social media voor statenleden/politici
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Rijksbreed Kennisnetwerk Social Media Studiereis NYC 22 – 25 februari 2016

Social media NL meets social media NYC Hoe social zijn de Amerikanen? En wat kunnen wij van ze leren? Social media week NYC Best practices NYse (overheids)organisaties

Janneke Rijpstra – Waternet Side Event Consulaat-Generaal NY

1.Gemeente Rotterdam: engaging citizens Interactie met de inwoners via social media Dialoog Inzet van Instagram Intern Optimalisatie van social media Binnen twee uur antwoord Metrics en cijfers worden in verhalen omgezet

Side Event Consulaat-Generaal NY 2. Boomerang Create Nederlands creative agency Social media advertising Newsjacking en aanhaken op actualiteit Opdrachten onder creatieven Resultaat: getalenteerde designers onder de aandacht brengen van grote bedrijven Broccoli Case

Side Event Consulaat-Generaal NY 3. NL in the USA Social media inzet reputatiemanagement Nederlandse ambassade Nederland als merk: handel, innovatie en mensenrechten Voorbeeldcase: infographic met feiten als reactie op uitingen burgemeester Washington over Nederlands drugsbeleid. dit artikeldit artikel

Tjitte Mastenbroek - NVWA City of New York - NYC.gov / 311

Inge Baars – RKS / RVO.nl United Nations

United Nations Social media team op HQ: 3 personen Vooral zenden Ze reageren alleen op onwaarheden, als er makkelijk naar informatie verwezen kan worden of als mensen oprecht vragen ‘what can I do?’ Geen monitoringtools - contentkalender staat openbaar in Trello Input komt vanuit vele onderdelen van organisatie – bewaken content op hoofddoelen UN Zijn voor grafische elementen afhankelijk van anderen, is uitdaging Analyses worden gemaakt door Evaluation Unit – alleen aansluiting met social bij bepaalde events Hoofdaccounts Facebook [2 miljoen likes] Twitter [6,8 miljoen volgers] Instagram Snapchat - united-nations

United Nations Twittermorror: grootste succes #UNGA (UN GeneralAssembly)

Edgar Merbis – RKS / RVO.nl / Ondernemersplein.nl National September 11 Memorial & Museum

Social media strategie 9/11 Memorial ligt in het verlengde van de missie om de duizenden onschuldige slachtoffers die gedood zijn in de aanslagen op 11 september 2001 en 26 februari 1993 te herinneren en te eren met social media eren ze de slachtoffers, degene die hulp hebben geboden en degene die overleefden en hun verhaal vertellen. het museum helpt de geschiedenis te bewaren en met social media hopen ze mensen te informeren en bewust te maken van de organisatie.

Kanalen Komende tijd focus op: Facebook Twitter Instagram

#SMWNYC

THE BEST BRANDS ON SNAPCHAT MTV, VaynerMedia, American Airlines, The Wall Street Journal mobiele app snaps (foto/video) storytelling (vrienden/1 op 1) 1 en 10 seconden 24 uur in the moment fun

‘It's the best and worse day when you discover a new social media platform’ 2014 groei zijn waar je publiek is millennials (18-24) 70% vrouw 6% bedrijven discover channel en brand channel gevoel geven erbij te zijn behind the scenes, dag van, live/gekke content

Inzetten? Uitdagingen lastig te doorgronden authentiek (bewerken) in the moment (plannen) geen webcare Succesfactoren authentiek (niet te perfect) cross platform communication valt op sense of urgency

Samantha Streekstra – RVO.nl Pope emojis & Millennials Sprekers: Kathleen Hessert (Sports Media Challenge) Eric Berkowitz (Tracx) Probleem: Millennials hebben weinig met Katholiek geloof Centrale vraag: Hoe kan social media strategie gebruikt in sportwereld ook worden toegepast op Katholieke kerk? Doel: betrokkenheid Millennials bij Katholieke kerk vergroten Middel: social media campagne ‘Pope is Hope’

Twitteraccount: Campagne hashtags: #PopeIsHope #Goodiswinning Digital street team: goede, deelbare visuals App: Pope emojis op mobiel Influencers getarget: o.b.v. bereik, invloed, kwaliteit, volume

Lessons learned/tips voor organisaties: - Verschuiving van tekst naar beeld georiënteerde media pas je contentstrategie hierop aan -Zoek social influencers maak ze tot ambassadeur -Reageer op hun posts creëer social engagement via hun netwerk Resultaat: explosieve groei organisch bereik en engagement

Tim van Waard – werkenvoornederland.nl How Data and Analytics Can Transform and Enhance Native Advertising Opportunities

Tim van Waard – werkenvoornederland.nl Lifetime value is the magic word these days; everyone needs to find a way to create more enduring, valuable relationships with their customers.

Tim van Waard – werkenvoornederland.nl Spotify - How Data Can Make Content Smarter and More Social

Janneke Rijpstra - Waternet Toepassen van opgedane kennis in New York voor Waternet Twittermirror In het voorjaar twittermirror inzetten bij een watertappunt in het Vondelpark. Via twittermirror kunnen we het verse kraanwater wat overal in Amsterdam op de straat verkrijgbaar is, positioneren. Inzetten van Instagram Instagram al ingezet in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Nu onderzoeken of nieuwe mogelijkheden zijn voor thema ‘genieten van water’. Geïnspireerd door vb van Gemeente Rotterdam waar foto’s van trotse Rotterdammers worden ingezet onderzoeken of Waternet foto’s kan inzetten van mensen die genieten van kraanwater, open water om in te zwemmen en te sporten of aan te wonen. Maar ook werken aan en op het water.

Lessons learned virtual en augmented reality zijn na tekst, beeld en (360)video, the next best thing Snapchat is de nieuwe manier van storytelling Je mist echt kansen als je niet data analyseert of inzet als bron van (klant)informatie Er zit kracht in de combinatie Facebook/Instagram Netwerken NL collega’s Bevestiging dat we in NL zeer professioneel bezig zijn Elk social media team heeft soortgelijke uitdagingen per groeifase

Lessons given Introductie NLse begrip‘webcare’in USA Sociaal intranet (gemeente Rotterdam) Ons kennisnetwerk is ook na reis nog bereikbaar voor kennisdeling / advies