Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
 Precaire levensomstandigheden  Slechte huisvesting  Geen/beperkte gezondheidszorg  Werkloosheid: geen/beperkte inkomen  “zwart”/illegaal werk Situatie.
Advertisements

“Smash sportief op weg naar 2020”
Van Participatie naar Participa(c)tie
Duurzaam mobiliteitsbeleid Jan Cornillie, Adjunct-Kabinetschef van de Vlaamse minister van Mobiliteit 9 november 2007.
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
bijeenkomst Pragmatic Solutions INCREASING PROFIT, DECREASING RISK SDE en financiering offshore windparken 24 november 2009.
Career Campus 2013 Fontys Hogescholen MVGM WINKELMANAGEMENT Vastgoedmanagement 2.0 De toekomst van Vastgoedmanagement Datum: 20 maart 2013.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Opzet van de workshop Kennismaken
Logical Framework Approach
Loopbaancentrum Zwolle
Sportcafé Amsterdam Zuid
OCMW’s en Activering Studiedag Lokale Economie en Werkgelegenheid Mechelen 26 november 2009.
Marketing presentatie
Dag van het afstudeeronderzoek
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Accell : Eerste kwartaal 2011 Frederik Callebaut.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Het wereldwijde netwerk van de Duitse economische vertegenwoordiging Susann Zuber, Communicatie & PR AHK debelux.
Internationale handel van onschatbare waarde Zeker voor agro Nederland! Henny Swinkels Director Corporate Affairs
Merlijn Terugblikken en vooruitkijken2010 Terugblikken Van HSS tot Merlijn (de eerste) IPC projecten Kanjertraining Portfolio’s ontwikkeld om zo verslag.
Grontmij Duurzaam ontwerpen & realiseren. Wie we zijn | Grontmij Group 2  Derde grootste interdisciplinair advies- en ingenieursbureau in Europa  Voor.
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
MFA Nieuw Welgelegen te Utrecht Expertmeeting Sportieve Buurt, 12 december 2011.
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
Strategische Businesspartner
Communicatie & Educatie Samen! Werkgroep Communicatie & Educatie.
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Presentatie over conceptontwikkelingsprogramma stedelijke vernieuwing toelichting op eerste stap in aanvraagprocedure voor Investeringsbudget.
PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van.
Sales 2.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Masterclass onderwijstijdverlenging (OTV) voor beginners Ton Klein (Oberon) Hanny Voskuylen (pl. Zomerschool Leeuwarden) Bodes Kroes (Gemeente Leeuwarden)
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Gebruik van een MARKTPLAATS Hans Verkerk 28 FEBRUARI 2011.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Aanleiding : Behoud van de leefbaarheid in Ommerkanaal Bewoners komen zelf in actie ( draagvlak ) Plannen maken duurzaam dorp Duurzaam Buurthuis Ommerkanaal.
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
30 mei Woningbouw Haaren investeren in de toekomst.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
“HELP, de dokter verzuipt!” De toekomst van de eerstelijns gezondheidszorg in Maasbree.
Project x Hoe Ziet De Wereld Van De Toekomst Eruit.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Landelijke raad 11 juni 2016 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Netwerkondersteuning in buurt en wijk
Marketingstrategie.
Agenda Ontstaan Samen in de Stad Ontwikkeling Kernwoorden/visie
Fontys Career event 15 maart 2017.
Regionale visies Detailhandel, Kantoren en Bedrijventerreinen.
Een product of dienst verkopen
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Starten met Internationaal Ondernemen
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Andries Reinhart 3 maart 2019
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum | Global Sales Director Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum

Introductie

Tenten voor Events (1937-heden) Ontwikkeling 2 segmenten: Tenten voor Events (1937-heden) Demontabele gebouwen (vanaf 2002)

Vestigingen Northampton (1987+2009) Kessel Zonhoven (1979) Düsseldorf (1987) Wroclaw (2000) Paris (1992) Salzburg (2007)

Organisatiestructuur

Laatste innovaties Neptunus Demontabele en tijdelijke huisvesting Irenehof - Panningen

Wat? Tijdelijk & duurzaam appartementencomplex IRENEHOF | Panningen Wat? Tijdelijk & duurzaam appartementencomplex Waarom? Behoefte aan accommodaties voor ‘mid-stay’ woonurgente groepen Doel? Accommodatievoorziening - Stimuleren integratie - Bevordering doorstroom

IRENEHOF | Panningen Waar? Gemeente Peel & Maas: Panningen Voor wie? Mix woonurgente doelgroepen, bijvoorbeeld: -Arbeidsmigranten (overbrugging wachttijd huur/koop) -Ex-studenten (tijdelijk woonruimte na studie) -Mensen die door echtscheiding dringend tijdelijk woonruimte nodig hebben Wanneer? Start bouw: 19 februari 2014 Oplevering: 23 mei 2014 Hoe lang? Pilotproject voor 10 jaar Tussentijdse evaluatie na 2 jaar

Exportdoelstelling Neptunus

Exportdoelstelling Exportdoelstelling Neptunus 2012-2016 Binnen 4 jaar de omzet met 25% verhogen. Naast het uitbouwen van het aandeel op het gebied van tenten voor evenementen, richt Neptunus haar pijlen op ‘demontabel bouwen’, focus: België, Duitsland, Frankrijk en United Kingdom. Het doel is om de totaal omzetverhouding Event / Demontabel bouwen te vergroten: 27% -> 40% Kansen: Tsjechië, Rusland, UAE (Qatar, Dubai), USA.

Case 1: Neptunus USA Oprichting Neptunus Inc (1995) Terugtreding 1996. Oorzaak: te vroeg – te weinig marktonderzoek Return to the USA

Case 2: Neptunus UK Situatie 2002 United Kingdom: 1987-1995 eigen vestiging 1995-2008 Partnership 2002 Omzet: € 3,2 Voordeel: geen overhead Nadeel: geen invloed op koers Situatie 2013 United Kingdom: 2009 heropening vestiging 2013 Omzet: € 16,2 - Intensieve marktbewerking, start: Eventbranche (PR offensief, vakbeurzen, persoonlijk netwerk, gerichte marketingacties) - 2e stap: Uitbreiding naar markt ‘Demontabele gebouwen’

Case 2: Neptunus UK

Case 2: Neptunus UK Aandachtspunten – Leermomenten: Partnership: samenwerking en doelstellingen blijven evalueren Persoonlijk contact behouden met de markt -> kansen (Olympics) UK Office Northampton

Verdeling Export 2002 Totaal omzet: 2013 Totaal omzet: 16,8 miljoen 44,2 miljoen

Algemeen succes Eigen koers blijven varen (onderscheidend vermogen, innovaties) Betrokkenheid en bereikbaarheid (24/7) Korte lijnen: snel kunnen reageren Slagvaardig: beslissingen nemen Maak gebruik van alle voor handen zijnde tools Vertrouw op onderbuik-gevoel en gebruik gezond verstand

Dank voor jullie aandacht! w w w . n e p t u n u s . e u